ŠMM siūlo 30 proc. siaurinti mokymo programas ir išgyvendinti „kalimą“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Tarkvinijus Išdidusis 2010-08-03 15:41
Yra ir paprastesnis atsakymas, kodėl vaikai neįsimena to, ko mokosi - jie paprasčiausiai nesimoko. Kam atsisakyti dalies turinio dėl kelių lėtesnių vaikų (nesakau to diskriminuodamas), jei galima juos suskirstyti į klases ir pradėt mokinti išplėstiniu (A kursu) ir bendriniu (B kursu). Išplėstinį lai renkasi mokiniai, kurie tikrai nori mokytis ir tame problemų jokių nemato, o bendrinį lai renkasi tie, kurie tenori plaukti pasroviui. Bent jau mano gimnazijoje taip buvo ir niekam galvos neskaudėjo. Nesupranti matematikos? Tada rinkis B kursą ir nelaikyk egzamino. Nesupranti fizikos? Imk B kursą ir nelaikyk egzamino. Supranti lietuvių, anglų, rusų, istoriją, biologiją? Drąsiai imk A kursą ir laikyk valstybinius. Kas čia dabar darosi? Gal ŠMM galutinai nukvako. Geriau pabūtų mokyklose bent keturis metus ir pasižiūrėtų koks mokytojų lygis jose yra, ir mažiau karksėtų, kad reikia mažinti "krūvius", kurių nepasakytum, kad yra (nebent tiems, kurie nieko nesimokė). P.S. Bent jau man diskusijos nepatinka. Iš jų nieko nesužinai naudingo - gale diskusijų visada prasideda ginčai ir rietenos, ir galiausiai vėl tenka "kalti" vadovėlį. Bet čia tik mano nuomonė, o kokia kitų?
kionig 2010-08-03 15:57
Tarkvinijau, perskaityk sita straipsni ir komentarus http://www.technologijos.lt/n/svietimas ... -13323&l=1 P.S ir nusiimk ta nesamone is paraso, nes atrodai labai vaikiskai.
ligonis 2010-08-03 15:58
kitu nuomone ta, akd tau reiketu isideti normalaus dydzio paveiksliuka, o ne per puse ekrano... i tema: reike anksciau specializuot pradet, o ne varyt depresija 8metu, kad poto visi ju gabumai butu sugadinti. asmeniskai man yra giliai p* ta istorija, tos dienos kai budavo istorija mane tiesiog pykindavo, negali susikaupt normaliai gilintis i tai kas tau idomu ir su kuo sieji savo ateity bet privalai mokytis ta informacija kuri tau nesuteiks absoliuciai jokios naudos, tik gaisti laika ir nervus, kad ta suknista 4 isvestu. ...zinoma mokytojai savo dalyko mokyma pagrindzia "tau gal ir nereikes situ ziniu, bet del bendro isprusimo"(nevienas taip sake) itartinais zvilgsniais ziuredavo, kai sakiau, kad net nezadu kalbet su zmonem kuriem tai ydomu
Pumper 2010-08-03 15:58
Aš tai išvis nelabai suvokiu, kame ten kalimas gali būti mokykloj. Į galvą ateina tik biologija ir istorija, kur teorijos daugiau. Bent kiek aš iš mokyklos laikų prisimenu, tai iki 9 klasės išvis nieko nesimokiau ir bėdų nebuvo, o nuo 9 kokią valandą max namie pasėdėdavau prie namų darbų ir viskas - būdavo 8-9 vidurkis. Niekada nei jokio dalyko mokyklos laikais nesu kalęs. Jau visai išpezę tie vaikai, kad taip nieko nebesugeba. Daugiausia laiko užimdavo 11-12 klasėj interpretacijų rašymas, kai reikėdavo per savaitę 2-3 parašyti, bet ir tai nėra kalimas. Nu bet ką aš suprantu, gi visais laikais ir brandos egzaminai su stojimais milžiniškas stresas mokinukam būna, ko aš niekaip ir dabar nesuvokiu - tik juokas ima kiekvieną pavasarį iš tų debiliškų straipsnių defly.
SuperHP 2010-08-03 16:13
Apskritai, labai protingai pasneketa. O V. Bacys tikrai daug laiko mokykloje praleido - direktoriavo, taigi tikrai daug apie sias problemas ismano. Zinoma, kas nesimoke, tas, turbut, ir nesimokys, o kas mokesi - tai ir mokysis, bet pacia sistema reiketu keisti taip, kaip viceministras ir siulo. Labiausiai patiko jo pavyzdys su istorijos ir datu kalimu. Juk svarbiausia ne datos, o priezastys ir pasekmes.
Webbus 2010-08-03 17:04
Na negaliu neparasyti savo nuomones Pats mokykla baigiau pries du metus. Galiu pasakyt, tikrai daug informacijos kurios nereikia. Bet tuo pat metu jauciu ir dideli ziniu trukuma! Mano nuomone nereikia kalti dalyku kurie nera labai svarbus. Juk gyvenam technologiju amziuje - kad surasti kokia nors data, formule, pasitikslinti fakta, suzinoti ka nors apie garsu zmogu (kuris girdetas, bet nezinau kuo nusipelnes) - visa tai galiu padaryti per kelaisdesimt sekundziu tam paciam mobiliajame telefone. O kai dirbi - dirbi prie pc ir tai padaryti gali dar greiciau. Juk kad ir koks butu zmogus vunderkindas - siais laikais visko neismoksi ir i galva nesusidesi. Svarbiausia yra ne VISKA MOKETI, o MOKETI VISKA susirasti kai tau to reikia. Ir tai padaryti greitai. Bet yra toks niuansas - jei surasi formule kurioje yra tarkim sinusai ir kosinusai, o nezinosi kas cia jie tokie - is vis blogai. Jei susirasi informacija apie koki nors Romos imperatoriu, bet nezinosi nei kur ta Roma, nei mazdaug kada tai galejo buti (ar 1900 po Kristaus ar 5000 metu pries Kristu) - vel is to naudos 0. Svarbiausia suvokti pagrindus ir juos moketi. Nebutina taip per nelyg giliai i viska lysti. Bet reikia tureti pakankama ziniu bagaza kad galetum suprasti ir pritaikyti informacija kurios nereikejo ismokti, bet kuria susiradai. Tai yra svarbiausia. Ir vietoje to, kad as iskalciau tuos dalykus kuriuos galiu lengvai susirasti ir suprasti, vietoje to as geriau ismoksiu pagrindus, "basic'us" kokios nors kito dalyko, tarkim biochemijos, astronomijos ar pan. - kad veliau galeciau nevarzomai skaityti apie tai straipsnius ar siaip informacijos ieskoti ir SUPRASTI apie ka eina kalba. Pvz dabar universitete labai daznai geresni pazymi gauna tas, kuris "iskala" visas formules ir taisykles. O jei as zinau esme, bet pamirsau koki nors kintamaji milziniskoje formuleje - negi as blogesnis? Realiame gyvenime tas kuris "iskale" ta formule jos vis tiek neprisimins kaip ir as. Todel vis tiek abu eisim googlinti ir zinodami formule abu lengvai isspresim ka mums reikia. Bet tuo tarpu kol pirmasis kalikas kale formule i galva - as gal ismokau ka nors kas man realiai reikalinga bendram visumos supratimui? Bet siukstu nesakau kad reikia mazinti mokymosi apimtis. Jas reikia pakeisti. Panaikinti tuos 30% informacijos kuria lengvai galime susirasti patys ir prideti kitus 30% kuri duoda visumos supratima, pagrindinius terminus ir t.t. ir pan. Nes jei tiesiog mazinsime kruvi - nieko gero is to neiseis. Moksleiviai nera tokie samoningi kad suvoktu koks mokslas jiems yra reikalingas ir ta gauta laika praleis su draugais, zaisdami ar dar kitaip - bet tikrai nesimokydami. (cia sprendziu pagal save koks buvau)
zahiraz 2010-08-03 17:04
Pats esu moksleivis,keliausiu i 12klase..nesigilinsiu i visa si reikala forume,taciau noriu pasakyti,kad tikrai beprotiškai dažnai buna pvz. Istorijos pamokoje,kai palieciame idomia tema,i kuria visi norime gilintis,diskutuoti,taciau negalime,nes negalima atsilikti nuo grafiko. Fainai
Linas000 2010-08-03 17:13
arba gal jums sodoma ir homora nebutina analizuoti per pamoka
Linas000 2010-08-03 17:25
visiskai sutinku. Nematau nieko blogo "rusisko" tipo mokymo sistemoj, kur visiems bendras kursas. Jei tu negabus ar tau neidomu, tada tai atspindi pazymys is atitinkamo dalyko. Bet kai pradeda skirstyti i A ir B, ir kai per fizikos pamokas mokytojas turi aiskinti kaip apskaiciuoti viena ar kita formule, nes matai puse mokiniu pasirinke matematikos B lygi net nera susipazine su skaiciavimo sistema, tai jau nieko gero nebeduoda. Tai leidzia pateisinti mokinio nezinojima ir nenora zinoti. O dar ta vertinimo sistema is 11 balu (nuo nulio iki 10). Kam sove i galva sitaip susmulkinti? dabar mokytojas nebe i keturias kruveles turi suskirstyti kontrolinius darbus, o i 11 (na, gal kiek maziau, nes kai kuriem zemiausiu ivertinimu tebelaiko 2-eta). Tas is karto leidzia mokiniams vesti derybas - "mokytoja, kodel man 8, o jai 10, parasykit bent 9, juk pas mane tik viena ziopla aritmetine klaida". Jei visi vienodai mokintusi ir visi vienodai nesugebetu isidemeti mokomo dalyko programos, tada ir reiketu supaprastinti. O ne tada, kai grupele mokiniu verkia kad negali tiek ismokti, nors nie kiek pastangu neidejo net pabandydama ismokti.
