Įdomiausios savaitės mokslo naujienos (2018-12-17)  ()

1: Aukštatemperatūris superlaidumas;

2: Ne visi namuose – išskrido ir Voyager 2;

3: Bennu vanduo;

4: Saulėtos Parkerio nuotraukos;

5: Brangioji, sumažinau…;

6: „Virgin“ kosmosas;

7: Vikingų katės;

8: Svarbūs žodžiai;

Visi šio ciklo įrašai

• 2018-12-18 Įdomiausios savaitės mokslo naujienos (2018-12-17)  ()

1:
  Pasiektas naujas aukštatemperatūrio superlaidumo rekordas

Mokslininkai tvirtina pasiekę naują superlaidumo ribą. Straipsnyje teigiama, kad pavyko sukurti elektros srovės tekėjimą be varžos aukščiausioje temperatūroje: vos 250 kelvinų, arba -23° С. Nors komandos superlaidininkas dar nepatikrintas, rekordo pagerinimas labai tikėtinas.

arxiv.orgtechnologijos.lt

2:
  NASA zondas „Voyager 2” paliko Saulės sistemą

Zondas, pakilęs iš Žemės 1977 rugpjūčio 20 d. ir visą šį laiką skriejęs kosmosu, ką tik tapo antruoju žmogaus sukonstruotu įrenginiu, prasiveržusiu į galaktikos platybes.

www.space.comtechnologijos.lt

3:
  Kosminis zondas OSIRIS-REx asteroide Bennu rado vandens

Mokslininkai pateikė pirmuosius asteroido Bennu artimo stebėjimo rezultatus. Be viso kito, pranešama apie molinguose mineraluose aptikta vandenį.
2018 metų gruodžio 3 dieną po daugiau nei dviejų metų skrydžio, kosminis zondas OSIRIS-REx pasiekė tikslą ir įskrido į asteroido (101955) Bennu orbitą. Jei viskas vyks pagal planą, kitais metais aparatas paims jo paviršiaus mėginius, o 2023-iais pargabens juos į Žemę. Tačiau OSIRIS-REx mokslinius tyrimus atlieka jau dabar, ir su juo dirbantys mokslininkai Vašingtone vykstančiame Amerikos geofizikos draugijos (AGU) susitikime pateikė naujus rezultatus.

uanews.arizona.edutechnologijos.lt

4:
  NASA zondas „Parker Solar Probe“ atsiuntė pirmąją nuotrauką iš Saulės vainiko vidaus

NASA zondas „Parker Solar Probe“ – pirmasis žmogaus sukurtas objektas, įskridęs į Saulės vainiką, lapkričio 11 dieną užbaigė savo pirmą priartėjimą prie mūsų šviesulio ir surinko begalę unikalių duomenų apie mūsų žvaigždės veikimo principus. Praėjus kelioms savaitėms, visi šie duomenys buvo atsiųsti į Žemę, rašo „Science Alert“

www.sciencealert.comtechnologijos.lt

5:
  MIT rado būdą, kaip objektus sumažinti iki nanomastelio

Naują nanotechnologijų proveržį paskatino medžiaga, kurią tikriausiai rastumėte bet kuriame lopšelyje.
MIT komanda rado būda kaip greitai ir nebrangiai sumažinti objektus iki nanometrų dydžio eilės. Šį procesą ji vadina implozine gamyba, ir ji prasideda nuo poliakrilato — absorbento, kuris paprastai naudojamas kūdikių sauskelnėse.

futurism.comtechnologijos.lt

6:
  „Virgin Galactic“ kosminio turizmo erdvėlaiviu pakilo iki kosmoso ribos

„Virgin“ erdvėlaivis „Unity“ („Vienybė“) anksti ketvirtadienį buvo paleistas nuo savo lėktuvo nešėjo virš Mohavės dykumos Kalifornijoje ir įjungė savo raketinį variklį.
Bandymo pareigūnas Enrico Palermo sakė, kad aparatas pakilo į 51 mylios (82 km) aukštį, o tuomet pradėjo sklęsdamas leistis ir neilgai trukus nutūpė.

www.iflscience.comtechnologijos.lt

7:
  Vikingų kačių skeletai atskleidė stulbinamą kačių augimą

Dauguma prijaukitų gyvūnų sumažėja, bet su katėmis vikingų laikais dėjosi įdomūs dalykai: jos padidėjo. Tyrinėdami Danijos kačių fosilijas, tyrėjai išsiaiškino, kad prijaukintos katės nuo vikingų laikų iki mūsų dienų paaugo vidutiniškai 16%. Tyrėjai įtaria, kad kačių augimas susijęs su maisto gausa didėjančiuose kaimuose.

www.sciencemag.org

8:
  Vien galvojant, kad esate neištvermingas, keičia kūno genus

Tyrime, kuriame buvo nagrinėjamas galimas naujoviškas placebo atsakas, psichologai išsiaiškino, kad vien pasakius asmeniui, kad jų genai didina ar mažina jų kūno tam tikrų fizinių bruožų pasireiškimą, tai gali paveikti tų kūno funkcijų veikimą sportuojant ar valgant – nepriklausomai nuo to, koks tas genetinis variantas yra iš tiesų.

www.sciencemag.org