Net ir apšvietimo sprendimai lemia pirkėjų elgesį  (0)

Mokslininkai įrodė, kad šviesa yra būtina žmogui ir turi didelės įtakos jo savijautai. Šviesa sukuria laimės pojūtį, jaukesnę aplinką, o jeigu žmogus negali aiškiai matyti supančios aplinkos – jaučia nerimą ir baimę. Todėl šviesa dažnai naudojama gydymo tikslais, pavyzdžiui, sezoninei depresijai gydyti taikoma šviesos terapija, kurios poveikis yra gerokai greitesnis nei daugelio antidepresantų.

Ne paslaptis, kad šiandien įvairūs šviesos sprendimai pasitelkiami kuriant parduotuvės išskirtinumą. Pastebėta, kad ne tik patrauklios produktų pakuotės, nuolaidos ar tinkamas prekių išdėstymas sukuria malonią apsipirkimo aplinką ir skatina klientus pirkti, didelę reikšmę tam turi ir tinkamai parinktas apšvietimas. 

Kiek anksčiau prekybininkai, siekdami prisivilioti daugiau pirkėjų, atnaujindavo vitrinas ar interjerą. Šiandien, pasikeitus ekonominei situacijai ir pirkėjų įpročiams bei mažėjant mažmeninės prekybos apimtims, jiems tenka ieškoti vis naujų būdų, kurie skatintų žmones apsilankyti parduotuvėse ir jose praleisti daugiau laiko. Vienas didžiausių iššūkių šių dienų prekybininkams yra didinti pardavimus tuo pačiu metu mažinant išlaidas, todėl vis didesnis dėmesys skiriamas specialaus apšvietimo elementams. Bendra parduotuvės aplinka ir tai, kaip prekės pateikiamos, formuoja pirkėjų elgseną, o apšvietimo sprendimai ne tik kuria parduotuvės charakterį, bet ir didina pirkėjų susidomėjimą produktais bei lengvina orientavimąsi parduotuvėje.

Šviesos įtaką pirkimo sprendimui prekybos vietose pagrindžia įvairūs moksliniai tyrimai. 2009 metais tyrimų bendrovės „Nielsen“ atliktas tyrimas parodė, kad tinkamai panaudotas apšvietimas pardavimus gali padidinti 19 proc. Tokius rezultatus atskleidė dvi dienas trukęs tyrimas, kurio metu tyrėjai dviejuose prekybos centruose prie konkrečios lentynos įrengė apšvietimą ir stebėjo pirkėjų elgesį. Kai lentynoje esantys produktai buvo apšviesti, 33,3 proc. žmonių, sustojusių prie jos, priėmė sprendimą pirkti. Kai šviesa buvo išjungta, produktą nusprendė pirkti tik 14,3 proc. žmonių. Šis tyrimas rodo, kad šviesa patraukia daugumos vartotojų dėmesį, jos poveikis turi įtakos pirkėjų elgesiui ir pastebimai didina pardavimus.

Prekybininkai žino, kad privilioti pirkėjus užeiti į parduotuvę yra sunkiau, nei juos paskatinti pirkti, kai jie jau yra parduotuvėje. Atliktas tyrimas rodo, kad pritraukti žmones užeiti į parduotuvę taip pat padeda tinkamas apšvietimas. Kai tyrimo metu lentynų apšvietimas buvo įjungtas, į parduotuvę užėjo 3,7 proc. prekybos centro lankytojų, o kai jis buvo išjungtas – į parduotuvę užėjo tik 2,1 proc. žmonių. Tyrimo rezultatai įrodo, kad tinkamas apšvietimas beveik du kartus efektyviau pritraukia pirkėjus užsukti į parduotuvę.

Šis tyrimas, kurio tikslas buvo ištirti šviesos privalumus prekyboje, parodė, kad specialus produktų apšvietimas daugeliu atveju turi daugiau pranašumų skatinant pardavimus, negu įvairios dizaino priemonės. Deja, šiandien jeigu parduotuvių atstovai ir skiria dėmesį apšvietimui, tai dažniausiai bendrajam, o į konkrečių produktų ar prekių apšvietimą rimtai nežiūri.

 „Tinkamas produktų apšvietimas labai padeda kuriant jaukią ir malonią apsipirkimo aplinką. Klientai jaučiasi komfortabiliau, kai gali be vargo matyti produktus ir perskaityti, kas parašyta jų etiketėse, aiškiai mato kainą, todėl ir tolesniam pirkimo procesui jie nusiteikia gerokai palankiau. Novatoriškų apšvietimo sprendimų pagalba pirkėjų dėmesys yra nukreipiamas į produktą ir sustiprina jo patrauklumo įspūdį“, – sako kompanijos „HL Display“, teikiančios parduotuvių įrangos bei sprendimų paslaugas, Baltijos regiono pardavimų direktorė Inesė Silė.

Pasak jos, kompanija visai nesenai pristatė energiją taupančias lempas Ad’Lite™, kurios gali būti įrengtos parduotuvių lentynų priekyje ar jų viduje, taip sukuriant ypatingą produkto apšvietimą net ir siaurose lentynose. Ne mažiau svarbu tai, kad šių lempų spinduliai nepažeidžia produktų kokybės ir taupo energijos išteklius. Tai ne tik naujovė, kuri duoda konkrečių rezultatų, bet ir pakankamai pigus sprendimas, palyginus su kitomis technologijomis.

Šių metų pradžioje atlikta „HL Display“ apklausa parodė, kad net 72 proc. lietuvių apsipirkimas džiaugsmo neteikia, tad mažmeninės prekybos atstovai dar turi įdėti nemažai pastangų, kad mūsų pirkėjai prekybos vietose jaustųsi komfortiškai ir į jas būtų visada malonu sugrįžti.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)