KarolisS 2010-08-03 17:56
Linai, aišku lengviausia yra pasakyt, kad pusė mokinių yra debilai ir nusispjaut į juos, o ne bandyt spręst problemą ir daryt juos ne debilais (ką turėtų mokykla padaryt).
Sloth 2010-08-03 18:12
Pritariu, mokyklose krūvis iš tikrųjų nėra toks jau didelis, kad reikėtų dėl jo verkt, pats baigiau šiais metais dvylika klasių. Vienintelės matkės pažymys buvo 7, visi kiti - 9,10. Vienintelės matkes egzamino balas buvo žemesnis nei 86, o laikiau 4 egzus. O prie namų darbų visą gyvenimą nepraleisdavau daugiau nei 2h per dieną. 10toj klasėj apskritai, paskaičiavau, kad dienos vidurkis yra 15 minučių, tai ir game'int atsirasdavo laiko ir į kašį pamėtyt ir alaus vakare atsigert... Tikrai nematau reikalo verkt dėl krūvių.
MarkizasBarabasas 2010-08-03 18:23
Pati idėja sakyčiau sveikintina, tačiau neišbaigta, nes dabar dauguma mokytojų yra "senoji karta" ir jie nepripažins naujų vertinimo normų klasėje. Ką jau kalbėti apie egzaminus? Ar nebus viskas taip, kaip su lietuvių kalbos egzaminu? Samprotaujamasisi rašinys, kuriame negali samprotauti pats. Turi pateikia kitų žmonių samprotavimus, nes būtent jie yra tai už ką tu gauni taškus, o ne tai ką mąstai tu. Todėl mokyklose atsiras ne "savito" mąstymo skatinimas, o "teisingo" mąstymo skatinimas. Kas yra gal net ir blogiau. Tokį mokymą taiko stipresnių mokyklų TB klasėse. Tačiau į jas stojant buna iškart akcentuota, kad baige jas moksleiviai yra oriantuoti į užsienio universitetų rinką ir, kad Lietuvos egzaminu jie neišlaikys įspūdingais balais, kadangi čia vertinimas... iš oro. tad pati idėja gera, bet kol ji bus įgyvendinta tai nukentės ne viena karta... ir jau ne taip giliai mąstant. Mano istorikas sugebėdavo rasti laiko papasakoti ir ne apie programinius dalykus. Turiu pastebėti, kad tai yra labai įdomu. Šiaip, istorikai, kaip pavyzdys, parinkti gerai, nes kiek teko bendrauti, jei jie nesijaučia kažkuo geresni už visus žmones tai jie gali tikrai laaaaabai įdomių dalykų pripasakoti
wolas 2010-08-03 18:28
Aš manau, kad turėtų būti netgi daugiau lygių A B C pvz tada tikrai galėtum pasirinkti ir mokytis kas patinka labiau, man mažam patiko fizika, bet net nebuvo tokio dalyko aplamai mažas viskuo domėjausi, bet tokių pamokų dar nebūdavo, gaila. Kadangi nepatiko lietuvių tai buvau pasirinkęs B lygi, bet egzaminą laikiau A, nors B lygyje turėjo būti mažiau krūvio, bet vis tik riedavausi su mokytoja apie nusišnekančius autorius. Vis atsimenu tokius žodžius "autorius pranoko savo laikmetį", "čia galima interpretuoti anaip čia kitaip" vis atsimenu Kafkos vabalą pūlių pūlis. Ir beje pirmą kartą tikrai mokiaus mokykloje tai prieš matematikos egzaminą, (net dvi dienas tada tai buvo kažkas baisaus) turėdamas 5ta A lygyje gavau 67%. Dabar universitete žinau ką reiškia tikrai mokytis kai medžiagą vien būnant(ar nebūnant) paskaitoje neįmanoma išmokt.
