10 įdomiausių savaitės mokslo naujienų (2017–06–12)  ()

Visi šio ciklo įrašai

• 2017-06-12 10 įdomiausių savaitės mokslo naujienų (2017–06–12)  ()

1:
  IBM paskelbė sukūrusi 5 nanometrų technologinį procesą

IBM drauge su GlobalFoundries ir P. Korėjos Samsung sukūrė kol kas ploniausių puslaidininkinių lustų gamybos procesą. Kaip praneša kompanija, naujojo technologinio proceso litografinės įrangos skiriamoji geba – 5 nanometrai. Naujuoju technologiniu procesu žmogaus nago dydžio luste galima sutalpinti 30 milijardų tranzistorių. IBM duomenimis, 5 nm technologiniu procesu pagaminti lustai bus 40 procentų našesni už gamintus dešimties nanometrų skiriamąja geba. Energijos vartojimas bus 75% mažesnis, kai našumas panašus.

ibm.comtechnologijos.lt

2:
  3 atskiri eksperimentai praneša apie reiškinių už Standartinio fizikos modelio ribų ženklus

Trijų skirtingų eksperimentų apžvalga pateikė „išskirtinai panašius“ rezultatus, nurodančius tai, ką tyrėjai vadina stipria galimybe, kad aptikome reiškinį už Standartinio dalelių fizikos modelio ribų.
JAV, Šveicarijoje ir Japonijoje atliktų eksperimentų duomenys 99,95% užtikrintumu rodo, kad leptonų universalumas - fundamentali standartino modeli prielaida - negalioja.
„Šių tyrimų rezultatai kvestionuoja leptonų universalumą,“ praneša tarptautinė fizikų komanda.

sciencealert.comtechnologijos.lt

3:
  Nauji duomenys vėl keičia sampratą apie nuožmaus žudiko – tiranozauro išvaizdą

Tiranozaurai (Tyrannosaurus rex) nebuvo plunksnuoti, rodo naujas tyrimas, kurio išvados, gelbstinčios šio nuožmaus žudiko reputaciją, buvo paskelbtos trečiadienį. Nauji duomenys rodo, jog tiranozaurai buvo žvynuoti. Anksčiau kai kurie mokslininkai, aptikę T. rex protėvių plunksnų įrodymų, iškėlė versiją, kad garsusis plėšrūnas tiranozauras ir pats galėjo būti apaugęs švelniomis plunksnomis, o ne raginiais roplių žvynais.

sciencemag.orgtechnologijos.lt

4:
  Trečią kartą užfiksuotos gravitacinės bangos verčia permąstyti žinias apie juodąsias skyles

Naujausio JS susidūrimo bangas LIGO aptiko 2017 sausio 4 dieną – maždaug po trijų milijardų metų nuo tada, kai tai iš tiesų įvyko. Gravitacinės bangos nusirito per Žemę ir labai silpnai suvirpino du identiškus lazerių ir veidrodžių įrenginius Hanforde, Vašingtono valstijoje ir Livingstone, Luizianoje. Atidžiai išanalizavusi signalą, LIGO komanda nustatė, kad tai buvo dviejų, ~30 ir ~19 Saulės masių (M⨀), JB katastrofiško susidūrimo pėdsakai.

news.nationalgeographic.comtechnologijos.lt

5:
  Pagaliau paaiškintas paslaptingasis Wow! signalas iš kosmoso

Planetologijos centro (Center of Planetary Science – CPS) tyrėjų komanda pagaliau išgliaudė 1977 metais užfiksuoto „Wow!“ signalo mįslę. Jie praneša, kad tai buvo kometa, apie kurią signalo gavimo metu nebuvo žinoma.

phys.orgtechnologijos.lt

6:
  Maroke rastos seniausio Homo Sapiens fosilijos

Tyrėjai iš naujo įvertino kaukolės iš Jebel Irhoud urvo amžių 300 000 metų ir iškasė naujų fosilijų ir įrankių. Šie rezultatai yra seniausi tiksliai datuoti Homo sapiens įrodymai, nukėlę mūsų rūšies atsiradimą per 100 000 metų. Nature aprašyti atradimai rodo, kad pirmiausia išsivystė modernūs veido bruožai, o kaukolės pakaušinė dalis liko ilgesnė, kaip senesnių žmonių.

sciencemag.org