Žmonės dažnai miega autobusuose ir traukiniuose pakeliui į darbą - ar organizmas iš to gauna kokios naudos? ()

2018-09-07

Vėl ruduo ir kažkodėl ima miegas. Ypač tuos, kurie vėl turi anksčiau keltis, kad paruoštų vaikus eiti į mokyklą. Todėl autobusuose ir traukiniuose vis daugiau miegančių žmonių. Sunku suprasti, kaip jie sugeba užmigti rytiniame šurmulyje, bet įdomu, ar jie tikrai pailsi?

Mokslininkai teigia, kad vos 20 minučių miego gali stipriai pakelti energijos lygį. Dėl to kartais naudinga viduryje dienos šiek tiek nusnūsti pokaičio - atsibusite neblogai pailsėję. Taigi, būtų logiška manyti, kad ir švelniai besisupančiame autobuse taip pat galima neblogai pailsėti.

Carlas Bazilas, Kolumbijos Universiteto mokslininkas, nusprendė patikrinti miego kokybę autobuse. Tam jam reikėjo kokio nors bandymų dalyvio. Ir mokslininkui pasisekė, nes jo bendradarbis Brandonas Foremanas buvo gerai žinomas dėl savo gebėjimo užmigti bet kur ir bet kada. Tiesa, Foremanas nekeliauja autobusais - jis gyvena Niujorke ir dažniau renkasi traukinį. Tai mokslininkams tiko dar labiau, nes traukinyje lengviau atlikti tyrimus. Vos Foremanui užmigus, Bazilas prie jo priklijavo kelis elektrodus.

Galite įsivaizduoti, kaip keistai tai atrodė kitiems keleiviams, tačiau tyrimas buvo sėkmingas. Per 23,5 kelionės minutes, Foremanas pamiegojo 10 minučių, iš kurių 3,5 minutes džiaugėsi antrojo lygio miegu. Pirmoji miego stadija yra tiesiog snūduriavimas, kuomet žmogus dar daug juda, bando kovoti su miegu ir yra iš dalies sąmoningas. Antrojoje stadijoje sulėtėja širdies ritmas, pradeda kristi kūno temperatūra ir smegenų aktyvumas tampa ritmingu.

Taigi, kokias išvadas iš to daro mokslininkai? Ogi, kad keliaujant iš tikrųjų įmanoma pailsėti. Gilios miego stadijos dažniausiai nėra pasiekiamos, tačiau tai yra gerai - dienos metu jos tik atimtų mūsų motyvaciją ir darbingumą. Foremanas pabunda šiek tiek pailsėję ir truputį energingesnis. Tiesa, mokslininkai perspėja, kad taip įprastas nakties miegas nėra pakeičiamas.

Naktį mes pereiname ne tik pirmus du, bet ir visus keturis miego lygius. Jų reikia, kad atsistatytų smegenys, įsitvirtintų prisiminimai, išgytų kūnas. Pirmos dvi stadijos to padaryti neleidžia. Taigi, nereikėtų eiti miegoti vėliau, tikintis, kad pavyks atsigriebti traukinyje ar autobuse. Tai yra labiau pokaičio miegas, nei geras nakties poilsis.

Kita vertus, mokslininkai taip pat pabrėžia, kad pirmos stadijos miegas naudos beveik neturi. Jei autobusas stipriai kratysis ir bus triukšmingas, antrosios stadijos gali ir nepavykti pasiekti. Galiausiai, reikėtų pasistengti įsitaisyti bent jau pusiau gulomis, kad kūnas galėtų atsipalaiduoti.

Aut. teisės: Technologijos.lt

(10)
(2)
(8)

Komentarai ()