Eksperimentas: kelionė Lietuvoje. Kokią transporto priemonę pasirinkti?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

andriulis 2010-10-15 09:37
Na as asmeniskai uz tai kas pigiau. Man su auto i klaipeda is vln ir atgal iseina apie 40L. tai padauginu is dyzelio kainos 2.8lt, tai gaunasi 112Lt. Dviese vaziuojant i viena puse vienam zmogui gaunasi 28lt, o tai yra pigiau grybo ir dvigubai patogiau nei bet kuria transporto priemone lietuvoje.
MrEd 2010-10-15 09:49
Dujomis vienam asmeniui važiuoti išeina lygiai tas pats kas autobusu be nuolaidos. Tad jau ir be keleivio naudingiau automobiliu.
runce 2010-10-15 09:54
automobiliu beveik visada važiuoti yra pigiausia. nesuprantu, kaip gali būti tokios aukštos viešojo transporto kainos? seniai jį pamiršau
herbas 2010-10-15 10:33
taciau traukiniu vaziuoti istiesu malonu (bent jau tuo naujuoju), nors gaila kad Lietuvoje bet kur nenuvaziuosi.. Su draugais studentais laukiam RailBaltica, galesim bent kazkiek po Euroopa pavazineti, bet matyt kad tai bus tikrai negreit
c_ulrich 2010-10-15 10:39
Paskaiciavau su motociklu iseina ~50-55lt i viena puse. Beveik tas pats kas su ekonomiska masina.
simukis 2010-10-15 10:47
Nuosava transporto priemonė yra geriausias pasirinkimas, bet kadangi pats esu moksleivis(neturiu nei teisės vairuoti, nei automobilio), ir teko kažkada kaunan vykti, likau maloniai nustebintas - ir WLAN yra, ir važiuoja stabiliai, sedynės patogios, ir vaizdai pro langą važiuojant pirmą kartą gali nustebinti. Išvada 1.Nuosava priemonė 2.Traukinys ... 50000.Pėsčias ... 99999.Autobusas 100000.Mikriukas
playtne 2010-10-15 11:31
100 % uz masina kadangi jau senai neteko keliauti kazkur vienam ir pagal mano visus paskaiciavimus gaunasi gerokai pigiau negu bet kuri kita transporto priemone ziurint i tai kad mano masiniokas ima autostradoj tik 5 litrus tai ... apkeliaves beveik jau visa europa ir tik tiek galiu pasakyti kad vienintelis kartas kai keliavau ir nepatiko buvo su lektuvu kaip cia ir buvo pamineta masina duoda laisve kurios nei viena kita transporto priemone nesuteikia
Jogundas 2010-10-15 11:38
Straipsnyje nepaminėta svarbi detalė - Lietuvos Geležinkelių kasose visada jautiesi nelaukiamas. Jei yra kokia nors galimybė kilti problemoms, jų visada kils, o traukinys į Klaipėdą važiuoja beprotiškai ilgai ir netiesiai. Be to, atsiradus progai, būsite aprėktas ir pamokytas, kaip reikia gyventi. Negi man vienam taip tėra nutikę?
algiuz 2010-10-15 11:50
Jeigu tu esi vairuotojas, negali nei per daug grožėtis vaizdu, nei kokį filmą žiūrėti ar su PSP žaisti. Iš Kauno į Ukmergę važiuoja tik autobusai, tad tenka dundėti jais iki namų. Tikrai didelių nusiskundimų neturiu. Laiko gal ir truputi prarandi, bet gi važiuoji namo, o ne į koncertą kokį, tad tas pusvalandžio praradimas kaži ar ką duoda. O pliusai dideli. Gali mėgautis kelione nesirūpindamas niekuo. Gali knygą skaityti, gali filmą pažiūrėti, namų darbus daryti, žaidimus žaisti, miegoti. O be to autobusu ir gražios studentės link Utenos važiuoja. O mieste ar verta naudotis viešuoju transportu tai labai priklauso nuo vietos kurioje gyveni. Bent Kaune, kai gyvenu prie molo, tai iš ten galima pasiekti beveik visą kauną viešuoju transportu. Ir kelionė tikrai neprailgsta, nes iš esmės gali daryti tą pati, ką ir autobuse, gal išskyrus filmų žiūrėjimą, nes kelionė netrunka tiek ilgai. Dar vienas pliusas viešajam transportui tas, kad nereikia sukti galvos, kur statyti mašiną. Vienu rūpesčiu mažiau. O jeigu ir į avariją pakliūtum tau niekas nekainuotų, nebent susižeistum. Galėtum kitus, o ne save kaltint galbūt ir likusi savo gyvenimą. Kokie minusai viešojo transporto? Pirmas, kad negali nieko didelio vežtis. Tad tenka arba kažką samdytis, kad tavo daiktus pervežtų, arba kviesti draugą į pagalbą. Kitas blogas dalykas yra tas, jog kelionėms Lietuvoje kaži ar tinka viešasis transportas. Aišku dėl pramogos gali ir su autobusu važiuoti stovyklauti vos su keliais daiktas, bet kaži kiek Lietuvoj tokių optimistų gyvena, kurie stovyklauja be dėžės alaus ir 5kg šašlykų. Žinoma didžiausias minusas šio amžiaus žmonės yra laikas. Visi kažkur skuba, visi kažkur lekia. Tad prarasti tą pusvalandį važiuojant viešuoju transportu niekas nenori. Reziume būtų toks: jei skubi rinkis nuosavą transportą, jei ne, važiuok viešuoju transportu ir pasimėgauk kelionės teikiamais malonumais. O kas dėl pinigų, tai kelionė nuo namų iki namų man kainuoja apie 10lt(be studentiškų nuolaidų 20lt gaunasi) į vieną pusę. Nuo Kauno iki Ukmergės apie 80km, tad 7litrų į 100km naudojanti mašinai ta pati kelionė kainuos sakykim apie 20lt, jeigu benzino kaina 4lt. Gaunasi panašiai tas pats.
