Astronomai dar kartą priėjo išvadą, kad Saulės sistemoje turėtų būti dar bent dvi didžiulės nežinomos planetos  (5)

Madrido Komplutensės universiteto (MKU) astronomai ir Kembridžo universiteto mokslininkai tvirtina, kad jų skaičiavimais, mūsų Saulės sistemoje, už nykštukinės planetos Plutono yra mažiausiai dvi nežinomos planetos. Viena iš šių planetų gali būti apledėjusi superžemė, iki 10 kartų didesnė už Žemę, rašo sciencespacerobots.com. Priminsime, kad apie kaip tik tokių dviejų neatrastų planetų galimybę pernai prabilo ir kita tyrėjų grupė, atradusi nykštukinę planetą 2012 VP113.

Beveik prieš metus rašėme, kad astronomai Saulės sistemos paribiuose atrado nykštukinę planetą 2012 VP113 ir net maždaug 900 kitų objektų, kurie turėtų būti beveik toje pačioje orbitoje. Tai leidžia manyti Saulės sistemos paribiuose galimai esant didelę planetą, kuri dėl savo dydžio jau pakrikštyta Super Žeme – panašu, kad kaip tik ji savo gravitacija gano tų 900 panašaus dydžio dangaus kūnų būrį.

Dabar kita astronomų grupę tvirtina, kad turėtų egzistuoti dvi transplutoninės planetos, laukiančios atradimo. Tyrinėtojai teigia, kad šių planetų egzistavimas galėtų paaiškinti tolimųjų transneptūninių objektų (TTNO) orbitinį elgesį. Astronomų teigimu, šie objektai turėtų būti pasiskirstę bet kaip ir pasižymėti charakteristikomis, būdingomis pusinei didžiajai ašiai, kurios ilgis būtų artimas 150 astronominių vienetų (AV), posvyris – beveik nuliui laipsnių, o perihelio kampas – nuliui ar 180 laipsnių. Tačiau šių objektų stebėjimo duomenys rodo, kad jų didysis pusašis gali siekti tarp 150 ir 525 AV. Tyrinėtojai teigia, kad jų vidutinis orbitos posvyris yra maždaug 20 laipsnių, o perihelio argumentas – 31 laipsnis.

MKU mokslininkas ir vienas iš studijos autorių Carlosas de la Fuente Marcosas savo pranešime teigė: „Šis objektų perteklius su netikėtais orbitiniais parametrais verčia mus manyti, kad kažkokios nematomos jėgos koreguoja TTNO orbitinių elementų pasiskirstymą, ir mes manome, kad labiausiai tikėtinas paaiškinimas būtų tas, kad už Neptūno ir Plutono egzistuoja kitos nežinomos planetos. Tikslaus jų skaičiaus nežinome, turint galvoje, kad mūsų turimi duomenys yra riboti, bet mūsų skaičiavimai rodo, kad Saulės sistemos ribose turėtų būti mažiausiai dar dvi planetos, o, galbūt ir daugiau“.

Mokslininkai pažymi, kad pora neseniai padarytų atradimų parodė, jog planetos gali susiformuoti kur kas toliau nuo savo žvaigždės, negu buvo manoma anksčiau, kaip, pavyzdžiui, planetą formuojantis diskas, aptiktas toliau kaip už 100 astronominių vienetų nuo žvaigždės HL Tauri.

Čia ir čia galima rasti mokslinius straipsnius, kuriuos astronomai paskelbė apie papildomas nežinomas planetas.