Ateitis jau čia. Naujas naikintuvų aviacijos etapas – F-15EX (Video)  ()

F-15EX nėra slaptas naikintuvas, tačiau jis įkūnija JAV oro pajėgų ateitį dešimtmečiams ir turi pakankamai raketų bet kuriai misijai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pateikiame Petro Suchiu straipsnį apie naujausią naikintuvo F-15EX „Eagle II“ versiją.

2023 m. lapkričio mėnesį pora „Boeing F-15EX Eagle II“ lėktuvų sėkmingai paleido raketas iš pakabos mazgų, žinomų kaip 1 ir 9 mazgai.

AIM-120 pažangios vidutinio nuotolio oras-oras raketos iš 1 mazgo ir AIM-9X iš 9 mazgo buvo paleistos virš vandens Eglino bandymų ir mokymo komplekse per bandymus, kuriuos atliko JAV oro 96-ojo bandomojo sparno pilotai.

Oro pajėgos pareiškė, kad Jungtinės bandomosios grupės misija pagal operatyvinių skrydžių programą buvo pirmasis bandomasis skrydis, įrodantis gebėjimą efektyviai ir saugiai paleisti ginklus iš šių pakabos mazgų. Sėkmingas ginklo panaudojimas buvo svarbus žingsnis demonstruojant „Eagle II“ lėktuvo, kuris ginkluotas 12 raketų „oras-oras“, potencialą. Oro pajėgos patvirtino lapkričio pradžioje vykusių bandymų sėkmę.

„Labai didžiuojuosi, kad galiu būti šio svarbaus F-15EX programos etapo dalimi, teikiant oro pajėgoms didesnę naudingąją apkrovą“, – sakė pilotas, paleidęs AIM-9X raketą, majoras Jeremy Schnurbuschas.

Įsidėmėtinas F-15EX „Eagle II“ gebėjimas nešti 12 raketų, nes ankstesni šio Šaltojo karo naikintuvo modeliai galėjo gabenti tik aštuonias „oras-oras“ raketas.

F-15EX gali padidinti savo kovinę apkrovą dėl keturių atramų, esančių ant sparnų galų.

„Misija-2022“ buvo pirmasis bandymas, kurio metu buvo patikrintas nosies dalies veikimas, taip pat „Eagle II“ kovinės galimybės. Tai reikšmingas „Eagle II“ programos žingsnis į priekį, nes F-15EX savo pirmąją raketą paleido tik praėjusią vasarą.

„Integruota bandymų strategija buvo labai svarbi mūsų sėkmei, leidžianti mums peržengti tradicinių bandymų ribas ir galiausiai sukurti geresnį produktą, skirtą kovai per trumpesnį laiką nei naudojant tradicinį metodą“, – sakė F-15EX bandymų projekto vadovas Coltonas Myersas.

 

Baigę pirminius bandymus, operatyviniai padaliniai, gavę naująjį F-15EX, galės gabenti ir dislokuoti orlaivyje visą kovinį 12 raketų komplektą, pridūrė oro pajėgos.

Oro pajėgos jau pateikė F-15EX užsakymą, o šių pirmųjų „Eagle II“ pristatymas prasidės netrukus.

Nepaisant F-15EX galimybių, juo neketinama pakeisti penktosios kartos „Lockheed Martin F-35 Lightning II“ naikintuvus, o veikiau pakeisti senstančius F-15 „Eagle“.

Oro pajėgos šiuo metu palaipsniui atsisako senstančių F-15C/D modelių, nes kai kurių orlaivių tarnavimo laikas artėja prie 40 metų.

F-15EX padidins F-15, naudojamo šalies gynybai, galimybes.

Praėjusį rugsėjį JAV oro nacionalinės gvardijos vadas generolas leitenantas Michaelas Law pasisakė palaikantis „Boeing F-15EX“, nors JAV oro pajėgos paskelbė sumažinsiančios lėktuvų pirkimą nuo 144 iki 80.

 

F-15EX iš esmės yra patikrinto XXI amžiaus F-15 evoliucija.

Dviejų variklių bet kokiomis oro sąlygomis veikiantis taktinis F-15 turi vieną sėkmingiausių šiuolaikinių naikintuvų rekordų: daugiau nei šimtas pergalių ir nė vieno pralaimėjimo oro dvikovose.

Lėktuvo konstrukcija pasirodė tokia lanksti, kad vėliau buvo sukurta patobulinta atakos bet kokiomis oro sąlygomis modifikacija F-15E „Strike Eagle“, kuri buvo pradėta eksploatuoti 1989 m.

Apie autorių

Peteris Suchiu yra žurnalistas iš Mičigano. Per dvidešimt metų trukusią žurnalistinę karjerą jis dalyvavo kuriant daugiau nei keturias dešimtis žurnalų, laikraščių ir interneto svetainių, paskelbė daugiau nei 3200 straipsnių. Jis nuolat rašo apie karines technologijas, šaunamųjų ginklų istoriją, kibernetinį saugumą, politiką ir tarptautinius santykius.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(19)
(1)
(18)

Komentarai ()

Susijusios žymos: