„Mazda“ pristato naująją start-stop sistemą „i-stop”  (1)

„Mazda“ tęsia savo ilgalaikę „Zoom-Zoom” strategiją. Pristatydama visuomenei unikalią ir itin efektyvią start-stop sistemą „i-stop“, derinamą su naujosios „Mazda3“ 2.0 MZR DISI varikliu, kompanija žengia dar vieną žingsnį į priekį. Ši inovatyvi sistema, derinama su tiesioginio įpurškimo technologija, užtikrina nepaprastą vairavimo malonumą ir puikią aplinkosaugą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ši unikali sistema su nedidele starterio varikliuko pagalba naudoja degimo energiją pakartotiniam greitam variklio užvedimui, sunaudodama labai mažai kuro. Tam atlikti, stūmoklių ir alkūninio veleno padėtis, vožtuvų atsidarymas bei tiesioginis įpurškimas yra itin puikiai suderinti tarpusavyje. Elektrinio starterio varikliuko pagalba yra vienintelis reikalingas impulsas pakartotiniam variklio užvedimui. Vidaus degimas suderintas su alkūninio veleno impulsu įgalina pakartotinai užsivesti variklį labai lengvai ir švelniai, naudojant labai mažai kuro bei dvigubai greičiau, nei įprastinės start-stop sistemos. Tiesioginio įpurškimo benzininis variklis, aerodinamikos optimizavimas bei kiti parametrai kartu su naująja „i-stop“ sistema sumažina vidutines naujosios „Mazda3“ su 2.0 DISI varikliu kuro sąnaudas 14 procentų, lyginant su ankstesnės kartos „Mazda3“ 2.0 l benzininiu varikliu.

Degalų taupymas neatsisakant vairavimo malonumo

„Mazda“ ideologijos „Zoom-Zoom“ esmė – automobilio vairavimo džiaugsmas. Norėdama tęsti šią ideologiją, „Mazda“ siekia ir aplinkosaugos gerinimo. Kai „Mazda“ inžinieriai pradėjo kurti naują modelių gamą, jų logika rėmėsi teiginiu, kad stovintis automobilis neturi į aplinką išmesti anglies dvideginio. Tuo remdamiesi, inžinieriai sukūrė tokią sistemą naujajai „Mazda3” su 2.0 DISI varikliu.

„i-stop“ sistema aktyvuojama automatiškai, kai tik užvedamas automobilis. Jei vairuotojas nori, sistemą galima išjungti. Sistema nėra akivaizdžiai juntama, kai automobilis užvedamas pirmą kartą, tačiau kai automobilis pirmą kartą sustoja, ir vairuotojas nuspaudžia sankabą, variklis išsijungia automatiškai. Žalia indikacinė lemputė  rodo, kad start-stop sistema nutraukė variklio darbą kaip numatyta. Kai automobilis stovi, degalai visiškai nenaudojami. Norint vėl pradėti važiuoti, vėl nuspaudžiama sankaba, ir variklis užsiveda automatiškai.

Tai visiškai unikalus sprendimas, naudojatis tik elektrinio varikliuko pagalbą ir  sukurtas tik „Mazda“ kompanijos, be papildomo bendradarbiavimo su kitomis kompanijomis.

Kai tik naujoji „Mazda3“ sustoja „poilsiui”, variklio valdymo modulis neišjungia variklio, kol oro kiekis cilindruose, kuriuose stūmokliai yra suspaudimo  ir išsiplėtimo taktų padėtyse, yra lygus. Šio proceso metu, vienas cilindras lieka degimo takto padėtyje. Vairuotojas to nepastebi, nes viskas tetrunka dalį sekundės, o variklis lieka pasiruošęs idealiam pakartotiniam užvedimui.  Variklio pakartotinis užvedimas prasideda, kai kuras įpurškiamas tiesiai į šį cilindrą, tada uždegamas, kas sąlygoja stūmoklio nusileidimą žemyn. Tuo pačiu metu, starterio varikliukas suteikia impulsą alkūniniam velenui. Abu šie procesai inicijuoja labai greitą variklio užvedimą. 

Naujoji „Mazda3 i-stop“ vidutiniškai naudoja tik 6,8 l/100 km degalų, t.y., 14% mažiau nei ankstesnės kartos „Mazda3“ su 2.0 varikliu, o CO2 emisija tėra 159 g/km. Variklis atitinka Euro V standartą. Turintis 151 AG galios ir 191 Nm sukimo momentą bei 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę, automobilis užtikrina sportišką važiavimą.

Norint užtikrinti patikimą elektros energijos tiekimą be pertrūkių, ypač variklio užgesinimo ir pakartotinio užvedimo metu, „Mazda3 i-stop“ turi du akumuliatorius. Pagrindinis akumuliatorius tiekia bendrą energiją, o pagalbinis – tik variklio užvedimui skirtąją. Kai „i-stop“ užgesina variklį, apšvietimas, garso sistema ir visi kiti elektros energiją vartojantys įrenginiai toliau veikia. Net klimato kontrolės sistema veikia įprastai tol, kol vairuotojas nepageidauja maksimalaus vėsinimo. Tokiu atveju, „i-stop“ supranta, kad reikia vėl įjungti variklį ir reaguoja atitinkamai. Jokios kitų sistemų funkcijos veikia nepertraukiamai, nepaisant užvedamo variklio.

„i-stop“ sistema negesina variklio, kol jis nėra įšilęs, taip padedama išmetimo sistemai pasiekti optimalią darbinę temperatūrą, kurios dėka mažinamas CO2 išmetimo kiekis. Tas pats principas galioja ir stovint nuokalnėje. Jei automobilis yra ant šlaito, kurio nuolydis daugiau nei 14%, variklis saugumo sumetimais dirbs be petrūkių ir nebus gesinamas. 

Naujasis vientisas nano technologijų katalizatorius „Mazda3 i-stop“ modeliams

Naujoji „Mazda3 i-stop“ ne tik naudoja tiesioginio įpurškimo bei „i-stop“ sistemų privalumus, padedančius sumažinti degalų sąnaudas ir CO2 emisiją, bet ir taip pat turi naujovišką vientisą nano technologijų katalizatorių, kuris kietąsias daleles nukreipia į katalizatoriaus pagalbinę matricą,  kuri prieš įprastus katalizatorius turi daugiau privalumų; ji slopina terminį skilimą dėl tauriųjų metalų agregacijos,  ir tai labai padidina ilgalaikį CO2 apdorojimo efektyvumą.

Net ir čia juntama ilgalaikės „Mazda“ filosofijos dvasia. Šis vientisas nano technologijų katalizatorius turi iki 90% mažiau tauriųjų metalų savo sudėtyje, nei įprasti katalizatoriai, o tai – ribotų gamtinių išteklių apsauga.

Lietuvoje „Mazda3 i-stop“ su 2,0 litro varikliu ir aukščiausio lygio „Sport“ įranga 5 durų hečbeko kaina 77 160 Lt, 4 durų sedano – 79 000 Lt. Automobilyje sumontuoti ksenono žibintai, R17 lengvojo lydinio ratlankiai,  lietaus ir šviesų jutikliai, „LCA“ pagalbos persirikiuojant sistema ir kita gausi komforto ir saugumo įranga.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)

Susijusios žymos: