UAB „Inchcape Motors”. Naujoji Mazda3 žengia didelį žingsnį į priekį  (0)

Lietuvoje debiutuoja naujoji „Mazda3“. Kaip ir naujoji „Mazda2” ir „Mazda6“, taip ir naujoji „Mazda3“ tapo lengvesnė, nepaisant gausesnės įrangos ir didesnio saugumo. Puikios vairavimo charakteristikos iškelia naująjį modelį į viršūnę savo klasėje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Mazda3“ pakeitė „Mazda 323“ prieš šešerius metus. Savo moderniu dizainu ir technologinėmis naujovėmis „Mazda“ pradėjo naują erą kompaktinių automobilių klasėje. „Mazda3“ gavo daugiau nei 90 įvairių automobilizmo pasaulio apdovanojimų, ir greitai tapo perkamiausiu „Mazda“ modeliu, milijono ribą peržengusiu greičiau nei bet kuris kitas „Mazda“ modelis. Iki šiol jau parduota daugiau nei 2 milijonai „Mazda3” modelių visame pasaulyje, iš kurių – apie puse milijono Europoje. „Mazda3“ nuo pat pradžių buvo siūloma sedano ir hečbeko kėbulo tipais. Hečbeko tipo automobiliai išlieka populiariausi daugelyje šalių, tačiau ir sedanai rado daugybę gerbėjų Suomijoje, Estijoje, Latvijoje, Graikijoje, Ispanijoje, Airijoje ar Rusijoje. 2008 m. Lietuvos pirkėjai taip pat dažniau rinkosi sedaną, nei hečbeką. Naujoji „Mazda3“ taip pat gaminama dviejų kėbulo tipų – sedano ir hečbeko. Antros kartos „Mazda3“ nuo jos pirmtako lengva atskirti iš pirmo žvilgsnio. Automobilio priekis įgavo visiškai naują išvaizdą, net jei lygintume tik grotelių formas. Naujosios grotelės integruotos į priekinį bamperį labai žemai. Didelė anga tiesiog leidžia suprasti, kad tai sportiškos prigimties automobilis. Dideli priekiniai žibintai tęsiasi iki pat sparnų iškilimo. Tiek automobilio priekyje, tiek gale specialiai apmąstytas dizaino žingsnis visas kėbulo linijas sucentruoja aplink „Mazda“ emblemą. Galinių žibintų stilistika priklauso nuo pasirinkto kėbulo tipo bei įrangos lygio. Pradinė hečbeko versija turi raudonus vidinius lęšius, o aukštesnės versijos – skaidrius LED tipo žibintus. Sedanuose atbulinės eigos ir posūkių žibintai padailinti chromo spalvos apvadais, o aukščiausio lygio versijos turi dvigubus LED tipo žibintus, sumontuotus vienas šalia kito. Ir sedanas, ir hečbekas turi savitą charakterį. Hečbeko dizainas akcentuoja sportiškumą, o sedanas, nepaisant drąsių linijų – eleganciją. Nors abiejų versijų priekinės dalys labai panašios, skirtumą galima pamatyti dėl skirtingų stogo linijų ir, žinoma, žvelgiant iš galo. Hečbekas turi lygią stogo liniją, kuri pradeda žemėti tik pasibaigus galinių durelių stiklų daliai. Stilingas stogo spoileris tęsia stogo liniją ir užbaigia automobilio dizainą. Stogo linija nėra tokia aštri, kaip gali pasirodyti – galiniams keleiviams neteks saugoti galvų