Makikius 2010-08-03 19:25
Dabar busiu 11-okas. Tris metus mokiausi airijoje. 5-7klases. Dar sesta klase ten laikoma pradine. Ir juoje visi bendrai mokinasi, nera ten net pamokos suskirstytos. Ateini 9h iseisi 3h grieztai. Viena diena "prisnigo" tai nereikejo eit i mokykla, as zinoma nuejau, tada manes nepaleido, kol neatejo mano tevai manes pasimt.(Dalinai apgailetina, bet reikia tvarkos.) Viskas labai grieztai, bet mokina daug lengvesniu dalyku ir reikalingu. Pvz. darom IQ testus, sprendem kazkada sudoku. Zinoma mokinuomes anglu, fizika ir t.t. Bet ka ten mane ismokino ta iki pat siol moku, nes nekala formuliu, kala nieko, tiesiog ismoko bendro supratimo. Tada didzioji mokykla: Yra laikomas testas, kuris nuspres i kuria klase eisi, buvo dvieju lygiu klases, viskam. Ispradziu ejau i skystaja po to perkele i kietaja po pusmecio. Buvo visi dalykai butini +2 pasirinktiniai nepamenu gerai. Vienas is ju buvo graiku, romos mitologija ir daile tuos as pasiemiau. Dar pamenu buvo bussiness kaip ir ekonomika, bet ten normaliai mokino. Nes patys pagalvokit kokius vejus dabar ekonomikoj mokina. Viskas turi mandrius pavadinimus, supranti vienaip pasirodo antraip, super mokslas kazkoks . Ir dar pirma menesi ejom i visas kad apsiziuretume ka norim imt. O ne kaip dabar vejus,net nezinom ka imsim... Ai mokykloj sedi nuo 9h iki 4h kasdien. Budavo airiu kalbos pamoka, as per ja darydavau nd, bet kad ir paskutine apie ejima namo gali nesvajot. Viena kart pabandziau, praktiskai bauda gavau, bet atleido su ispejimu. Koki 10kartu pabegtum ismestu is mokyklos, arba tektu moket pinigine bauda tevam. Per anglu nesimokinom ne vienos taisykles, skaitem knygas, interpretavom ir pan. Cia 10klases teksto interpretavimas naujove. Pusmecio gale laikomas egzaminas is visko pagal ji nusisprendzia kaip ir vidurkis. Beje po 9klasiu galima baigt mokykla su diplomu ir labai daug nekietu mokiniu, jei nepyksit uz toki issireikima iseina. Koks 30%. Darbo jiem yra, kariuomene nebutina, o pas mus 70% netik kad baigia bet dar ir istoja kur. Kyla klausimas kam? Gi zmogus suprantantis, kad nepatems, ne juo specialybe, ir jei jam gerai paprastas kasininko darbas tiesiog eina dirbt. Zinoma, jei turi ryzto, darbstumo, noro prasom, bet visgi kiek jo turi? Egzaminai, kas pusmeti juose super mazai teorijos, daugiausia bendras supratimas. Pas mus viena kart gyvenime, kuris nulemia gyvenima. Namu darbu namuose niekad nedarydavau, visad pasidarydavau mokykloj. Visad mokykloj budavau zvalus, pasiruoses mokintis, o nors mokino mazai ismokau daug. Lietuva.8-10klases. Teorija per teorija... Paimkim pvz fizika kasdien po nauja tema 2kokias formules, puslapi teorijos. Ar imanoma knyga i galva sutalpint. NE! Lietuvoj nd mokykloj nedarau, galva nepatempia, todel 50% nedarau 50% taip, kad butu kazkas... Siaip baigiau 9vidurkiu. Sugadino 5 is prancuzu. Bet man absoliuciai px. Kiek ismokau airijoj tiek ir temokejau, Lietuvoj dar vienus metus ilgiau mokino tai man kaip ir dare nuolaida. O as galim sakyt nebesimokinau ir nenorejau mokintis. Is istorijos man ir turejo 4isvesti, bet isvede 9 mokytoja tokia super px. Kartais pradedavau su ja apsoliuciom nesamonem diskutuot pvz. Atbego kariunai susaude Brazauska, ar kad pasauli valdo trikampis su akim, bet ji su manim nesigincijo ir kaip su protingu diskutavo. kartais 10parasydavo. Anglu nieko nemoku, nes cia vien jobana teorija. As viska rasau is sirdies 95% pataikau, bet kadangi nezinau kodel man yra pize . Ar svarbu suprast ar iskalt. Lietuvoj esame vinys, kvailos vinys. Kruvis lietuvoje nezmoniskas. P.S. pabegau siemet is +100pamoku ar tai normalu? veluoju 90% rytu visiem px. Airijoj taip nepajuokausi kiekviena pavelavima susizymi ir trys jau kazkas negero... nepamenu. P.S.S. daznas atsakymas i kodel taip vyksta(klausiant mokytojo), nes taip parasyta knygoj... P.S.S.S. atsiprasau gramatikos naciai uz klaidas. Ir lt raidziu nebuvima, bet rasau ne per savo kompa.
