10 sveiko gyvenimo patarimų, kurie iš tiesų yra kenksmingi: ką iš tikro reiškia raudona lašišos mėsa ir ar tikrai prieš treniruotę naudinga atlikti tempimo pratimus?  ()

Subalansuota mityba, fizinis aktyvumas, geras miegas – visa tai daro mus stiprius, sveikus ir laimingus. Tačiau labai dažnai klaidingi sveiko gyvenimo būdo stereotipai, kurie atrodo teisingi, iš tiesų gali pakenkti.

1. Kuo raudonesnė lašišos mėsa, tuo ji sveikesnė

Kaip brightside.me rašo, laukinės lašišos yra gerokai ryškesnės spalvos ir brangesnės, o riebių lašišų rūšys, kuriose gausu omega-3 nesočiųjų riebalų rūgščių, yra blyškesnės spalvos. Tai reiškia, kad produkte nėra pridėtinių dažiklių. Taigi, spalva nėra šviežumo ar sveikumo rodiklis.

2. Ergonomiški baldai yra geresni

Tvirtinama, kad ergonomiški baldai skirti nugaros skausmui šalinti. Deja, tai tėra komercinė apgaulė. Buvo įrodyta, kad klaidingai pasirinkta kėdė gali pakenkti nugarai. Ergonomiškos kėdės bandomojo laikotarpio trukmė turėtų būti labai ilga, apgalvota ir dėmesinga. Jei neturite galimybės patikrinti ir išbandyti šį brangų pirkinį per tam tikrą laiką, geriau jo atsisakyti.

3. Organizmui reikia reguliaraus valymo

Prieš imdamiesi dietų ar detoksikacijos turite pasitarti su gydytoju, nes kitaip gali kilti rimtų sveikatos problemų. Tyrimai nepatvirtino detoksikacijos metodo veiksmingumo, tačiau parodė galimas neigiamas pasekmes, tokias kaip žarnyno mikrofloros sutrikimai, pilvo pūtimas, vėmimas, skrandžio sutrikimai ir kepenų funkcijos nepakankamumas.

4. Maistas, gamintas greitpuodyje arba mikrobangų krosnelėje, yra žalingas

Buvo įrodyta, kad maistas, pagamintas mikrobangų krosnelėje arba greitpuodyje, nepraranda vitaminų ir maistinių medžiagų. Jų naudingumas priklauso tik nuo ingredientų. Be to, abi šios priemonės yra tinkamesnės maistui gaminti, nes naudojamas mažesnis aliejaus kiekis nei kepant keptuvėje ar orkaitėje.

5. Visi vaisiai ir daržovės turi būti nulupami

Pasak mitybos specialistų, dauguma daržovių, pavyzdžiui, agurkai, cukinijos ar pomidorai bei vaisiai neturėtų būti nulupami. Nulupant žievę yra atimamos žarnynui naudingos skaidulos, taip pat kalis, magnis ir daugelis vitaminų bei antioksidantų.

6. Savaitgaliais turite atsibusti anksti

Čikagos universiteto mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad ilgesnis miegas savaitgaliais neutralizuoja padidėjusį jautrumą insulinui, atsirandantį dėl miego stokos, bei sumažina diabeto riziką. Tyrėjai iš Švedijos teigė, kad kompensuojant miego trūkumą savaitgaliais galima sumažinti ankstyvos mirties pavojų 15 proc.

7. Vandenį saugiau gerti iš butelių

Pasak Kanados mokslininkų, visi plastikiniai buteliai yra tobula terpė kauptis ir vystytis daugybei bakterijų, mat po butelio kakliuko lietimo lūpomis, jo nedezinfekuojame.

8. Prieš treniruotę naudinga atlikti tempimo pratimus

Tempimo pratimai neapšildo raumenų prieš treniruotes ir jų metu galima patirti traumą. Žinoma, šie pratimai daro raumenis lankstesniais, bet tuo pačiu metu jie gali susilpninti bei pabloginti ištvermę.

9. Pozityvus mąstymas – raktas į gerą psichinę sveikatą

Psichologai tvirtina, kad teigiamas mąstymas iš tikrųjų yra pavojingas. Ši koncepcija kenkia tikrovės supratimui, neleidžia racionaliai suvokti neigiamų pasekmių ir pavojų. Tai gali sukelti neurozę, nerimą ar depresiją. Neigiamos mintys ir jausmai turi būti būti naudojami realios padėties vertinimui.

10. Sveika gerti daug sulčių

Australijos ir Didžiosios Britanijos mokslininkų tyrimai nustatė, kad dažnai geriamų sulčių žalą galima palyginti su piktnaudžiavimu gaiviaisiais gėrimais. Milžiniški cukraus kiekiai sultyse padidina nutukimo, diabeto, širdies bei kraujagyslių ligų riziką.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(19)
(12)
(7)

Komentarai ()