Mirtis kiaušinyje: kaip artinasi McDonald's epochos pabaiga  (0)

Vienas iš pačių žinomiausių pasaulio prekinių ženklų JAV rinkoje „miršta“ jau ne pirmus metus: McDonald's pardavimai Jungtinėse valstijose ėmė trauktis paskutinį 2013-ųjų ketvirtį ir mažėjo visus 2014 metus. Bandydama kažkaip gelbėti situaciją, McDonald's vadovybė nutarė pusryčių laiką pratęsti visą dieną – šis žingsnis, manyta, turėjo pritraukti lankytojus. Gali būti, kad vietoje to jis taps paskutine vinimi į McDonald's karstą JAV – bent jau taip prognozuoja kai kurie tinklo restoranų vadovai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kodėl McDonald's praranda rinką?

Verta pažymėti, kad franšizė rinką praranda ne tik JAV, bet ir visame pasaulyje – pardavimai mąžta Europoje, Azijoje, Artimuosiuose Rytuose ir Afrikoje. Bet jei kituose regionuose nuostoliai nurašomi blogai ekonominei padėčiai – tad, yra atsigavimo viltis, tai Šiaurės Amerikoje priežastimi įvardijami konkurentai. O būtent, labai žvaliai augantį Chipotle tinklą ir kitus greitojo maisto tinklus – Five Guys, In-and-Out Burger, Shake Shack, Taco Bell.

Išsigelbėjimas pusryčiuose?

McDonald's – pirmasis greitojo maisto restoranų tinklas, pasiūlęs specialų rytinį meniu. Tai nutiko 1979 metais. Sprendimo, leisiančio pratęsti šio meniu galiojimo laiką, daug vartotojų laukė su entuziazmu. Galimybė pusryčius pardavinėti visą dieną svarstyta daug mėnesių, ir šių metų kovą eksperimentas prasidėjo San Diego (Kalifornija, JAV) franšizės restoranuose. Vėliau McDonald's vadovybė pareiškė Wall Street Journal, kad „pernelyg didelė“ franšizės dalis balsavo už meniu pakeitimą. Būtent todėl restoranų tinklas nuo spalio 6 dienos pradėjo pardavinėti rytinius patiekalus visoje JAV teritorijoje. Be pusryčių, tinklas atliko daug kitų patobulinimų – įtraukė naujus patiekalus į meniu ir restoranuose įrengė elektroninius užsakymų stovus.

Gili depresija

Iš karto po naujovės įdiegimo pasigirdo balsai, kad visą parą trunkantys pusryčiai gali pribaigti McDonald's. Remiantis analitiko Mark Kalinowski'io tyrimu, šis sprendimas tapo nauju JAV restoranų operatorių galvasopiu. „Mes gilios depresijos agonijoje ir niekas nekinta“, „Gali būti, kad sistema gyvena paskutines savo dienas“ – tokie franšizės valdytojų komentarai, kuriuos publikuoja Independent.

Ira Solomonova, World Press rubrikos redaktorė

Būtinybė ruošti pusryčius visą dieną sukėlė chaosą restoranų virtuvėse, o papildomi meniu punktai perkrauna personalą ir didina klaidų tikimybę. „Nedideliuose restoranuose žmonės kliūva vienas už kito, įranga veikia prie galimybių ribos“, – skundžiasi įstaigų savininkai. Dar viena prekės ženklo svarstoma opcija, – leisti klientams patiems rinktis mėsainių ingredientus – tik padidins apkrovą.

Galiausiai, kai kurie operatoriai tvirtina, kad pusryčių galimybė kliudo pardavinėti tradicinius „dieninius“ patiekalus ir be to, kainuoja pigiau, o tai reiškia, kad bendras restorano pelnas mažėja, o ne auga.

Permainų nebus

Nepaisant daugybės restoranų operatorių skundų, tikėtis greito visą parą tiekiamų pusryčių, veikiausiai neverta: McDonald's tvirtina, kad lankytojams bet kuriuo paros metu Egg McMuffin patinka ir „pusryčių meniu visą dieną – pagrindinis klientų prašymas“.

„Sėkmingas All Day Breakfast įrodo, kad įsiklausius į mūsų vartotojų pageidavimus ir įgyvendinant juos pagal puikų planą, verslas augs“, – pareiškė Mike'as Andersas, McDonald's JAV prezidentas.

Ира Соломонова
slon.ru

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Input.lt
Input.lt
(8)
(41)
(-33)

Komentarai (0)