10 Europos šalių, kurių keliuose žūti rizikuojate mažiausiai

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

manciukaz 2014-12-30 10:13
Manau ne viskas priklauso nuo keliu būklės, dar daug ka lemia mentalitetas, isivaizduokit girta kaimieti už bulkos vairo, jis tiek žvyrkeli pavojingas tiek autobane... vakaruose naujesni automobiliai tai turi manau daugiau itakos nei keliu būklė.
Simplicity 2014-12-30 10:38
Nereikia nei girtų kaimiečių ar bulkų— Lietuvoj dauguma važiuoja taip, lyg jiems vidurius susuko. Visi kažkur skuba, lekia— miestuose malasi tarp eilių, o užmiestyje pilna rizikingu neapgalvotų lenkimų. Tokius vairuotojus susodink į naujus automobilius, nutiesk lygius kaip styga kelius, tai vis tiek visos pakelės kryžiais ir žvakėmis bus nustatytos. Galima nelinksmai pajuokauti: savižudžių krašte ir keliuose pilna savižudžių.
Absoliutas 2014-12-30 12:30
Visiskai nenustebau, kad ruskyne mirstamumas keliuose didziausias, juk ten laukiniai gyvena nezinantys kas yra taisykles ir kultura.
Shinigami 2014-12-30 14:34
Gaila, kad tokių laukinių ir pas mus gan daug paliko. Kartais kai pažiūriu į važiuojančius automobilius, tai atrodo, kad kelio ženklas rodantys greitį, rodo ne maksimalų leistina greitį, o minimalų. Nes didelė dauguma jį visados bando bent 10-20 km/h viršyti. O kai kurie ir daugiau. Ir nesvarbu kokiame kelyje važiuotu ar tai magistralė ar gyvenamasis rajonas.
Absoliutas 2014-12-30 14:41
sutinku
Domas1 2015-01-01 11:47
Manau pas mus sumazinti eismo ivikiu galima tik ivedus dideles baudas, pvz virsyjus 20km/h 500euru bauda, o virsyjus daugiau 1metu atemimas teisiu, o isgerus vairuojant atemimas teisiu 3metams, manau sumazetu per puse metu mirciu skaicius stipriai. Jei zmogus virsyja greiti manau turi ir pinigu, nera ir ko svarstyti ar pragyvenimo lygis per mazas salyje jog tokias baudas skirti ir tt.
aurimokas 2015-01-01 13:05
Pas mus dabar nuolat keliamos baudos už vairavimą išgėrus. Ir ką? Padeda? Kaip važinėjo girti taip važinėja. Prarado teises? Na ir kas? Juk vairavimo įgūdžių niekas neatėmė, galima ir toliau važinėti. Konfiskavo automobilį? Na ir kas? Nusipirks kitą laužą už 600Lt ir toliau važinės. Įformino didelę baudą? Na ir kas? Nusikaltęs vairuotojas neturi jokio turto kurį galima paimt, todėl jam giliai nusispjaut. Trumpai tariant, galit kelt baudas, įvedinėt įvairiausias bausmes netvarkingiems vairuotojams, tačiau nuo to kentės tik eiliniai tvarkingi vairuotojai, kurie norom ar nenorom nusižengė vieną kartą (viršijo greitį, sustojo kur draudžiama, namie paliko piniginę su teisėm ir kitais dokumentais), o tiem kurie yra piktybiniai pažeidėjai, jiem yra nusispjaut ant tų baudų, parų ar konfiskacijų.
