Trumpas ritualas, kuris gerokai pagerina atmintį bei savijautą ir padeda susikaupti (3)

2018-12-21

Jeigu jaučiatės mieguisti ir niekaip negalite susikaupti, geriausia, ką galite padaryti, prigulti ir trumpam numigti.

Trumpas pietų miegas turi kur kas daugiau naudos sveikatai, nei manėte. Nors retas kuris gali sau tai leisti, pokaičio miegas ne tik suteikia daugiau energijos, bet ir pagerina atmintį ar budrumą.

Priešingai negu 85 proc. visų žinduolių rūšių, žmonės miega tik vieną kartą per parą. Nors mokslininkai negali patvirtinti, kad tai klaidinga, bet bent trečdalis mūsų skundžiasi, kad jaučia miego trūkumą.

Trumpo pokaičio miego galia geba sumažinti jo stoką, pagerinti smegenų veiklą, problemų sprendimo įgūdžius, loginį mąstymą, žodinę atmintį, reakcijos greitį, dėmesio sutelkimą ir simbolių atpažinimą. Tai taip pat turi teigiamą poveikį stresui, kraujo spaudimui, širdies sveikatai, nuotaikai ir kūno svorio reguliacijai.

„Trumpas, bet kokybiškas pietų miegas turi tokią pačią naudą, kaip ir visos nakties miegas“, – pabrėžė Kalifornijos universiteto Psichologijos mokslų daktarė, tyrimo bendraautorė Sara Mednick.

Nustatyta, kad šalyse, kuriose gyventojai yra įpratę po pietų numigti, buvo itin nedidelis mirtingumas nuo miokardo infarkto. Be to, tyrimai parodė, kad pogulis sumažina stresą, gerina budrumą, pažinimo funkciją, atmintį bei atpalaiduoja kūną ir mintis.

1995-aisiais m. NASA atliktas bandymas atskleidė, kad pilotų, kurie dienos metu pamiegodavo bent po 40 minučių, vidutinis reakcijos laikas pagerėjo nuo 16 proc. iki 34 proc., lyginant su pilotais, kurie neturėdavo pokaičio miego.

2008-aisiais m. atliktas tyrimas nustatė, kad trumpas pietų miegas yra kur kas veiksmingesnis metodas negu kavos gėrimas, nes tai padeda pagerinti motorinius įgūdžius, žodinę atmintį ir suvokimą.

Internetiniame puslapyje healthyfoodhouse.com teigiama, kad net 20 min. pogulis turi didžiulės naudos ir gali suteikti daugiau energijos.

„10-15 min. yra optimalus pogulio laikotarpis, padedantis pagerinti protinę veiklą, reakcijos laiką ir pastabumą. Šis funkcijų pagerėjimas išlieka iki 2-3 val. po miego“, – paaiškino Flinderso universiteto profesorius Leonas Lackas.

Nuo pogulio trukmės priklauso nauda sveikatai:

20 min. gali pagerinti atmintį, budrumą ir motorinius mokymosi įgūdžius;

20-30 min. gali pagerinti atmintį ir kūrybiškumą;

30-60 min. gali pagerinti sprendimų priėmimo įgūdžius ir atminties dalį, kuri yra atsakinga už, pavyzdžiui, abėcėlės ar krypčių įsiminimą ir panašiai;

60-90 min. trukmės miegas yra pats naudingiausias organizmui pogulis, nes tai yra greitų akių judesių miego etapas (GAJ arba angliškai Rapid Eye Movement (REM)), kurio metu smegenys tampa aktyvesnės. Ši miego fazė atlieka svarbų vaidmenį mokymosi ir ilgalaikės atminties procesuose.

Vis dėlto visada reikia klausyti tai, ką bando pasakyti kūnas. Jei po pogulio sunku užmigti naktį arba kenčiate nuo nemigos, tai geriau būtų atsisakyti pietų miego. Be to, kai kurie asmenys ryte jaučiasi apsvaigę, jeigu praėjusią dieną turėjo pogulį. Tad tokiu atveju pokaičio miego taip pat reikėtų vengti.

Aut. teisės: Lrytas.lt

(11)
(2)
(9)

Komentarai (3)

Susijusios žymos: