Istorinė akimirka! Pirmasis „Boeing 787“ nusileido ant ledo Antarktidoje. Žaibiškai plinta nerealūs vaizdai  ()

„Norse Atlantic“ sėkmingai baigė istorinį užsakomąjį skrydį iš Oslo.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pirmasis „Boeing 787 Dreamliner“ skrydis į Antarktidos žemyną sėkmingai įvyko. Norvegijos pigių skrydžių bendrovės „Norse Atlantic“ valdomas orlaivis gabeno mokslininkus ir gyvybiškai svarbius reikmenis į Troll tyrimų stotį.

„Norse Atlantic“ lėktuvas nusileido Troll aerodrome ketvirtadienio rytą 02:01 vietos laiku. Skrydis prasidėjo Osle, Norvegije, o pakeliui į Antarktidą sustojo Keiptaune (PAR). Lėktuvas praleido daugiau nei 40 valandų Pietų Afrikoje, o trečiadienį vakare išskrido į Antarktidą.

 

Anksčiau šį mėnesį „Norse Atlantic“ paskelbė apie savo ketinimą vykdyti vienkartinį „Dreamliner“ užsakomąjį skrydį į Antarktidą. Lėktuvu vyko Norvegijos poliarinio instituto mokslininkai ir buvo gabenamos svarbiausios atsargos į Troll tyrimų stotį maždaug 7 km nuo Troll aerodromo.

Įdomią įžvalgą pateikė feisbuko paskyra „Orai ir klimatas Lietuvoje“:

„Pranešama, kad pirmasis „Boeing 787“ sėkmingai nusileido Antarktidoje ant ledo. Dalis žmonių žiūrėdami į nuotraukas stebėjosi kaip skrydžio palydovėms nebuvo šalta. Nebuvo, nes pietų pusrutulyje jau tuoj prasidės vasara, Saulė gana stipri. Be to, lėktuvas skrido į Troll mokslinę tyrimų stotį esančią šaltojo žemyno pakraštyje. Vėjas ten buvo silpnas, o oro temperatūra laikėsi arti 0 °C t. y. ne ką šalčiau negu dabar Lietuvoje. Juk galima truputį ir pakentėti dėl įdomaus kadro“ , - rašoma įraše.

Kaip skrydžiai į Antarktidą yra sudėtingi?

 

Nuskristi tokiu dideliu orlaiviu į Antarktidą yra iššūkis, ypač tūpimo ir kilimo stadijose, atsižvelgiant į užšalimo sąlygas. „Icelandair“ anksčiau skrido į žemyną savo „Boeing 767“, tačiau „Norse Atlantic“  skrydis yra pirmas kartas, kai tai padaryta lėktuvu „Boeing 787 Dreamliner“.

 

Antarktidoje nėra įprastų asfaltuotų kilimo ir tūpimo takų, kokius rastumėte įprastame oro uoste. Vietoje to orlaiviai turi leistis ir kilti nuo mėlyno ledo kilimo ir tūpimo takų (Troll aerodromo kilimo ir tūpimo takas yra 3000 metrų ilgio ir 60 metrų pločio).

 

Kaip atrodė „Icelandair“ „Boeing 767“ pakilimas iš Troll aerodromo 2021 m.

 

Klimato sąlygos taip pat gali būti kliūtis. Šiuo metu pietiniame pusrutulyje yra vasaros sezonas, kai vyksta daugiausia skrydžių į Antarktidą ir iš jos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(19)
(0)
(19)

Komentarai ()