Vakarų laivų gamykloje laivo „WINDLIFT1“ vardo suteikimo ceremonija  (0)

2009 m. Vakarų laivų gamykloje (VLG) įvyko pastatyto ir pilnai įrengto laivo „WINDLIFT1“ vardo suteikimo ceremonija.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Unikalus laivas, skirtas sunkių ir negabaritinių krovinių gabenimui bei kėlimui, pastatytas pagal 2007 m. gegužės mėn. pasirašytą sutartį su Vokietijos kompanija. Tai didžiausias projektas per visą įmonės gyvavimo laikotarpį, kurio vertė siekia daugiau nei 150 mln. litų. Projektas unikalus visais proporcijų, naudojamos technikos ir technologiniais parametrais. Pirmą kartą ne tik Lietuvoje, bet ir vienam pirmųjų Europoje pastatytam vėjo jėgainių parko atviroje jūroje statymui ir aptarnavimui skirtam laivui buvo sunaudota daugiau nei 7000 tonų plieno. Laivas atliks vėjo jėgainių parko, nutolusio atviroje jūroje apie 100 km. nuo žemyno bei užimančio 860 kvadratinių kilometrų plotą, montavimo darbus. Šiam kompleksiniam ir labai specifiniam 101,8 m. ilgio ir 36 m. pločio laivo statybos projektui įgyvendinti reikėjo daugybės gabių ir kvalifikuotų specialistų, naujų žinių, apmokymų. Laivo „WINDLIFT1“ statyba Vakarų laivų gamyklai buvo didžiulis iššūkis ir rimtas išbandymas. Šis stambios apimties projektas apvainikavo įmonės 10-ies metų veiklą ir patirtį laivų statybos segmente. Tokios apimties projektas tikrai įeis ne tik į įmonės, visos Lietuvos, bet ir Europos laivų statybos istoriją. Pasikeliantis laivas yra varomas keturių besisukančių vairo-sraigto mechanizmų pagalba, kurių kiekvieno galingumas yra 1100 kw. Sumontuoti įvairaus tipo mechanizmai užtikrinantys sėkmingą laivo eigą: keturi dyzeliniai generatoriai WARTSILA 9L20, kurių galia 1665 kW, azimutiniai varytuvai, 32 kojų kėlimo hidrocilindrai, įvairūs vandens siurbliai. Taip pat laive sumontuoti vienas pagrindinis 500 t keliamosios galios ir pagalbinis 25 t kranas, malūnsparnio nusileidimo aikštelė, tokių garsių pasaulyje kompanijų kaip „Wartsila“, „SAM elektronics“, „Bosch Rextroth“ bei „Gusto“ elektronikos, hidraulinės, navigacinės, dinaminio pozicionavimo ir kitos sistemos. Laivo grimzlė 3,5 m, greitis 8 mazgai. Laive iš viso sumontuota daugiau nei 13 kilometrų vamzdynų ir 3,45 kilometrai hidraulinių vamzdynų sistemų. Darbų metu iš viso buvo nudažyta 145 000 m² plotas ir sunaudota daugiau nei 98 tonos dažų. Laive dirbs 50-ies žmonių įgula. Jai įrengtos 9 vienvietės ir 22 dvivietės kajutės. Visose 31-oje šiuolaikiškoje ir modernioje kajutėje bus televizorius, šaldytuvas, pilnai įrenta poilsio vieta. Laive įrengtos ir bendros patalpos, tai moderni virtuvė, 26 žmones talpinanti valgykla ir naujausiais technologiniais įrenginiais užpildytos mechaninės dirbtuvės. 2009 m. AB „Vakarų laivų gamykla“ baigė transformatorinės platformos statybą. 3000 tonų sverianti platforma kartu su laivu „WINDLIFTI“ dirbs Šiaurės jūroje Vokietijos kontinentiniame šelfe. 400 megavatų vėjo jėgainių parko pagaminta elektros srovė jūriniais kabeliais bus perduodama į transformatorinę platformą, kurioje kintama jėgainių srovė bus keičiama į pastovią ir perduodama į elektros-energetinę sistemą.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)