dėl erdvės stokos. Staiga kylanti šoninė kėbulo vidurio ir galinės dalies linija dar labiau sustiprina sportiško automobilio įspūdį. Sedano stogo linija apvalesnė, suteikianti daugiau rafinuotos elegancijos. Automobilio galinė dalis trumpa, sukurianti kupė įvaizdį. Aerodinaminis naujosios „Mazda3“ dizainas nėra iliuzija. Aptakumas leido stipriai pagerinti oro pasipriešinimo koeficientus Cd iki 0,28 (sedanui) ir 0,30 (hečbekui), o tai – vieni geriausių rezultatų klasėje. Puikios aerodinaminės savybės padeda pasiekti gerų kuro ekonomijos rezultatų. Gera aerodinamika taip pat užtikrina stabilumą kelyje bei mažą vėjo keliamą garsą važiuojant dideliu greičiu. Sportiškas naujosios „Mazda3“ stilius išlieka ir viduje. Durelių, prietaisų skydelio ir centrinės panelės išdėstymas supa vairuotoją taip, kad visus valdymo mygtukus lengva pasiekti. Centre taip pat yra porankis vairuotojui ir keleiviui, o pavarų svirtis dabar sumontuota 6 cm aukščiau ir arčiau vairuotojo, nei anksčiau. Pedalų formos taip pat pakeistos. Aukšta kokybė matoma ir juntama visur – tiek sėdynių, tiek panelės apdailos medžiagose. Panelės paviršius minkštas, malonus liesti, taip pat atrodo puikiai ir mažina atspindžius. Ergonomika ir saugumas akcentuojami valdymo prietaisų dizaine. Lengvai suprantami matuokliai įrengti tiesiai priešais vairuotoją, o naujasis daugiainformacinis displėjus sumontuotas 10 cm aukščiau nei anksčiau, dešiniau vairo. Visi valdymo prietaisai lengvam naudojimuisi įrengti vienoje, siauroje zonoje šalia vairo. Naujo dizaino ir kitokio išdėstymo šoniniai A formos langeliai, didesnis priekinis ir platesnis galinis stiklai užtikrina vairuotojui geresnį matomumą iš visų pusių. Visomis kryptimis reguliuojama vairo kolonėlė leidžia vairuotojui įsitaisyti patogiam vairavimui. Apšvietimas taip pat atlieka svarbų vaidmenį, kuriant kokybiško interjero įspūdį. Jau pradinėse versijose gausu apšvietimo elementų, o aukštesnės „Mazda3“ versijos turi interaktyvią apšvietimo sistemą. Ši sistema prisitaiko prie skirtingų situacijų, pavyzdžiui, kai automobilis atrakinamas, užsidega salono apšvietimas: lubų lemputės, šoninės lemputės ir kojų zonos apšvietimas lengvam įlipimui. Kai vairuotojas atsisėda, centrinis ekranas, audio ir oro kondicionavimo sistemos apšviečiamos viena po kitos. Aktyvi apšvietimo sistema skatina reaguoti ir intuityviai paliesti valdymo prietaisus. Naujosios „Mazda3“ sėdynės tapo didesnės ir užtikrina geresnę liemens srities atramą nei anksčiau. „Sport“ versijoje oda aptrauktos sėdynės reguliuojamos elektra, o taip pat turi trijų padėčių atminties funkcijas. Nuotolinio centrinio užrakto ir užvedimo sistemos gali turėti du nustatymus.

