Kodėl į Lietuvą neskuba ateiti elektromobiliai?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

technologas 2011-10-07 21:23
Labiau nusišnekėt turbūt nesugebėjai? Mažiausiai 3 automobiliams tos pačios galios? Tai jei dyzelinu varomo autoobilio nk 36%, tai koks tada elektros viso ciklo perdavimo koeficientas, 108%? Turiu omenyje visą ciklą, nuo kuro padavimo į elektrinę iki elektros panaudojimo automobilyje. Aš sutinku, kad didelės elektrinės naudingumo koeficientas didesnis, nei automobilio vdv, bet ne iki tokio lygio, kaip tamsta užsisvajojai, pačioje elektrinėje ne 100% anaiptol, įskaičiuokim perdavimo, pakrovimo nuostolius, tuomet darosi aišku, kodėl elektromobilių plėtra jau >100 metų atidedama rytdienai. Čia jau rimtai Teslų reikia, gal jie tikrai viršyja 100% naudingumą. Beje, ar jau daugabučiuose organizuojasi talkos įrengti automobilių užkrovimo stoteles? Ne? Tai ko laukiat? Kol valdžia parūpins. Dream on.
sigun 2011-10-07 22:17
Tas ištobulinimas iki maksimalaus teduos kelis procentus. Tyrimams jau daug metų metami šimtai milijonų, o automobilio su benzininiu varikliu NK ne ką teviršija 20%. Dyzeliui kiek geriau - link 40%. Didžioji dalis, dėl ko sumažėjo degalų sąnaudos per paskutinius 10 metų, tai dėl mažesnio automobilio oro pasipriešinimo, dėl variklio išjungimo sustojus, galų gale dėl turbinos ir mažesnio variklio tūrio, tam pačiam galingumui pasiekti. Gal dar pasiseks paskirstymo vožtuvus pakeisti elektromagnetiniais, naudoti dar skystesnę alyvą, dar kažkiek padidinti suspaudimo laipsnį ir sugalvojus kaip neutralizuoti kenksmingas medžiagas bei sukūrus aukštenėms temperatūroms atsparesnį variklio bloką maitinti labai liesu mišiniu, bei kelt degimo temperatūrą. Bet visa tai tepadės išspausti dar keletą procentėlių. Susisiekimui mieste elektromobiliai yra ateitis. Beje, tikėtina, atrodantys panašiau į dar sumažintą "smart", nei į dabar įprastus penkiaviečius. O užmiesčio greičiams gal apskritai pamirštantys patogumą ir einantys ekstremalaus svorio ir oro pasipriešinimo mažinimo kryptimi, kaip pvz. "The Very Light Car", "Wave 2", "Aptera 2" ar dar kiti labiau į motociklą su kėbulu panašūs, nei į automobilį. Bet nors pats ką tik rašiau, jog elektromobiliai yra ateitis, bet tai yra LABAI tolima ateitis ir ne kiekvienam. Reikia ne tik geresnių akumuliatorių, super kondensatorių ar fuelcell, ar dar kokios saugojimo technologijos, bet dar ir juos reikia juos pagaminti pakankamais kiekiais. Tai kad įmanoma pagaminti kelis šimtus tūkstančių, nereiškia, jog įmanoma pagaminti keliasdešimt milijonų. Kaip pvz., jei norėtume, jog visi žmonės, dabar turintys automobilį per 10 metų pasikeistų automobilius į elektromobilius, paskaičiavę gauname, jog tiek švino, nikelio ir ličio nėra iškasta per visą žmonijos istoriją. Konkrečiai paskaičiuota, jog visų šiai dienai žinomų ličio klodų atsargų (o iš jų litį dar reikia išgauti !) teužtektų pagaminti ~2milijonams elektromobilių Kaip pvz. vien JAV nuperkama tarp 4 ir 8 milijonų naujų automobilių kasmet...