Shinigami 2015-01-01 14:43
Taip, pažeidėjams kurie neturi turto ir pinigų (oficialiai) jiems nusispjauti. Bet yra labai daug pažeidėjų kurie turi ir pinigų ir turto. Laksto su naujomis mašinomis po gatves, nes baudos te sudaro dienos ar savaitės atlyginimo dalį. Tokiems va reikia kelti baudas. O tiems kurie nieko neturi tai jokio skirtumo kokio didžio bauda, Bet jei baudos kauptus ir sukaupus tam tikra sumą butu galima ne tik pasodinti paroms, bet ir keliems metelems, tada jau pradėtu ir tie galvoti. Antra, reiktu atskirti baudas į kelias skirtingas grupes. 1) Pavojingi eismo taisyklių pažeidimai (greičio viršijimas, vairavimas išgėrus, kelio ženklų nepaisymas ir panašiai). Pažeidimai galintis sukelti avariją. Didžiausios baudos. 2) Nepavojingi eismo taisyklių pažeidimai (vairavimas be teisių, saugos diržų neprisisegimas ir panašiai). Pažeidimai negalintis sukelti avarijos. Vidutinės baudos. 3) Nepavojingi ir ne piktybiniai (teisių palikimas namie ir panašiai). Mažiausios baudos.
Simplicity 2015-01-01 15:06
Baikit jūs su tų baudų didinimu. Gilesnių kišenių savininkai susimokės, o iš vidutinio lietuviško atlyginimo gyvenantys bėgs „pas bobutę paskolos“. Net ir pareigingiausias vairuotojas gali suklysti, tačiau nereikia jo statyti prie sienos kartu su etatiniais pažeidėjais ir kelių chuliganais. Vėl imu Airiją pavyzdžiu. Baudos už paprastus nusižengimus nesiekia ir 100 eurų, tačiau šalia to eina baudos balai. Štai tie baudos balai ir protina labiau, nei piniginė baudos išraiška, nes per juos ir draudimas brangsta, ir vairuotojo pažymėjimas yra atimamas. (Kad jų sistema veikia, puikiai iliustruoja straipsnyje pateiktas žemėlapis.) Lietuvoj, kol dar nebuvo panaikinta baudos balų sistema, labai greitai vairuotojai grįždavo į doros kelią, kai tik susirinkdavo 8 baudos balus, nes bet koks greičio viršijimas, nesustojimas prie STOP linijos ar ženklo iškart reiškė vairuotojo pažymėjimo praradimą. p.s. Jei atmintis neapgauna, tai už važiavimą per raudoną Lietuvoje anksčiau duodavo 6 ar 8 baudos balus...
Arns 2015-01-01 17:22
Baudas, ypač materealinės atsakomybės, reikia griežtinti, nes šimtais važinėja be teisų (nesilaikę ar net atimtomis). Švelniai tariant teisių neturėjimas daugiau nei rimta priežastis, kodėl žmogus už tokios transporto priemonės vairo jau yra mirtinas pavojus. Vieni neturi iki galo pilnų įgūdžių (bei iš praktikos matyti, jog siekdami išvengti policijos beveik visada kažką bandys daryti, kas sukelia pavojų eismo dalyviams), kiti už kažkokius rimtus pažeidimus buvo suspenduoti (tad dar didesnė tikimybė jog dar kartą bandys neįkliūti). Manau vienas geriausių būdų su teisėmis atimti ir automobilį tiek pat laiko. Sulaikius beteisį už vairo, automobilio savininką priversti arba rašyti pranešimą jog automobilį "pasiskolino be leidimo" arba pripaišyti sąmoningai suvokdamas prisidėjo prie pažeidimo, ir kartu sujungus bylą dėl padarytų pažeidimų nagrinėti. Gana greit visi draugeliai ar turto užrašymai ant močiučių baigtusi. Tas pats kas ir sulaikius girtą vairuotoją už vairo, bausti ne tik jį, bet ir visus važiavusius kartu, kad jie skatino nusikalsti (tas ypač taptu nemalonu, jei patektumei į autoįvykį, tada taptumei nusikaltimo bendrininku). Ir žinoma grąžinti svarbiausią, kad per perėją, kiemuose, bet koks įvykis būtu laikomas iškart sunkiu pažeidimu, kurio pagrindu atimamos teisės suvisam (t.y po kažkiek laiko reiktu iš naujo persilaikyti viską, nuo teorijos iki praktikos).
