Automobilių istorija ir ateitis (Video, konkursinis straipsnis)  (0)

Dabar pasaulyje pilna automobilių. Mums atrodo įprasta, jog viena šeima turi po vieną arba kelis. Tiesiami nauji keliai, statomi tiltai, mašinų stovėjimo aikštelės. 2010-aisiais automobilių skaičius perkopė milijardą. Nuo ko visa tai prasidėjo? Kas laukia mūsų ateityje?


Visi šio ciklo įrašai

  • 2013-12-31 Automobilių istorija ir ateitis (Video, konkursinis straipsnis)  (0)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Istorija 1769-aisiais prancūzų išradėjas Nikolas-Džozefas Cugnot‘as sukonstravo garais varomą triratį, ir du traktorius Prancūzijos armijai, tačiau jo išradimai turėjo rimtų problemų su garo varikliais, todėl nebuvo pripažinti. 1885-aisiais Manheime, Vokietijoje, Karlas Benz‘as sukonstravo pirmąjį automobilį su vidaus degimo varikliu. Tai buvo triratė transporto priemonė, kuri turėjo 0,5kW variklį, tiesa vėliau išradėjas sukonstravo kitą prototipą kuris turėjo 1,5kW variklį ir išvystydavo 16km/h greitį. Pirmoji ilgo nuotolio automobilio kelionė įvyko 1888-aisiais, kai Berta Benz, išradėjo žmona, be vyro žinios pasisavino trečiąjį automobilio prototipą ir iškeliavo į gimtąjį miestą Pfozheimą. Per kelionę ji nuvažiavo 194km. Gotlybas Daimleris dažnai laikomas motociklo išradėju. 1885-aisiais Daimleris įmontuoja savo sukurtą variklį į dvirate transporto priemonę. Lapkričio 10-tą dieną jo sūnus Paulius su motociklą primenančiu aparatu nuvažiuoja 3km. 1886-aisiais variklis sumontuojamas į keturatę karietą. 1890-aisiais įkurta Daimlerio automobilių bendrovė, kuri gyvuoja iki šiol. Žymiausia automobilio markė priklausanti šiam koncernui yra mercedes-benz (1926 m. Daimlerio automobilių firma susijungė su tokia pat garsia Benzo firma ir iki šiol gyvuoja ir gamina Mercedes-benz.). Daimleriui nuolat talkino jo bendramintis Maibach‘as. Galima teigti, jog jei nebūtų šio žmogaus, Daimleris pats vienas nebūtų sukūręs variklio. Visi šie žmonės laikomi automobilio išradėjais. Po variklio sukūrimo pradėjo kurtis ir daugiau automobilius gaminančių firmų. AUDI (pirmtakas Horch įkurtas 1904-aisiais), Renault (1899-aisiais), Opel (įkurta 1862-aisiais, tačiau automobilius gamina nuo 1899-ųjų), Ford (1903-aisiais). Tiesa Henris Fordas pritaikė automobilių surinkimo ant konvejerio technologiją 1914-aisiais. Automobiliai buvo surenkami taip greitai, jog dažai ant automobilių nespėdavo išdžiūti, kai jie jau buvo paruošti išvežimui iš gamyklos, todėl visi automobiliai buvo dažomi juodos spalvos dažais, nes jie džiuvo greičiausiai. Per šį dvidešimties metų laikotarpį Ford pagamino 16mln Ford Model T automobilių. Šis modelis iki šiol laikomas sėkmingiausiu visų laikų automobiliu. Ilgainiui kūrėsi vis daugiau automobilių kompanijų, atsirado VW, BMW, Volvo, Honda, Toyota. Pralaimėjusi antrąjį pasaulinį karą, automobilių gimtine laikoma Vokietija patyrė milžiniškus nuostolius. Kaip kompensacija dėl karo nuostolių Sovietų Sąjunga pasisavino BMW ir VW gamyklose buvusius įrengimus ir pradėjo gaminti savo, uždarai rinkai skirtus UAZ automobilius ir URAL motociklus. 1968-aisiais sukurta oro pagalvė, kuri pirmą kartą pritaikyta 1987-aisiais Porsche 944 turbo. Ateitis Automobilių ateitis priklauso nuo kelių dalykų: naujų kuro rūšių ir variklių sukūrimo, automobilių valdymo tobulinimo ir automobilių važiavimo kokybės. Varikliai Ilgą laiką automobiliuose buvo montuojami tik dyzeliniai ir benzininiai varikliai. Prieš 50 metų atsirado dujomis varomų automobilių. Nors ilgą laiką dujų įranga buvo montuojama tik į benzininius automobilius, Lietuvos mokslininkai sukūrė dyzelinį variklį, kuris veikia su dujų įranga. Tikėtina, jog po kelių metų tokie varikliai bus pradėti montuoti sunkvežimiuose. Automobiliai su elektriniu motoru tyrinėjami jau nuo XXa. pradžios, tačiau masiškai gaminti pradėti neseniai. Ilgą laika elektriniai motorai buvo montuojami kartu su benzininiais, tačiau dabar pradėti gaminti automobiliai vien tik su elektriniais varikliais (TESLA, BMW i3, Nissan Leaf ir kt.)

