Geriausia naikintuvo F-16 versija. Ką papasakojo amerikietis lakūnas (Video) ()
„Smagu būti jo dalimi“, – pastebi pilotas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujausia naikintuvo F-16 modifikacija šiandien yra „Block 70/72“ versija, kuri šiuo metu gaminama daugeliui skirtingų klientų.
„War Zone“ kalbėjosi su „Lockheed Martin“ bandytoju Ryanu „Cujo“ Blake‘u, kuris dabar yra pagrindinis „Block 70/72“ bandymų komandos Grinvilyje narys.
Jis prisijungė prie JAV oro pajėgų 1998 m. ir vadina save „palyginti nauju“ F-16 pilotu. Pirmasis šio naikintuvo variantas, kuriuo jis skrido, buvo „Block 30“ versija ir didžiąją laiko dalį jis praleido prie „Block 40“ ir „Block 50“ modifikacijų.
|
Kalbant apie naujausias modifikacijas, „Cujo“ primena savo skrydį lėktuvu, kuris buvo pagamintas pagal sutartį Bahreinui (2017 m. šalis užsakė 16 vnt. F-16 „Block 70“ lėktuvų).
„Sėsti į šį blizgantį naują lėktuvą, pirmąjį tokio tipo, ir paleisti jį viršgarsiniu greičiu, atlikti visokius variklio patikrinimus yra labai sudėtinga. Smagu būti jo dalimi“, – pastebi pilotas.
Pirmiausia jis žiūri į AESA radarus: „Kai peršokate į jį, iškart matote didesniu atstumu, trumpesnis aplinkos skenavimo laikas“. Ryanas pabrėžia, kad pilotai daugiausia dėmesio skiria „oras-oras“ misijoms, tačiau F-16 yra daugiafunkcis orlaivis, todėl svarbios ir antžeminių smūgių misijos.
Pilotas atkreipia dėmesį į patogų didelį centrinį kabinos ekraną, kurio matmenys yra 6 x 8 coliai (15 x 20 cm), o anksčiau buvo tik du šonuose ir mažesnio dydžio, 4 x 4 colių (10 x 10 cm).
„Didesniame centriniame ekrane yra daug daugiau vietos įvairiems dalykams rodyti“, – sako „Cujo“.
„Pavyzdžiui, vienu metu galite stebėti situaciją ore ir žemėje, rodomi „Sniper Advanced Targeting Pod „(ATP) sistemos duomenys ir panašiai.
„Cujo“ taip pat mini „Auto GCAS“ [Automatic Ground-Collision Avoidance System], kuri iš tikrųjų nėra nauja „Block 70“ ir kuri, pasak „Lockheed Martin“, turėtų išspręsti pagrindinę F-16 pilotų mirties priežastį, būtent nepažeisto lėktuvo kritimą ant žemės.