aurimokas 2015-01-01 19:10
Gal ir sadistiškai skambės, bet kelių erelius (girtas už vairo, važinėjantis su atimtomis teisėmis, chuliganiškai mieste besielgiantis ir piktybiškai viršijantis greitį) reikia mokyti ir auklėti tik laužant kojas ir rankas. Kai pora mėnesių pagulės sugipsuoti, tada ir susiprotės. Kito kelio aš bent jau nematau, nes per baudas ir paras auklėjimas nepadeda. Net ir baudos balai nelabai padės, nes jeigu pvz. iš manęs atims teises, tai manęs vistiek niekas neužrakins namie ir niekas nevaikščios paskui ir neseks kad nesėsčiau prie vairo.
Arthuras 2015-01-02 17:16
Kol visuomenė iš tikrųjų nesupras, kokios yra didžiosios dalies nelaimių keliuose priežastys - tol nieko nebus. Kol bus kliedinčių apie 10km/h greičio viršijimą ir to pateikimą, kaip visų nelaimių priežastį... Arba įvedinės 0 (!) promilių įstatymus - niekas nejudės iš to pačio taško. Čia nekalbam nei apie 0.2 ir net ne apie 0.4. 0.8+ jau kelia didelį pavojų. O pagrindinės skaudžių pasekmių priežastys - seni, neprižiūrėti, techniškai netvarkingi ir t.t. automobiliai. Labai pritarčiau baudos balams. Čia labai paliestų tuos, kurie nėra degradavę. O su degradavusiais reikėtų elgtis grubiai ir skausmingai - atiminėti transporto priemones, siundyti antstolius ir t.t. Galų gale - sodinti į kalėjimus.
kionig 2015-01-02 18:57
Simplicity 2015-01-02 20:39
Jei ja vadovausiesi, tai nebus nei kaktomušų, nei griovių.
Arthuras 2015-01-02 22:37
Pats lenkimas, iš esmės, praktiškai niekada nėra saugus visu 100 proc., net jei ir jį atlieki kiek įmanoma saugiai. Todėl jų apskritai, kiek įmanoma, reikia vengti. Nes žmogiškasis faktorius vis viena išlieka - nori tu to, ar ne. O klaida lenkimo metu gali brangiai kainuoti.
Simplicity 2015-01-03 00:13
Arthuras, sustoti ir praleisti greičiau važiuojančius yra įpareigoti tik lėtaeigių transporto priemonių vairuotojai. Grįšiu prie to, kad 70-80 km/h greitis yra visai normalus tame ruože, kuriame yra leidžiama 90 km/h. (Toks yra policijos išaiškinimas.) Greitį kiekvienas iš mūsų pasirenkam individualiai pagal savo sugebėjimus, todėl nereikia putotis, kad kas nors važiuoja ne taip greitai, kaip tu norėtum. Tu turi drąsos važiuoti 100 km/h greičiu sniegui sningant, o kitam tos drąsos užtenka tik 80 km/h greičiui. Negi dėl to jis turi visą žiemą namie sėdėt ir laukt kol sniegas nutirps?:) Kaip bebūtų, į pakelės medžius ir akmenis išsitaško ne tie, kurie važiuoja normaliai, o pažeme skraidantys kelių ereliai ar 10 tūkstančių kilometrų susukę, tris įskaitines avarijas padarę kelių asai. Tokius kaip tu, Arthurai, reiktų į Airiją iškomandiruot, kad kokius 30 tūkstančių kilometrų jų keliais prasuktum. (Čia tam, kad apsiramintum ir dingtų noras lenkt įkalnėse, kelkraščiu ar per ištisines linijas, ir kad išsiugdytum pagarbą kitiems eismo dalyviams. ) p.s. Kuriam Lietuvos kelyje (neskaitant VIA-BALTICA) yra toks intensyvus eismas, kad neįmanoma saugiai lenkimo padaryt?
