Nuotraukos, priversiančios išsižioti – kodėl FIFA Pasaulio taurės kamuoliai turi būti įkrauti prieš rungtynes kaip išmanieji telefonai (Foto)  ()

„Adidas Al Rihla“ rungtynių kamuolius reikia įkrauti prieš kiekvienas rungtynes, kad įmontuotas jutiklis veiktų taip, kaip numatyta.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2022-12-03 Nuotraukos, priversiančios išsižioti – kodėl FIFA Pasaulio taurės kamuoliai turi būti įkrauti prieš rungtynes kaip išmanieji telefonai (Foto)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Adidas“ ir FIFA prieš kelis mėnesius paskelbė, kad „Al Rihla“ Pasaulio taurės rungtynių kamuolyje bus įdiegta naujausia dirbtinio intelekto (DI) jutiklių technologija, užtikrinanti teisėjų sprendimų tikslumą.

Tai buvo nauja futbolo technologijų pažanga, tačiau stebėtinai apie tai negirdėjome per patį turnyrą, kol paaiškėjo, kad Portugalijos įvartį prieš Urugvajų įmušė Bruno Fernandesas, o ne Cristiano Ronaldo.

Kamuolys ir viduje esančios technologijos „tyliai gyveno savo gyvenimą“, tačiau neseniai pasirodė naujos informacijos: kamuolio viduje esantį baterija maitinamą jutiklį reikia įkrauti prieš kiekvienas rungtynes.

Rungtynių situacijoje, kai kamuolys išeina iš žaidimo ir pakeičiamas kitu, sistema automatiškai įjungia žaidimo kamuolio jutiklį be žmogaus įsikišimo. Žinoma, su sąlyga, kad jie visi buvo visiškai įkrauti.

Nors nenuostabu, kad tam, kad ši technologija veiktų, reikia tam tikros elektros galios, futbolo kamuolio, prijungto įkrauti kaip išmaniojo telefono, vaizdas nėra kažkas, ko mes kada nors tikėjomės pamatyti.

Bėgant metams futbolo kamuoliai tapo daug technologiškesni, kalbant apie naudojamas medžiagas ir jų gamybos būdus.

 

„Al Rihla“ kamuolio jutiklis maitinamas maža baterija, kuri, pasak „Adidas“, gali veikti šešias valandas aktyvaus naudojimo arba iki 18 dienų, kai yra būdėjimo režime.

Vos 14 gramų sveriantis jutiklis leidžia stebėti kamuolį realiu laiku; su aplink aikštę išdėstytomis kameromis, padedančiomis teisėjams nustatyti nuošalę ir kitus abejotinus sprendimus.

 

„Kiekvieną kartą, kai kamuolys yra spardomas, smūgiuojamas galva, metamas ar net baksnojamas, sistema jį skenuoja 500 kadrų per sekundę greičiu“, – sakė jutiklį gaminusios KINEXON įkūrėjas ir generalinis direktorius Maximillianas Schmidtas.

„Duomenys realiuoju laiku siunčiami iš jutiklių į vietinę padėties nustatymo sistemą (LPS), kuri apima tinklo antenų, sumontuotų aplink žaidimo lauką, sąranką, kurios priima ir saugo duomenis, kad būtų galima nedelsiant juos naudoti“.

„Kai kamuolys žaidimo metu išskrenda iš aikštės ir į jį metamas arba įspiriamas naujas kamuolys, KINEXON sistema automatiškai persijungia į naujo kamuolio duomenų įvestį be žmogaus įsikišimo“, – sakė Schmidtas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(27)
(0)
(27)

Komentarai ()