Net jei praleidote pro akis, mokslininkams šis atradimas sukėlė tikrą euforijos bangą: „Viskas, ko aš kada nors tikėjausi!“  ()

Mokslininkai pirmą kartą turėjo galimybę stebėti dviejų itin didelio tankio neutroninių žvaigždžių susidūrimą, apie kurį liudijo prieš 130 mln. metų jo paleistos smūgio bangos ir šviesos blyksniai.

Ši proga leidžia įminti keletą seniai juos kamavusių paslapčių – atskleisti sunkiųjų metalų Žemėje ir Visatoje kilmę, ir palydovų fiksuojamų slaptingų radiacijos pliūpsnių šaltinį, skelbia mokslininkai.

Apie tai jau rašėme ne kartą - galite pasiskaityti šio ciklo straipsniuose. Visgi atradimų yra labai daug ir sunku suprasti, kuris labiau reikšmingas, o kuris mažiau. Apie atradimo reikšmę geriausiai gali pasakyti tos srities ekspertai, tad užtenka tik pažiūrėti, kokia būna jų reakcija. Ir pagal tai matyti, jog tai bus vienas iš reikšmingiausių astronomijos atradimų šiais metais. Tai puikiai atspindi tos emocijos, kuriomis po atradimo dalinosi mokslininkai:

„Tikra akimirka sušukti eureka“

„Viskas, ko aš kada nors tikėjausi“

„Svajonė tapo realybe“

Šiaip gana santūrūs mokslininkai šią savaitę nėrėsi iš kailio, kad apibūdintų savo jausmus dėl „vienintelį kartą gyvenime“ galinčio ištikti įvykio.

Hiperbolizuotų posakių srautą sukėlė dviejų neįsivaizduojamai tankių neutroninių žvaigždžių susidūrimas prieš 130 mln. metų, kai Žemėje dar viešpatavo dinozaurai. Plačiau apie tai, kaip ir minėjome, šio ciklos straipsniuose.

Aut. teisės: Diena.lt