Ministerija slepia mokyklų reitingus

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

loggo 2011-08-08 11:06
Iš dalies pritariu, jog skelbti vien egzaminų išlaikymo rezultatais pagrįstus reitingus nebūtų tikslinga, nes tada žmonės, akivaizdžiai, susidarytų nepagrįstą nuomonę apie mokyklą/-as. Kaip jau minėjo, į vienas mokyklas tiesiog statistiškai susirenka 'ne tokie gabūs' vaikai, kaip į kitas. Palyginkime kad ir Licėjų ir Sausio 13-osios mokyklas Vilniuje; manot, jog licėjaus mokiniai baigia labai gerais rezultatais vien dėl to, jog ten juos moko stebuklingi mokytojai, o Sausio 13-osios - priešingai, nes ten mokytojai mokiniams pagalius į ratus kiša? Neneigiu, jog mokytojai ir mokyklos turimos priemonės daro įtaką, bet labiausiai viskas priklauso nuo pačių mokinių, nuo vyraujančios kultūros ir pažiūrų į mokslą jų šeimose ir nuo bendro pačių mokinių gebėjimo mokytis. Mano močiutė visą gyvenimą pradirbo matematikos mokytoja S. 13-osios mokykloje, tai ko ji man apie mokinių 'motyvaciją' tik nepripasakojo. Sako, būdavo pilnos klasės mokinių, kurie net stačiakampio ploto ar perimetro dešimtoje klasėje nesugebėdavo apskaičiuoti. Tai ir tekdavo su tokiais dirbti 'supaprastintu' režimu. O licėjuje - visiškai priešingai. Jei būdavo, kad mokiniai iš pusės žodžio mokytojo nesuprasdavo, tai paprasčiausiai papildomai pasiteiraudavo ar paprašydavo, jog mokytojas pakartotų, ir viskas visiems aišku pasidarydavo. Tai ir mokymo tempai bei intensyvumas aukštas toje mokykloje. Manau, jog reitingų reikia, bet jie turėtų aprėpti daugiau kintamųjų nei vien tik egzaminų išlaikymą. Geriausiu atveju, tie reitingai labiausiai atsižvelgtų į mokinių daromą pažangą kiekvienais metais. Tarkime, kiekvienų metų gale visi šalies mokiniai laikytų standartizuotus bendrus dalykų testus, ir reitingai būtų sudaromi, pirma, pagal tai, kokią pažanga mokinys padarė nuo praeitų metų (t.y., jo rezultatas būtų palyginamas tik su jo ankstesnių metų rezultatais), ir antra, pagal mokyklų testų rezultatų vidurkį, lyginant su visomis kitomis mokyklomis.