Atrodo, F-35 gavo į kaulus. Stojo prieš A-10 „Thunderbolt II“. Skelbiama, kas nutiko  ()

Praėjusią savaitę paviešintoje ataskaitoje pateikiama naujos informacijos apie penktos kartos daugiafunkcio naikintuvo „Lockheed Martin F-35 Lightning II“ veikimą mūšio lauke, praneša „Defense One“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

2017 m. JAV Kongresas įpareigojo Gynybos departamentą atlikti bandymus, kurių metu F-35 ir senstantis „Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II“ atakos lėktuvas (neoficialiai pravardžiuojamas „Warthog“) išmatuotų vienas kito gebėjimą atlikti artimą oro palaikymą.

Bandymai buvo atlikti 2019 m., o Gynybos ministerijos ataskaita apie juos buvo parengta 2022 m. vasario mėn. Nevyriausybinė organizacija „Pogo“ (Project On Government Oversight) dabar įpareigojo Pentagoną, kad paskelbtų ataskaitą, nors ir labai cenzūruotą. Tam net reikėjo reikėjo kreiptis į federalinį teismą.

Tačiau kai kas atskleidžiama paskelbtoje ataskaitoje. Pagal ją, bandymas buvo atliktas mažos ir vidutinės grėsmės aplinkoje. Naikintuvas F-35 yra bandomas didelės grėsmės aplinkoje, kur priešininkai yra modernios priešlėktuvinės sistemos ir naikintuvai. Kita vertus, A-10 nėra skirtas tokiai operacijai.

Dėl cenzūruotų dalių ataskaitą šiek tiek sunku interpretuoti, tačiau, F-35 reikėjo daugiau skridimų nei A-10, kad galėtų atlikti kai kurias užduotis. Iš dalies taip gali būti dėl didesnio A-10 ginklo apkrovos: pavyzdžiui, jo 30 mm GAU-8 patranka gali iššauti 1350 šovinių, o F-35 25 mm GAU-22 talpa yra apie 180.

 

Kita vertus, oro užduočių skaičius priklauso nuo tikslinės zonos oro gynybos ir poreikio ją slopinti – štai kur F-35 pirmauja.

Be to, ataskaitoje teigiama, kad A-10 pilotų naudojama taktika privertė lėktuvus skristi arčiau taikinio nei F-35, o tai savo ruožtu paaiškintų skirtumus, pastebėtus tarp lėktuvų tikslumo paklaidos ribose naudojant GPS navigaciją.

Pranešime taip pat buvo paminėta, kad reikia tobulinti F-35 pabūklą, apie kurio tikslumo problemas viešumoje buvo pranešta ir anksčiau. Be to, be kita ko, turėtų būti pagerintas lėktuvo vaizdo duomenų ryšys ir sąveika su 4-osios kartos naikintuvais.

 

Komentuodamas šį klausimą „Defense One“, JPO (Joint Program Office), vadovaujanti F-35 programai, pareiškė, kad nuo to laiko pabūklo našumas ir lėktuvo gebėjimas bendradarbiauti buvo patobulinti.

„Pogo“ atstovas Danas Grazieris, kovojęs už ataskaitos paskelbimą, apskaičiavo, kad jei F-35 būtų išgyvenęs bandymus kaip nugalėtojas, tai būtų aiškiai nurodyta ataskaitoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(35)
(3)
(32)

Komentarai ()