Šiuolaikinės mados reklamos – psichologinis smurtas prieš vaikus (video)  (14)

Viskas prasidėjo nuo to, jog firma „Dove“ užsakė tyrimus apie tai, kokią įtaką vaikams daro reklama. Pasirodo, kol statistiškai vidutinė mergaitė sulaukia 12 metų, jos jaunas ir smalsus protas jau būna susidūręs su daugiau nei 77 tūkstančiais reklaminių skelbimų, tvirtinama praėjusią savaitę paskelbto tarptautinio tyrimo išvadose. Negana to, tyrimas patvirtino egzistuojant ryšį tarp žiniasklaidos formuojamų moters tobulumo siekiamybės įvaizdžių ir vis labiau didėjančios žemos mergaičių savivertės.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tyrėjų grupė apklausė 2 tūkstančius D. Britanijos ir JAV mergaičių, kurių amžius siekė nuo 10 iki 14 metų. Apklausos rezultatai atskleidė, kad 77 proc. jų save laiko storomis ir baisiomis, o gražių manekenių ir žvaigždžių atvaizdai kelia joms depresiją. Daugiau nei pusė apklaustųjų paauglių apibūdino save kaip „šlykščias“, „negražias“ ar kitais neigiamą atspalvį turinčiais žodžiais.

Iš tikro, tai ir žiūrėti taip toli nereikia – kiek mus supančių pažįstamų moterų ir merginų yra patenkintos savimi ar savo padėtimi? Pagaliau, kodėl tik moterys? Juk šis reklaminis „brudas“ kišamas visiems – margaitėms, berniukams, moterims ir vyrams. Jeigu moterys nepatekintos savo išvaizda, nes joms dar nepakankamai išsikišę kaulai, tai vyrai dažnai bijo, ar jie atrodo pakankamai „kietai“ ir ar jų telefonas, mašina ar dar koks menkniekis atitinka „standartus“. Juk pažiūrėjus iš šalies, visa tai atrodo tikros kvailystės...

Smagu bent tai, jog pamažu gimsta „socialinės“ reklamos – nesvarbu, ką reklamuoja, tačiau svarbu, jog padeda susivokti ir kitaip priimti šį pasaulį. Vieną iš tokių reklamų ir pristato bendrovė „Dove“ – ji sukurta kaip atlikto tyrimo rezultatas. Įmonės vykdomoje reklaminėje kampanijoje pabrėžiama su kokiu grožio industrijos spaudimu susiduria mergaitės. Šis reklaminis klipas pasirodė esąs labai užkrečiantis ir tapo tikru „YouTube“ hitu - per 4 pirmąsias jo rodymo dienas klipą peržiūrėjo daugiau nei 380 tūkst. žmonių.

„Onslaught“ („Puolimas“) pavadinta „Dove“ reklama prasideda besišypsančios septynerių metų mergaitės kadrais, kuriuos netikėtai pertraukia visas grožio pramonės sritis atspindinčių siužetų srautas. Žiūrovą iš reklaminių skydų užgriūva maisto trūkumo iškamuotos manekenės, kosmetikos priemonių reklama žada merginas paversti „jaunesnėmis, lengvesnėmis, liesesnėmis, labiau pasitikinčiomis“, po to rodomi šiurpūs kadrai, kaip moterys chirurginėmis operacijomis keičia savo kūną. Klipas baigiamas žodžiais: „Pasikalbėkit su savo dukra, kol to dar nepadarė grožio pramonė“. Deja, tėvai dažnai pavėluoja, tuo tarpu grožio pramonės gigantai niekada nesnaudžia...

Didžiosios dalies fizinių ir psichinių negalavimų, kurie kamuoja apklausoje dalyvavusias mergaites, simptomais tampa žema savivertė ir atgrasiu tampantis savo pačios kūnas. Daugiau nei 90 proc. skundžiasi „įtampa ir susirūpinimu“ dėl savo išvaizdos, be to, 76 proc. reklama sukelia maitinimosi sutrikimus, skatina fizinį savęs skaudinimą bandant įveikti tokias emocijas bei kitas nesveikas apraiškas.

Tyrimo metu mergaitės buvo prašomos rašyti dienoraštį, kuriame turėjo papasakoti apie tuos grožio atvaizdus, su kuriais buvo susidūrusios per 3 praėjusias dienas, o taip pat apibūdinti savo reakciją į juos. Viena 14-metė parašė: „Žurnalų paveikslėliai man sukelia liūdesį, nes aš žinau, kad niekados nebūsiu tokia graži“.

Ir visa tai vyksta vadinamajame mokslo ir technologijų amžiuje? Kuomet žmogus pažengė tiek toli, jog kosmosas atrodo ranka pasiekiama, o visą pasaulį gali užlieti dėl klimato šiltėjimo kylančių vandenynų bangos... Atrodo, jog šiuolaikinis žmonių pasaulis net nesuvokia, jog gyvena gamtoje, Visatoje, kur galioja nepaneigiami fizikos dėsniai, kur pasaulis yra toks koks yra ir kad šiame pasaulyje grožis apskritai neturi prasmės. Yra nuolatinė kaita, išlikimas už būvį, energijos tvermės dėsniai – tačiau nėra nieko to, kas bandoma sureikšminti dabartinėmis reklamomis. Žmonės tarsi gyvena savose iliuzijose ir blogiausia ir liūdniausia, jog į tas iliuzijas įtraukiami dar apsiginti nemokantys vaikai. Kas suskaičiuos, kiek ši grožio ir verslo industrija yra sužlugdžiusi gabių protų, busimų išradėjų ar mąstytojų?..

„Savo kūno „nepripažinimas“ gali pradėti formuoti depresinį charakterį, o tai gali tapti labai pavojingo elgesio priežastimi“, - tvirtina psichoterapeutas Philippas Hodsonas. Jis – knygos „Augimo skausmai“ („Growing Panes“), kurioje pateikiami patarimai į sunkią situaciją patekusiems paaugliams, autorius.

„Aš nemanau, kad turime pradėti koneveikti reklamos verslo veikėjus, tačiau be jokių abejonių jiems atitenka didžioji atsakomybės už kūno įvaizdžio formavimą dalis. Tokie klipai, kaip naujausia „Dove“ reklama, yra labai geri, tačiau ir jie galų gale bando jums parduoti ką nors, kas turėtų padaryti jus dar gražesnius“, - sakė jis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(4)
(0)
(3)

Komentarai (14)

Susijusios žymos: