Tokio beprotiško lėktuvo nesate matę! Futuristinis prancūzų lėktuvas be sparnų – viskas baigėsi katastrofa (Foto, Video)  ()

Nuo pat žmogaus aušros žvelgėme į dangų ir troškome skristi. Net tie, kurie turi minimalų aeronautikos įžvalgumą, žino, kad norint skristi, reikia sparnų, kurie generuotų keliamąją jėgą, kad lėktuvas pakiltų nuo žemės.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ir ko reikia lėktuvams tai pasiekti? Ilgo kilimo ir tūpimo tako. Kilimo ir tūpimo takai dėl savo prigimties yra problemiški, nes užima didžiulius plotus, o jų statyba ir priežiūra yra brangūs. O karo atveju, kariniai kilimo ir tūpimo takai tampa pirminiu taikiniu, nes jei pašalinsite priešo kilimo ir tūpimo takus, efektyviai pašalinsite jo oro pajėgas.

XX amžiaus šeštajame dešimtmetyje orlaivių inžinieriai pradėjo mąstyti nestandartiškai. Jei lėktuvai turėtų daugiau galios, jiems gal ir visai nereikėtų pakilimo takų. Taip prasidėjo eksperimentų banga su ankstyvomis vertikalaus kilimo ir tūpimo (VTOL) orlaivių formomis, kurios, jei pasiteisintų, iš esmės panaikintų pakilimo takų poreikį, nes jie galėtų pakilti iš praktiškai bet kur.

Youtube sprogdinantis ir lietuvių puikiai vertinamas! Štai ką sugeba 5in1 robotas iš „Xiaomi“ ekosistemos (Video, „Roidmi EVA“)
5909 3

„ROIDMI EVA“ yra „Xiaomi“ ekosistemos kompanijos produktas, sulaukęs stulbinamo dėmesio ir sėkmės. Ir dabar šis neregėtų galimybių įrenginys už specialią kainą.

Išsamiau

Pripažintas prancūzų orlaivių variklių gamintojas SNECMA (Société Nationale d'Études et Construction de Moteurs d'Aviation, dabar „Safran Aircraft Engines“), naudodamas austrų inžinieriaus Helmuto von Zborowskio projektus, pradėjo kurti lėktuvo prototipą, kuriame nebuvo naudojami tipiški lėktuvo sparnai.

Tiesą sakant, C-450 „Coléoptère“ (prancūziškai „vabalas“) iš viso neturėjo sparnų.

 

Kaip variklių gamintoja, SNECMA lėktuvo korpuso dizainą patikėjo „Nord Aviation“, kuri sukūrė kompaktišką ir neįprastą orlaivį.

Ašinio srauto turboreaktyviniu varikliu varomas „Coléoptère“ turėjo 3,2 m skersmens žiedo formos „sparną“, juosiantį apatinę plokštumos pusę. SNECMA tikėjosi, kad orlaivis veiks tiesiasrovio reaktyvinio variklio principu (ramjet), kai suspaudžiant įeinantį orą, jis sumaišomas su degalais ir uždegama ugnimi, kuris padėtų gerokai viršyti viršgarsinį greitį.

 

Kilimo ir tūpimo metu trauka būtų nukreipiama naudojant mentes, naudojant variklio išmetamąsias dujas. Keturi maži pelekai, strategiškai išdėstyti aplink „sparną“, veiktų kaip vairai, užtikrinantys krypties valdymą skrydžio metu. Ištraukiami pelekai, įkišti į nosį, išsiskleistų ir padėtų lėktuvą pakreipti vertikaliai į „nusileidimo“ režimą.

Naujoviška pasukama kabinos sėdynė leido pilotui išlikti stabilioje vertikalioje padėtyje, atsižvelgiant į lėktuvo padėtį.

Kadangi tai buvo dienos prieš galingą kompiuterinį modeliavimą, pilotai bandytojai turėjo patys išbandyti šiuos prototipus. 1959 m. balandį jis buvo pradėtas išbandyti realiomis sąlygomis ir beveik iš karto išryškėjo rimtos problemos. Neturėdamas stabilizuojančio sparno, lėktuvas sukosi sklandydamas vertikalaus kilimo stadijoje. Sėdėdami kaip astronautai raketoje (žiūrėdami į dangų, nugara į žemę), pilotai sunkiai matė žemę. Galiausiai, be sparnų, kurie teoriškai leistų jam saugiai sklęsti oru, jei sugestų varikliai, „Coléoptère“ būtų pasmerktas.

 

1959 m. liepos 25 d. SNECMA išbandė lėktuvo gebėjimą pereiti nuo vertikalaus kilimo į horizontalaus skrydžio režimą. Bandymo metu orlaivis per stipriai pasviro, ir pilotas negalėjo atgauti valdymo. Pilotas saugiai katapultavosi, bet „Coléoptère“ buvo sunaikintas. Antrojo prototipo finansavimas niekada nebuvo įgyvendintas, todėl projektas buvo nutrauktas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(13)
(0)
(13)

Komentarai ()