Borland 2010-08-03 19:43
Kazkaip visi cia komentuojat kad kruvis nera didelis, tai juk aiskiai straipsnyje rase kad kruvis gali net ir padideti, bet esme tame kad vaikus mokyti reikia mastyti o ne kalt informacija ir as tuo pilnai sutinku. O A B C D... lygiai tikrai neisgelbes ir dabar jau B lygiu nieko nemoko, uztenka tik pamokose atsedeti, o kas is to? Visi tie kas mokesi kazkoki dalyka B lygiu po 5 metu turbut is jo nieko neatsimena, tj kam tada to reikia? Kam reikia informacijos kurios vistiek neatsiminsi? O jei ismokys pagrindu ir kaip tuos pagrindus naudot, ismokys mastys tai bus bent nauda. Zmogus ismokes mastyt niekad nepamirs kaip ta daryt. Cia kaip ismokti dviraciu, karta ismokes visad mokesi vaziuot Vaikai gal ir nera samoningi, bet jie tikrai zino kas jiem patinka ir kas nepatinka.
nerimas 2010-08-03 19:44
manau kad dėl krūvių tikrai nėra ko skųstis mokiniams. o ir mažinimas tik tiek duos naudos, kad lietuvių l2 ir wow klanai bus galingesni. net pats skirstymas į a ir b lygius, manau, yra savo esme neteisingas. nei aštuntokas nei dvyliktokas 90% atvejų nežino, ką jis iš tikrųjų mėgsta, moka ir ką nori veikti. bet supratus kad pasirinkimas yra neteisingas, praktiškai nieko nebeįanoma padaryti, nes tavo egzaminų rezultatai tikrai tau neleis perstoti į kitokio pobūdžio specialybę. o kas dar svarbiau yra ne tavo egzaminų rezultatas, o bazinių žinių neturėjimas.
Dvigubas nulis 2010-08-03 22:29
Na, dvyliką klasių baigiau visai neseniai, tai prisiminimai dar neišdilo. Turėjom tokią gerą lietuvių k. mokytoją, kuri kalbėdavo ne apie mokslus, bet pvz. kaip kadaise rado katiną prie savo durų ir nešiojo visiems kaimynams klausinėdama, ar tai ne jų katinas. Kitaip sakant, mokino ne egzaminams, o gyvenimui. Galbūt 40% viso laiko teko tokioms kalboms. Visgi, ji man išliko kaip viena iš geriausių mokytojų per visą gyvenimą. Daug mokytojų, kurie išmokins savo dėstomo dalyko, bet vat kaip gyventi, mąstyti, išmokins jau tikrai ne kiekvienas. O jeigu trūksta žinių, visad galima to susiieškoti knygoje/internete. Kas dėl krūvių. Nemanau, jog jie yra per dideli. Žinoma, kalbu už save. Mokinausi fizikos/chemijos/matematikos/informatikos A lygiu ir būdavo, jog visos 8 dienos pamokos susideda vien iš šių dalykų, bet tai tikrai nesukeldavo sunkumų. O kalimas, manau, pasireiškia nebent istorijoje.
kionig 2010-08-03 22:44
Kalimas pasireiskia ir ne vien istorijoje, o ir fizikoje. Pamatysit, kai papulsit univere ant kirvuku ir pradesit lementi apibrezima, atsaus jum, kad snekate ne taip kaip reikia. Kiekviename dalyke reikia kelti sau klausima KODEL. Tame ir pasireiskia kalimas, kai atsiduri aklavieteje, kad negali paaiskinti, kodel taip ir anaip. Jei mokykloje neismokis, tai teks mokytis universitete
Sloth 2010-08-03 23:11
Nežinau kas čia su ta istorija visiems darosi. Pas mus asmeniškai istorijos mokytojos palyginus normalios buvo, tai kalt visiškai nereikėjo. Kas keisčiausia, bet didžiausias kalimas būdavo lietuvių k. kai mokytoja liepdavo iškalt kiekvieno autoriaus kūrybos bruožus, įžangas, kūrinius.
zahiraz 2010-08-03 23:33