„Mazda3“ siūloma keturių įrangos lygių: „Classic“, „Elegance“, „Touring“ ir „Sport“. Sportiškiausia versija MPS bus siūloma vėliau. Net pradinėje versijoje „Classic“ sumontuota labai daug įrangos. Visos „Mazda3“ versijos turi DSC dinaminę stabilumo kontrolę, 6 oro saugos pagalves, elektra valdomus veidrodėlius, oro kondicionavimo sistemą („Touring“ ir „Sport“ versijose – dviejų zonų klimato kontrolės sistemą), radijo /CD grotuvą, kelionės kompiuterį ir daug kitų elementų.

Priklausomai nuo pasirinktos versijos, įrangoje yra „Bluetooth“ laisvų rankų įranga, „Bi-Xenon“ žibintai su adaptyvia apšvietimo sistema, parkavimosi jutikliai, automatiškai tamsėjantis galinio vaizdo veidrodėlis ir lietaus jutiklis. „Touring“ ir „Sport“ versijos standartinėje įrangoje turi šildomą priekinį stiklą, tačiau šį papildomos įrangos elementą galima užsakyti ir „Elegance“ versijai. Oro kondicionieriaus ir šildymo sistemos kompresorius tapo didesnis, turintis naują sistemą, todėl automobilyje žymiai greičiau vėsinamas arba šildomas oras. Taip pat priekinių sėdynių šildymo sistema tapo modernesnė, greičiau šylanti, šildanti platesnėje zonoje bei turinti naują 5 lygių reguliavimą.

Variklių gama ir ekonomiškumas

Naujosios „Mazda3“ variklių gamą sudaro du benzininiai ir trys dyzeliniai varikliai. Galingesnis benzininis (2.0l 150 AG) variklis gali būti komplektuojamas su 6 pavarų mechanine arba 5 pavarų automatine greičių dėže. Variklis turi sekvencinį vožtuvų atsidarymą/užsidarymą, kuris kartu su kintamos indukcijos sistema įgalina variklį sugeneruoti galingą sukimo momentą prie visų apsukų. Naujas antros kartos „Mazda3 MZR 2.0“ variklis turi priekinio oro paėmimo indukcinę sistemą. „Mazda3“ su 2.0l benzininiu varikliu vidutinės kuro sąnaudos tėra 6,7 l/100 km.

Du trečdaliai Europoje nuperkamų „Mazda3“ modelių – su 1,6 benzininiais varikliais, todėl manoma, kad šis variklis bus populiariausias ir naujosios „Mazda3“ pirkėjų tarpe. Puikus kainos ir kuro ekonomiškumo santykis, 105 AG galia ir 145 Nm sukimo momentas paverčia važiavimą maloniu ir smagiu. Vidutinės kuro sąnaudos tėra 6,3 l/100 km.

„Mazda3“ taip pat siūloma su dviem dyzeliniais varikliais – 1,6 (109 AG) ir 2,2 (185 AG). Naujasis 2,2 variklis pasiekia maksimalų 360 – 400 Nm sukimo momentą, kuris „Mazda3“ suteikia itin sportišką važiavimą. Vidutinės kuro sąnaudos išlieka taip pat labai mažos – tik 5,5 l/100 km.

Tačiau 1,6 dyzelinis variklis gali tapti daug populiaresnis. 240 Nm sukimo momentas ir labai mažos – 4,5 /100 km – vidutinės kuro sąnaudos, žema 119 g/km CO2 emisija užtikrina tokį pat smagų ir lengvą važiavimą pirkėjams.

„Mazda“ tęsia svorio mažinimo programą

Naujosios „Mazda3“ važiavimo ir techninės charakteristikos žymiai patobulėjo. „Mazda“ naudojo itin tąsų plieną kėbulo struktūrai, o tai leidžia automobiliui išlikti tvirtam, važiuojant dideliu greičiu. Standaus kėbulo dėka „Mazda3” taip pat tapo daug tylesnė. Naujasis modelis taip pat turi geresnius stabilizatorius, kurie dar labiau sustiprina stabilumą. Visos naujosios „Mazda3“ versijos turi elektrohidraulinį vairo stiprintuvą, greitai reaguojantį į judesius ir suteikiantį puikų valdomumo pojūtį kelyje.

Naujoji „Mazda3“ seka antros kartos “Mazda2” ir “Mazda6” pėdomis, tapdama didesne, turinčia gausesnę įrangą, saugesne, bet lengvesne. Naudojant aukšto tąsumo plieną, automobilio svoris sumažėjo 11 kg, o dar 4 kg palengvintos pakabos, valdymo bloko ir kitų elementų svoris.

Pirmieji naujosios „Mazda3“ automobiliai UAB „Inchcape Motors“ salonus („Vilniaus Vista“, „Kauno Vista“ ir „Klaipėdos Vista“) jau pasiekė tad visi besidomintys naująja „Mazda3“ jau gali ją išbandyti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: