Žemėje to nėra... Kas surasta asteroido Bennu mėginiuose (Video)  ()

Mokslininkai pristatė pirmosios išsamios asteroido Bennu mėginių, kuriuos į Žemę atgabeno erdvėlaivis OSIRIS-REx, analizės rezultatus.

Tyrėjai, kurie analizavo potencialiai Žemei pavojingo asteroido Bennu mėginius, pristatė pirmosios išsamios NASA misijos metu gautų mėginių analizės rezultatus. Paaiškėjo, kad kosminis akmuo yra labai neįprastos kompozicijos, o mokslininkai jame aptiko gyvybei būtinų statybinių blokų, taip pat mineralų, kurių Žemėje nerasi, rašo „Live Science“.

Mėginiai, paimti iš asteroido Bennu dar 2020 metais, į Žemę atkeliavo praėjusį rugsėjį, kai NASA erdvėlaivis OSIRIS-REx juos specialioje kapsulėje nusiuntė į planetos paviršių. Nuo tada mokslininkai iš viso pasaulio tiria gautus mėginius. Neseniai mokslininkai pristatė pirmosios išsamios asteroido Bennu mėginių analizės rezultatus.

[Vokietija+mažiausia kaina] Su tokiu dviračiu nors ir į kalnus: 21 Shimano pavara, 30 km/h greitis, vienu įkrovimu iki 80 km, LCD ekranas ir skirtingi važiavimo režimai (Video, „Samebike MY-SM26“)
3654 1

Mažiausia kaina

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Ribotas kiekis

Išsamiau

Asteroide aptiktas glicinas, paprasčiausia aminorūgštis ir svarbiausia baltymų sudedamoji dalis, taip pat kiti vandens turintys mineralai: karbonatai, sulfitai, olivinas ir magnetitas. Šis atradimas rodo, kad pirminiame kūne, nuo kurio atsiskyrė asteroidas Bennu, buvo vandens.

Mokslininkai taip pat atrado cheminių junginių, kurie keičiasi veikiant vandeniui, vadinamų filosilikatais ir daug kitų organinių junginių bei hidratuotų mineralų. Filosilikatuose, kurie meteorituose yra struktūriškai susiję su vandeniu, galėjo būti organinių molekulių ir vandens, kurie buvo atnešti į Žemę ankstyvoje jos istorijoje.

Pasak mokslininkų, iki šiol tirti asteroido Bennu mėginiai turi skirtingą tekstūrą, hidratuotus mineralus ir kosmoso poveikio įrodymus.

Pasak Gamtos istorijos muziejaus (Londonas, JK) planetologės Sarah Russell, pavyzdžiai nepanašūs į jokį meteoritą muziejaus kolekcijoje. Skirtingai nuo daugelio meteoritų, kurių paviršių keičia Žemės oras, Bennu mėginiai yra geriausiai išsilaikęs kosminės uolienos pavyzdys.

Dauguma Bennu sudėtyje aptiktų mineralų patvirtina mokslininkų prognozes, padarytas remiantis OSRISIS-REx įrenginio nuotolinio stebėjimo duomenimis.

Iki šiol mėginių analizė patvirtina teoriją, kad Bennu atsiskyrė nuo didesnio kūno maždaug prieš 700 milijonų metų – 2 milijardus metų. Ankstesnis tyrimas parodė, kad Bennu asteroidas galėjo būti vandens pripildytos planetos dalis.

Tuo pačiu metu, anot tyrėjų, tai buvo tik pirmasis nuodugnios kosminės uolienos mėginių analizės etapas, o dar laukia daug darbo.