Nerealus futuristinis monstras! NASA pristato naująjį X-59. Stebėkite gyvai! (Video)  ()

Aukštųjų technologijų orlaivis sukurtas taip, kad pralaužtų garso barjerą nesukeliant itin garsaus garsinio smūgio.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

NASA ir „Lockheed Martin“ pagaliau pasiruošę pristatyti naująjį X-59 „Quesst“ – viršgarsinį reaktyvinį lėktuvą, sukurtą pralaužti garso barjerą nesukeliant griausmingo garsinio smūgio.

Reaktyvinis lėktuvas X-59 „Quiet SuperSonic Technology“ (Quesst) buvo statomas „Lockheed Martin“ „Skunk Works“ gamykloje Palmdeilyje, Kalifornijoje nuo 2019 m.

Eksperimentinis X-59 „Quesst“ skirtas skristi viršgarsiniu greičiu ir sumažinti tipišką garsinį smūgį kertant garso greičio barjerą. NASA teigia, kad orlaivis galėtų padėti pakeisti taisykles, kurios šiuo metu draudžia viršgarsinius skrydžius virš apgyvendintų vietovių dėl trikdžių, kuriuos gali sukelti garso bangos.

Šią savaitę, penktadienį, sausio 12 d., NASA surengs tiesioginę transliaciją, kai pirmą kartą iš angaro išriedės naujai nudažytas X-59.

Ją galite žiūrėti sausio 12 dieną, penktadienį, nuo 23:00 Lietuvos laiku.

X-59 prieš kameras buvo parodytas vieną kartą, 2023 m. rugpjūtį. Tačiau tai buvo prieš tai, kai reaktyvinis lėktuvas buvo nudažytas raudonos, baltos ir mėlynos schema.

Per 2023 m. pristatymą buvo parodyta įspūdinga ir unikali X-59 geometrija. Lėktuvas turi aštrią, pailgą, snapą primenančią nosies dalį, kurios ilgis yra 11,5 metro. Nosies dalis padės deformuoti smūgio bangas, kurias orlaivis sukuria skrydžio metu.

 

Ši nosis taip pat reiškia, kad pilotai, skraidantys X-59, nemato vaizdo pro priekinį stiklą, nes jo nėra. Vietoj to pilotai naudoja tai, ką NASA vadina išorinio matymo sistema arba XVS. Ši sistema naudoja į priekį nukreiptą kamerą, kabinoje sumontuotą ekraną ir pasirinktinę vaizdo apdorojimo programinę įrangą, kad „sukurtų X-59 piloto priekinio matymo linijos papildytosios realybės vaizdą kartu su grafinėmis skrydžio duomenų perdangomis“.

 

X-59 yra 30 m ilgio, 9 m pločio orlaivis suprojektuotas taip, kad skrisdamas 16 800 m aukštyje galėtų pasiekti 1,4 macho arba 1489 km/val. greitį. X-59 varomas vienu „General Electric Aviation“ pagamintu varikliu.

Kai bus paruoštas skrydžiui, X-59 vykdys tyrimų kampaniją, kurios metu jis skris virš tam tikrų gyvenamųjų rajonų, siekdamas surinkti duomenis apie tai, kaip toliau gyvenantys žmonės patiria ir reaguoja į jo sukuriamas tylesnes garso bangas.

Tada NASA naudos šiuos duomenis, siekdama gauti patvirtinimą komerciniams viršgarsiniams skrydžiams iš reguliavimo agentūrų, tokių kaip Federalinė aviacijos administracija.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(22)
(0)
(22)

Komentarai ()