KTK ir KTU studentų projektas: vietoj dyzelino - aliejus  (16)

Kauno mokslo ir technologijų parkas „Technopolis“ organizavo konkursą „Idėja mano ateities miestui“, kuriuo kvietė studentus pateikti novatoriškas idėjas įvairių miesto problemų sprendimui.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Konkurse rungėsi komandos, sudarytos iš įvairių Lietuvos universitetų ir aukštųjų mokyklų studentų. Pristatytos aplinkosaugos idėjos, kaip išnaudoti Kauno Santakos parką, jame įkuriant tautodailininkų namelius, kuriuose turistai suvenyrus pasigamintų patys. Taip pat „Žaliosios sienos idėja“ – senos statybos daugiabučių sienų išnaudojimas miesto taršai mažinti. Studentams netrūko išradingumo – pristatyti tokie projektai, kaip visuotinė rytinė mankšta, modernios futbolininkų blauzdų apsaugos iš anglies pluošto, „Bingo“ klubai senjorams, elektros pavara dviračiams. Malonu pasidžiaugti, kad šiame konkurse sėkmingai pasirodė jungtinė Kauno technikos kolegijos ir Kauno technologijos universiteto studentų komanda, užėmusi 3-iąją vietą. Studentai Julius Kačenauskas (KTK), Žygimantas Šlapikas (KTK), Laura Jankauskaitė (KTK) ir Marijus Natanas (KTU) pristatė idėją – viešajam transportui vietoje dyzelino naudoti augalinį aliejų. Ši idėja yra labai reali ir gana nesunkiai įgyvendinama – tokią sistemą Marius N. jau yra įdiegęs savo nuosavame BWM markės automobilyje. Kuro sąnaudos pakito nežymiai, kadangi augalinio aliejaus kaloringumas labai panašus į dyzelino, tačiau kainų skirtumas akivaizdus – pigiausias aliejus kainuoja apie 2 Lt/ltr. Ko gi reikia, kad automobilis galėtų važiuoti naudodamas augalinį aliejų? Pasak idėjos autorių, tereikia aliejų pašildyti iki tam tikros temperatūros, kadangi prie žemesnės temperatūros jis yra per tirštas. Tuo tikslu Marius suprojektavo originalios konstrukcijos šilumokaitį. Visą sistemą valdo mikroprocesorinis valdiklis, kurį sukonstravo Kauno technikos kolegijos studentas Julius. Valdiklis po automobilio užvedimo perjungia kuro sistemą, kontroliuoja aliejaus temperatūrą, o informaciją pateikia vartotojui grafiniu pavidalu indikatoriuje. Kurui galima naudoti tiek šviežią, tiek ir naudotą aliejų. „Lietuviai bulvinius blynus mėgsta, todėl kuro tikrai nepritrūksime“, – juokauja studentai. Restoranuose naudoto aliejaus susikaupia nemaži kiekiai, todėl tai išspręstų ir jo utilizavimo problemą.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Šarūnas Kilius
(5)
(0)
(5)

Komentarai (16)