Arthuras 2015-01-03 00:53
Ne viename. Priklauso nuo metų/dienos/paros laiko. Be abejo, dažniausiai keliai yra apytuščiai. Bet ne visada. O kuomet srautas padidėja, pasimato ir problemos.
Simplicity 2015-01-03 13:36
Arthurai, jei prieš tave „velkasi“ penki automobiliai, tai ne kas kitas, o tik tu pats turi taikytis prie šio srauto greičio. Apie „važiavimą pernelyg lėtai“ tu gali kelių policijos užklaust— jie tau paaiškins ką reiškia sąvokos „važiavimą pernelyg lėtai“ ir „didžiausias leistinas greitis“. Didžiausios Lietuvos kelių problemos: žemai skraidantys, chuliganai ir nepagarba kitiems eismo dalyviams. Tu šaligatviu einantį senuką ar nėščią moterį irgi pečiu pastumi, jei per lėtai eina? Man tie tavo išvardinti „eismo trukdytojai“ netrukdė nei Lietuvoj, netrukdo jie man ir Airijoj— pasivijai tokį ir aplenkei. Menka bėda jei paskui tokį ir kelis kilometrus teks pavažiuot. Jei tau dėl to nervai nelaiko, tai tuos nervus reikia gydyti. Jei kiti eismo dalyviai trukdo laiku į darbą atvažiuot, tai laikas pradėti anksčiau keltis. p.s. Už važiavimą antra juosta, kai pirma yra tuščia, yra numatyta bauda. Už tai pareigūnai baudžia be kalbų.
Arns 2015-01-03 17:17
Ne kitiem kaip suprast, kad jei Arthuras važiuoja taip, visi turi prie jo taikytis, jei važiuoja kas kitaip, ji d*bilas iš didžiosios raidės Eilinį kartą girdime išvedžiojimus, jog saugus greitis turi formulę "kelio ženklas + 10km/h minimum", ir praleidžia pro ausis visų sakomus argumentus, kad kiekvienas sau pagal savo suvokimą nusistato jam norimą saugų greitį. Pilna situacijų, kaip kad merginai pratusiai prie jos Polo, draugas duoda vairuot kokį X5, ir nei ji jaučia gabaritų nei labai nori rizikuoti įbrėžti ne savo auto, tačiau pagal gaidelių filosofiją, jei keturi ratai, reiškia turi viršyti greitį... Beje, kažkodėl tiesiausiuose keliuose ir daugiausiai kryželių bei degančių žvakių. Kažin kodėl ne staigiuose posūkiuose į medžius lūždami skyla auto? Gal čia kelininkai per didelį greitį uždėjo, kad net su saugiu + 10 įvyksta tokios avarijos?
Arthuras 2015-01-03 20:41
Aš pats gyvenime laikausi tokios taisyklės - nedarau to, ko nesugebu išmokti daryti. Visiškai suprantama, kuomet žali klevo lapai papušinėja po kelią, važiuoja lėčiau - tai normalu. Tačiau visiems kitiems - neatleistina, jei nėra objektyvių priežasčių. Jei jau puikiomis sąlygomis nesugebi važiuoti maksimaliu leistinu greičiu, neleidžia tavo transporto priemonė (kalbu apie lengvąsias) - geriau nevairuok, visiems aplinkiniams bus saugiau. Saugus greitis yra kartais dvigubai mažesnis, o kartais - ir 30-40km/h didesnis už nurodytą ženkle. Be abejo, niekas ir nekalba apie didelį leistino greičio viršijimą - čia kiekvieno pasirinkimas. Labiau kalbama būtent apie tavo pateiktą pavyzdį - kuomet žmonės daro tai, ko nemoka. Jei nesugebi vairuoti didelio automobilio nekeldamas kitiems nepatogumų - na būk žmogus ir nevairuok. O tai neduok Dieve po to tokius vairuotojus sutikti aikštelėje kur nors... Na kam taip reikia daryti?.. Nori, tarkim, vairuoti didelį automobilį, tai pratinkis ir mokykis palaipsniui. O ne trukdyk eismui.