Draudžiama segėti diržus, o važiuoti leidžiama tik lėčiau nei 25 km/val. arba greičiau nei 40 km/val, bet jokiu būdu ne tarpiniu greičiu - kodėl kai kuriuose Estijos keliuose yra toks reikalavimas ir kaip tai apsaugo nuo tragedijos (Video) ()

2018-03-08

Daugumoje pasaulio kelių galioja nustatytas maksimalaus greičio limitas ir gerokai rečiau – minimalaus. Visgi Estijoje yra tokių ruožų, kuriuose nurodytas visas draudžiamas greičio diapazonas.

Juose galima važiuoja lėčiau nei 25 km/val. arba greičiau nei 40 km/val. Laikantis tarp šių dviejų reikšmių patenkančio greičio vairuotojams kyla didžiulis pavojus.

Kaip rašo „The Guardian“, šis neįprastas greičio diapazono ribojimas galioja sezoniniuose Estijos ledo keliuose, kurie driekiasi per užšalusią jūrą.

Daugiausiai laiko šiais maršrutais kursuoja keltai, tačiau kai tik susiformuoja pakankamai storas ledas, jais pradeda važinėti ratuotos transporto priemonės.

Specialistai paaiškino, kad greičio ribose nuo 25 iki 40 km/val. kyla banga, kuri savo efektu primena ledlaužio priekį.

Laikantis tokio tempo pernelyg ilgai ji tampa pakankamai stipri ir gali sulaužyti ledą. Pasekmės tokiu atveju būna tragiškos. Greta neįprasto greičio ribojimo važiuojant estiškai ledo keliais taip pat reikia laikyti mažiausiai 250 metrų atstumo nuo priešais judančios transporto priemonės.

Be to, draudžiama segėti saugos diržus. Pastarasis reikalavimas skamba keistai, tačiau įvestas saugumo sumetimais: įlūžus ledui keleiviai privalo kaip įmanoma greičiau palikti automobilį. Nelegalūs ledo keliai yra itin pavojingi – juose incidentai fiksuojami kiekvienais metais.

Britų leidinys pataria rinktis tik oficialius ir prižiūrimus maršrutus per jūrą. Estijos turizmo informacijos centas netgi skelbia, kad juose galima patirti nepamirštamų vairavimo įspūdžių.

Svarbiausia laikytis specifinių eismo taisyklių ir vengti greičio, kuris sukelia pragaištingas rezonansines bangas.

Kaip atrodo vairavimas Estijos ledo keliais

Aut. teisės: Lrytas.lt

(31)
(1)
(30)

Komentarai ()