Artchi 2010-10-15 11:50
Na as dujomis niekada gyvenime nevazinejau ir nevazinesiu, as ju nepripazystu, be abejo geriausia nuosavu automobiliu vaziuoti geriausia nesvarbu ar tai pigiau ar siek tiek brangiau kainuos, bet tai yra bent jau man didelis malonumas. 1. Benzinas - automobiliams 2. Dyzelis - traktoriams 3. Dujos - dujinems viryklems
Sarunas 2010-10-15 11:52
Na aš irgi mašiną renkuosi, tačiau vien dėl patogumo. Dėl pigumo - jūs skaičiuojat tik kurą. Paprastai kelionė su mašina kainuoja + dar tiek kiek sunaudota kuro (dvigubai) taigi jei kelionė iš A į B atseina 20L dyzelino tai reiškia, kad jūs vien kurui išleidot ~90 litų. Dabar pridėkim padangas, draudimus, nenumatytas išlaidas (taisymas, akumas ir t.t.), mašinos nusidėvėjimas (tai reiškia, kad važinėjant per 10 metų turi susitaupyt ant kitos mašinos tarkim, kad ir 10k litų(neįskaitant infliacijos)) ir gausis, kad jums ta kelionė atseina ne 90 litų, o netoli 200 litų. Aš irgi iš pradžių netikėjau, kai man bendradarbis taip pasakė, tačiau prieš pora metų, pats pradėjau vesti apskaitą kiek išleidžiu mašinai ir tikrai gaunasi, kad 50/50 kurui ir papildomoms mašinos sąnaudoms. Palyginimui, man mašina praeitais metais atsėjo 7 tūkst. litų. Iš jų tik 4 tūkst. kurui (kontrabandinio nepilu), 1 tūks. kaupiamajam fondui (naujai mašinai). 800 draudimui. Virš 1 tūkst. litų padangos bei nedideli pataisymai mašinos kaip sausintuvo keitimas, langas išdaužtas ir pan. Taip kad dar kartą pabrėžiu. Nuosavas automobilis nėra pigiausia priemonė keliauti. Ji yra patogiausia priemonė keliauti.
andriulis 2010-10-15 12:18
Sarunai priklausomai nuo to kokia masina turi. Siaip pravazinejai 1t degalu per metus, kas nera mazai. 800Lt draudimas, tai cia tikriausiai kasko draudiesi. O tu pasiskaiciuok kiek tau kainuoja su autobusu vaziuoti. Pasiskaiciuok kiek uz ta viena tona km nuvaziavai ir paziurek uz toki atstuma kiek kainuotu vaziuoti su autobusu. Plius skaiciuok kelione i autobusu stoti ir atgal is jos. Ir jei jau taip skaiciuoji, tai batu nusidevejima neskaiciavai? Nes su masina nevaziuojant, bet jos verte vistiek krenta. Lietuvoje idomus dalykas. Pvz Airijoje vaziuodavom traukiniu, nes yra pigiau ir kartais greiciau. O lietuvoje dazniausiai gaunasi brangiau ir leciau. Tas pats turetu buti ir su centralizuotu sildymu.
marazas 2010-10-15 12:47
Skaičiavimai skaičiavimais, bet jeigu žmonės mieliau renkasi automobilius, reiškia tos viešojo transporto sąlygos nėra tokios jau geros ir priimtinos.
jooopt 2010-10-15 13:19
Pritariu Sarunas nuomonei dėl automobilio "pigumo" skaičiuojant ir eksplotavimo, nenumatytas išlaidas. Vien kuro išlaidas skaičiuoti nėra tikslinga ir būtų įdomu paskaityti kitų žmonių pateikiamus skaičiavimus, jeigu kas nors veda šeimos biudžetą ar ką nors panašaus
algiuz 2010-10-15 13:35
Kaip matau aš čia vienintelis už viešąjį transportą, tai dar truputi parašysiu. Kaip skiriasi kainos. Žinoma kalbu apie Kauną, kiek žinau Vilniuj situacija daug prastesnė. Taigi Kaune, jeigu perki nuolatinį bilietą sumoki 84lt per mėnesį. 84*12=1008lt metam. Bėja viešuoju transportu gali važinėtis kad ir visą dieną neišlipdamas iš troleibuso, tau tai vistiek kainuos tiek pat. Sakykim kiekvieną savaitę važiuoji namo autobusu, duodam 20lt į vieną pusę, 40lt į abi. 40*4*12=1920lt metam. Daugiau išlaidu ir galvos skausmų neturėsi, nebent vasarą į kokią Klaipėdą nuvažiuot norėsi. Sakykim nenumatytom kelionėm 200lt(kelionėm Lietuvoje, ne po pasaulį). 1008+1920+200=3128lt. Tiek kainuoja naudotis viešuoju transportu Kaune ir truputi po Lietuvą pakeliaut metam. O kaip rašė Šarūnas, vien kuras kainuoja per metus apie 4000lt. Tad paaukoję truputi patogumo sutaupote jau 1000lt per metus. Jeigu gyvenate pačiame Kaune ir nieko nelankot atimkit tuos 1920lt, lieka tik 1208lt metam, tad sutaupote 3000lt per metus. + mašinos draudimas + taisymas + kaupimas + nenumatyti atvejai ir pan. Taigi jeigu važinėjat namo su viešuoju transportu, tai sakykim sutaupot apie 3000-4000lt per metus, paaukoję greitį ir malonumą vairtuoti. Jeigu gyvenate mieste ir keliaujat mažai, sutaupot apie 5000lt per metus. Čia labai grubūs skaičiavimai, bet skirtumas matosi. Tad matom, kuo yra pigiau naudotis. Jei kažką ne taip sudėjau, pataisykit mane. O ką nuveiksit su tais sutaupytais keliais tūkstančiais, tai čia jau jūsų reikalas.
blizzard 2010-10-15 13:55
Auto yra pigiau jeigu keliauji daug, bet jeigu tau reikia nuvažiuoti iki mokyklos ir atgal tuomet viešas transportas pigiau.. taip pat jeigu jau skaičiuojam padangų dėvėjimąsi ar draudimo mokesčius, galime priskaičiuoti ir tavo pačio sveikatą kaip žiemą stovėdamas stotelėje per šaltį ją gadini. nepamirštam galimybės užsikrėsti įvairiomis ligomis nes viešuoju transportų važiuojantys asmenys jas perneša labai lengvai. Bet čia tik mano pamąstymai. Pigiausia yra važiuoti su dyzeliniu auto ir rusišku dyzeliu 100km į vieną pusę kainuoja nepilnai 15lt.
Atavar 2010-10-15 13:59
Kalbant apie viesaji transporta miestuose: a) jei gyveni vietoje is kur susisiekimas su VISA likusia miesto dalimi be persedimu, bei ne VIENNITELIU marsutu - tada ok. Kitaip - elementariai per brangu ir uzima LABAI DAUG laiko. LT viesojo transporto marsrutai suplanuoti tragiskai, vaziavimo laikai kartais elementariai stebinantys ir nelogiski. b) Vaziavimas visuoju transportu PIKO valandomis - isbandymas kokiu reta. Smarve, tvakuma, karstis, stumdymaisi, mindziojimas ant koju, "alkuninis" prasibrovijo link isejimo metodas.... manau galima butu isvardinti dar daug ka c) todel ir vazineju nuosava auto. Sudejus VISAS auto islaidas gal ir nesigauna pigiau, taciau laiko, sveikatos ir nervu sutaipai begale.
blizzard 2010-10-15 16:10
Nuolatinis bilietas moksleiviui man rodos 15lt mėnesiui, tai turbūt tik moksleiviui ir apsimoka važinėti taip, jei neklystu dirbančiam asmeniui kažkas apie 200lt ar daugiau.. O jeigu mieste gyveni tokiam kaip kaunas tai aš išvis nežinau kad tau to viešojo transporto reik, nusiperki dviratuką ir mini.. turiu omenyje jeigu arčiau centro gyveni, jeigu į užmiestį, tada jau reikia arba viešojo transporto arba savo auto ir savo auto tikrai geriau tiek laiko aspektu tiek patogumo
Justdoit 2010-10-15 16:54
Tau gal su protu negerai ? Jei vietoj to, kad merginą į kiną nusivestum ar nusipirktum alaus .. geriau moki naftos magnatams už benziną .. tai aišku čia Tavo reikalas.. Bet sakyti, kad dujos ar dyzelis skirtas ne automobiliams čia jau irgi kvaila. Čia tas pats, kad nevalgius cepelinų sakyti, kad neskanu .. Važiuoju su BRC tiesioginiu įpurškimu ir galvos nesuku .. traukia kaip benzas, tik kaina perpus mažesnė. Manyčiau pats optimaliausias variantas Benzinas/ dujos .. ir žiema užkursi ir pigu.
Artchi 2010-10-15 17:21
Jai buciau bomzas, tai ir masinos netureciau, o kadangi jau masina yra + draudimai padangos ir bla bla bla, tai kam tuos kelesdesimt litu skaiciuoti kad butu pigiau ir nesipilti benzino? Ir siaip daugeli zmoniu pazystu kurie duju nepripazysta nes dujos yra dujos ir jos dujomis liks