Tyrimas parodė, kaip lietuviai reaguoja į kainas: kokiai žmonių grupei priklausote?  ()

Daugiau nei dešimtadalis – 13 proc. lietuvių apsipirkdami prekybos centruose į pirkinių kainas dažniausiai nežiūri. Tokių asmenų daugiausiai yra tarp jaunų šalies gyventojų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dar penktadalis gyventojų nekreipia dėmesio į reguliariai perkamų prekių kainas, o 16 proc. prekių kainų dairosi tik kartais. Tiesa, didžioji dalis – 52 proc. gyventojų kainas parduotuvėse tikrina visada, parodė prekybos tinklo IKI užsakymų bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas tyrimas.

Tyrimas parodė, kad į prekių kainas dėmesį rečiau kreipia jaunesni šalies gyventojai. Dėl kainų galvų nesukantys dažniausiai prisipažino 26-35 metų amžiaus pirkėjai. Beveik penktadaliui – 17 proc. jų kaina nėra svarbus produktų pasirinkimo kriterijus.

Toliau eina 18-25 metų amžiaus pirkėjai, kurių 12 proc. į pirkinių kainas apsipirkdami dažniausiai nežiūri. Visose kitose tirtose amžiaus grupės tokiais įpročiais pasižymi po mažiau nei dešimtadalį gyventojų, o mažiausiai – 5 proc. jų yra 46-55 metų amžiaus pirkėjų segmente.

Polinkiu visuomet pasižiūrėti į prekių kainas labiausiai pasižymi ne pačias mažiausias, o šiek tiek aukštesnes pajamas gaunantys asmenys. 67 proc. gyventojų, kurių vienam šeimos nariui per mėnesį tenka iki 200 eurų pajamų, visuomet žiūri į prekių kainas, o gaunančiųjų 201-300 eurų segmente ši dalis siekia 63 proc. Dar aukštesnes pajamas gaunantys gyventojai į kainas dėmesį atkreipia rečiau, teigiama pranešime spaudai.

Tyrimo duomenimis, dažniausiai prekių kainomis iš visų socialinių grupių ir profesijų atstovų domisi ūkininkai, 67 proc. jų atkreipia dėmesį į kainas, taip pat daro 60 proc. pensininkų, 55 proc. bedarbių, po 53 proc. namų šeimininkių ir techninių darbuotojų. Visuomet tai daro pusė studentų ir moksleivių bei specialistų ir tarnautojų. Trečdalis aukščiausio lygio vadovų taip pat visuomet pasižiūri į perkamų prekių kainas.

Šiek tiek labiau į kainas visuomet pasižiūrėti yra linkusios moterys. 54 proc. jų tai daro visuomet, kai tokius pat įpročius turi tik pusė visų apklaustų vyrų.

Atliekant tyrimą šių metų vasario mėnesį buvo apklausta daugiau nei tūkstantis 18-75 metų amžiaus gyventojų visoje Lietuvoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Valstiečių laikraštis
Valstiečių laikraštis
(6)
(13)
(-7)

Komentarai ()