Įdomiausios praėjusios savaitės mokslo naujienos  (2)

Papildomų matmenų paieškos, gyvybės Žemėje mįslės sprendimas ir vėžį stabdančios riebiosios rūgštys

Visi šio ciklo įrašai

• 2015-03-23 Įdomiausios praėjusios savaitės mokslo naujienos  (2)

Tai buvo dar viena gera savaitė, kadangi fizikų trijulė iškėlė mintį, kad jeigu mokslininkams kada pavyks aptikti juodąsias miniskyles LHC, tam tikrame energijų lygyje, tai galėtų rodyti paralelių visatų egzistavimą papildomuose matmenyse – ir tai, jų teigimu, patvirtintų stygų teoriją. Tuo tarpu kiti drauge dirbantys mokslininkai, tiriantys NASA Fermi gama spindulių kosminio teleskopo duomenis, atrado, kad „erdvėlaiki putos“ nelėtino fotonų iš tolimų gama spindulių blyksnių, kas, pasak jų, yra dar vienas Einšteino bendrosios reliatyvumo teorijos patvirtinimas. Be to, kita komanda išrado naują šviesos kontroliavimo būdą, galintį tapti kritiškai svarbiu naujos kartos supersparčiuose kompiuteriuose. Jie sukūrė labai mažą korinę struktūrą, galinčią užlenkti šviesą statesniu kampu, nei buvo įmanoma anksčiau.

Tai buvo itin svarbi savaitė ir mokslui apie Žemę, nes chemikų komanda teigė išsprendusi gyvybės atsiradimo Žemėje mįslę – jie rado būdą būdą rastis daugiau, nei 50 nukleininių rūgščių prekursorių, būtinų gyvybės atsiradimui vos iš trijų ingredientų: Saulės šviesos, vandenilio sulfido ir vandenilio cianido. Viso šio gėrio būta tuo laiku, kai, manoma, gyvybė užsimezgė mūsų planetoje.

Kosmoso naujienų skiltyje, mokslininkai, analizavę Dawn zondo duomenis, pranešė apie intriguojančius atradimus, galinčius nurodyti apgyventą dangaus kūną – šviesį regioną Ceres, kurio intensyvumas kito skirtingais periodais, iš iš paviršiaus trykštantį pliūpsnį. Be to, ESA Rosetta duomenis tiriantys mokslininkai pranešė aptikę „ieškomiausią molekulę“, molekulinį azotą – 67P/Churyumov-Gerasimenko kometoje. O kita koamda apskaičiavo, kad daugumos Paukščių Tako galaktikos žvaigždžių gyvenamoje zonoje yra planetų.

Naujienos iš visai iš kitos srities – tyrėjų komanda įtarė populiarų herbicidą, glifosatą, galimu vėžio sukėlimu ir kiti mokslininkai, atliekantys psichologijos tyrimus Teksaso universitete, atrado, kad vyrų polinkis į tam tikrus moterų kūnų tipus turi evoliucines šaknis – tikriausiai tam tikri kūno išlinkiai rodė geresnes poravimosi galimybes – išliko iki mūsų dienų.

Pabaigai, gera naujiena vyrams, tyrėjai parodė, kaip riebalų rūgštys gali kovoti su prostatos vėžiu – jie išsiaiškino, kad išties lėtina vėžinių ląstelių plitimą prostatoje, o ne spartina, kaip rodė kiti tyrimai. Tai turėtų būti palengvėjimas, kadangi praktiškai visame, ką žmonės valgo, šios rūgšties šiek tiek yra.