Dauguma ekspertų mano, jog elektriniai automobiliai visiškai pakeis benzininius ir dyzelinius. Tesla Model S savo specifikacijomis lenkia dauguma automobilių, o pakrauti jo baterija tetrunka tik 90sekundžių. Buvo bandoma sukurti elektromobilį, kuris ant stogo turi saules kolektorius ir yra varomas saules energija, tačiau šiandien saulės kolektoriai dar nėra tokie galingi, jog pagamintų pakankamai elektros automobiliui. Elektromobilių trūkumas yra tai, jog jie santykinai brangūs.

Biokuras gaminamas iš augalų, o augalų reikia žmonėms prasimaitinti.

Iš žiniasklaidos ekrano pamažu dingo automobiliai varomi vandeniliu. Prieš 10 metų buvo gana plačiai kalbama apie tokius automobilius. Tai būtų veiksmingas variklis kurio kurą galima gauti iš vandens ar daugelio kitų organinių junginių. 2002-aisiais Honda pristatė savo vandeniliu varomą automobilį, jis buvo per brangus, tačiau Kalifornijoje, JAV buvo pradėtos statyti vandenilio degalinės, tai gali reikšti, jog greitu laiku pasirodys efektyvūs vandeniliu varomi automobiliai, o Toyota jau pranešė, jog testuoja 100 prototipų.

Patys save vairuojantys automobiliai

Visai neseniai tokie automobiliai buvo laikomi fantazija. Tačiau jau sukurti automobiliai su savaiminio parkavimosi sistemomis. Google testuoja automobilius kurie vairuoja patys. Automobilyje integruoti sensoriai fiksuoja praktiškai viską pradedant cigarečių nuorūkomis, paukščiais ir baigiant kitais automobiliais.

Senuose filmuose rodoma kaip jau 2020-aisiais automobiliai vairuoja patys, kas žino, gal taip bus iš tikrųjų?

Skraidantys automobiliai

Automobilis su sparnais – tai jau lėktuvas. Jau yra sukurtos mašinos galinčios modifikuotis ir pavirsti lėktuvu, arba lėktuvai, galintys pavirsti mašina. Šie išradimai kainuoja daug, tačiau kaip jau sakiau, mano nuomone, mašina su sparnais – tai jau lėktuvas.

Ilgą laiką fantastikos mėgėjai skraidančius automobilius įsivaizdavo kaip paprastus automobilius, tik be ratų. Jie kažkokiu stebuklingu būdu sugebėdavo atsiplėsti nuo žemes ir skristi, lyg magnetas veikiamas kito magneto. Tačiau ir toliau kuriami fantastiniai filmai kuriuose galime pamatyti tokių automobilių, tai reiškia, jog ši žmonių svajonė nėra pamiršta, ir galbūt vieną dieną mokslininkai sugalvos, kaip sukurti tokį automobilį.

Tiesa, viskam ateina galas. Automobiliai taip pat nėra išimtis. Jei bus sukurtas prietaisas, galintis teleportuoti daiktus, ir žmones tolimais atstumais, akimirksniu, automobiliai kaip transporto priemone taps nereikalingi. Teleportacija - seniai nebe mokslinė fantastika. Fotonus fizikai teleportuoja jau nuo 1997 m.

Automobiliai gali likti tik pramoga, tačiau kas nenorėtų pavairuoti skraidančio automobilio, arba automobilio su naujos kartos varikliu, išvystančio 800km/h greitį ? Dėl to galima teigti, jog automobiliai vis labiau tobulės, o jų populiarumas neišblės.

Šaltinių sąrašas:

1.       http://www.technologijos.lt/n/mokslas/fizika/S-26032/straipsnis?name=S-26032&l=2&p=1

2.       http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile

3.       http://www.arzinai.lt/index.php?option=com_content&view=article&id=2339:kas-isrado-pirmaji-automobili&catid=62:technika&Itemid=638

4.       http://www.renaudmarion.com/index.php?/ongoing/air-drive/


 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Andrius Murauskas
(4)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: