5 automobilio priežiūros mitai, ploninantys vairuotojų pinigines  (20)

Nėra jokių dvejonių, kad norėdami kuo ilgiau važinėti automobiliu, privalote juo rūpintis. Vis dėlto gali būti, kad net ir turėdami geriausių ketinimų, švaistote pinigus automobilio priežiūrai, kuri nėra būtina.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Keiskite alyvą kas 5 tūkst. km


Realybė: Tepalų pardavėjai mėgsta, kai vairuotojai pas juos užsuka kuo dažniau. Vis dėlto reikėtų pasidomėti, kokį variklio alyvos keitimo intervalą rekomenduoja automobilio gamintojai. Pagal įprastą praktiką, alyvą keisti reikėtų ne dažniau nei kas 10-12 tūkst. km. Reikia įvertinti ir tai, kokią alyvą naudojate. Mineralinė alyva tarnauja mažiausiai ir ją reikia keisti iki 10 000 km, pusiau sintetinę – iki 12 000 km, o sintetinė tarnauja ilgiausiai – ją galima keisti ne dažniau nei kas 15 000 km. Tiesa, dažnesnis alyvos keitimas tikrai nekenkia automobilio varikliui, bet tikrai dėl to nukenčia jūsų piniginė.

Oro kondicionierius – peilis degalų ekonomijai


Realybė: Vis dar netyla diskusijos, kada geriau įjungti oro kondicionierių, o kada norint pagerinti degalų sąnaudas vertas atsidaryti langus. ConsumerReports.org testai parodė, kad įjungtas oro kondicionierius tik šiek tiek padidina degalų sąnaudų vidurkį, o skirtumą, kai atidaryti langai, apskritai sunku išmatuoti (atidaryti langai blogina automobilio aerodinamines savybes). Reikia pripažinti, kad naudodamas oro kondicionierių, vairuotojas jaučiasi patogiau ir yra labiau susitelkęs į kelią, o tai naudinga visiems eismo dalyviams. ConsumerReports.org sako: naudokite oro kondicionierių ir nesukite galvos.

Į baką tilps daugiau degalų, jeigu į degalinę užsuksite ryte


Realybė: Dažnai patariama į degalinę užsukti ryte, kai oras dar vėsus, o ne dieną, kai oras įšyla. Teorija yra tokia, kad ryte degalai vėsesni, todėl esą jų tankis yra didesnis ir daugiau jų telpa į baką. Tačiau dauguma degalinių kuro talpyklas laiko po žeme, todėl degalų temperatūra negali itin pasikeisti. Todėl patarimas paprastas – pilkite degalus tada, kai jų reikia.

Pripūskite padangas tiek, kiek yra parašyta ant padangos sienelės


Realybė: Tarp daugybės ant padangos sienelės nurodytų skaičių yra ir maksimalaus slėgio, kuris yra saugus važiavimui, rodiklis. Tačiau tai nėra automobilio gamintojo rekomenduojamas padangos slėgis. Jį galima sužinoti pažvelgus į vieną iš informacinių lentelių, kurias galima rasti ant priekines ir galines dureles skiriančio statramsčio, daiktadėžėje arba prie degalų bako kamščio. Per daug pripūstos padangos greičiau nusidėvi. Tiksliai žinokite, koks slėgis turėtų būti padangose ir reguliariai jį tikrinkite.

Aukštesnio oktano benzinas geresnis automobiliui


Realybė: Dauguma benzininių automobilių gerai dirba varomi įprastos markės benzinu – Lietuvoje tai yra 95 markės benzinas. Aukštesnio oktano degalai automobiliui nekenkia, tačiau nesuteikia jokios apčiuopiamos naudos. Todėl jeigu jūsų automobilis pagamintas taip, kad jam rekomenduojamas 95 markės benzinas, nešvaistykite pinigų aukštesnio oktano degalams. Vis dėlto prieš pirkdami automobilį pasidomėkite tuo, nes kai kuriems automobiliams rekomenduojamas ne žemesnio oktano nei 98 markės benzinas.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(23)
(0)
(1)

Komentarai (20)