Pirmą kartą per daugiau kaip 20 metų! Vos 8 km skersmens. Aptiko naują Urano palydovą  (1)

Astronomai atrado du mažyčius mėnulius, skriejančius aplink Neptūną, ir vieną, skriejantį aplink Uraną. Todėl žinomų šių dviejų planetų palydovų skaičius padidėjo atitinkamai iki 16 ir 28. Naujieji objektai bus pavadinti vėliau.

Pirmą kartą per daugiau nei du dešimtmečius atrastas naujas Urano palydovas yra bene mažiausias tokio tipo palydovas.

Jo skersmuo – vos 8 kilometrai, o visą apsisukimą aplink savo planetą jis atlieka per 680 dienų.

Palyginimui, Marso palydovo Deimoso, kuris laikomas vienu mažiausių Saulės sistemoje, skersmuo yra 13 kilometrų.

Naujasis Urano mėnulis kol kas pavadintas S/2023 U1, o vėliau jis tradiciškai bus pavadintas Šekspyro personažo vardu.

Ryškesnis iš dviejų naujų Neptūno palydovų vadinsis S/2002 N5 – jo skersmuo 23 kilometrai, o orbitos aplink planetą periodas – 9 metai.

Silpnesnio objekto, laikinai pavadinto S/2021 N1, skersmuo – 14 kilometrų, o visą apsisukimą aplink Neptūną jis atlieka per 27 metus.

[Vokietija+Kuponas] Net 830€ pigiau įspūdingos energijos stotelės, kurios tarnaus bent 10 metų! Būtinos namie ir keliaujant. Ribotas kiekis („TALLPOWER V2400“)
6373 2 1

Nuostabiai gera kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos sandėlio

Greitas ir saugus pristatymas

LiFePo4, 2160Wh, 2400W, UPS, 13 jungčių ir kt.

Išsamiau

Abu naujieji palydovai vėliau bus pavadinti graikų mitologijos jūrų dievų ir nimfų vardais.

Trijų naujų palydovų atradimą vasario 23 d. paskelbė Tarptautinės astronomų sąjungos Mažųjų planetų centras – Amerikos Masačusetso valstijoje įsikūrusi mokslo įstaiga, atsakinga už Saulės sistemos planetų, kometų ir palydovų nustatymą.

Atradimas buvo padarytas padedant Havajuose ir Čilėje esančioms observatorijoms.

Praėjusių metų lapkritį Magelano teleskopai Čilėje pirmą kartą atrado naują Urano palydovą.

Po mėnesio atradimas buvo patvirtintas atlikus papildomus stebėjimus ir skaičiavimus, kuriuos pateikė mokslininkai. Nauji Neptūno mėnuliai buvo atrasti 2021 m. rugsėjį.

Patvirtinus ryškesnio palydovo S/2002 N5 orbitą, jis buvo stebimas iki 2003 m., tačiau vėliau objektas buvo prarastas, nespėjus patvirtinti, kad jis skrieja aplink planetą.

Ryškesniam palydovui atrasti prireikė ypatingų sąlygų ir stebėjimų per labai didelį teleskopą (VLT) Čilėje ir Gemini observatoriją Havajuose.

Astronomai padarė seriją penkių minučių ekspozicijų su trijų ir keturių valandų intervalais ir vaizdus sudėjo vienas ant kito, taip gaudami ryškesnius objektų atvaizdus.

Visų trijų palydovų orbitos yra stipriai pasvirusios ir pailgos – tai reiškia, kad jie atsirado ne iš savo planetų, o buvo pagauti jų gravitacijos.

Aut. teisės: Mokslotaskas.lt