10 priežasčių, kodėl jūsų kūno svoris nekrenta net kai sveikai maitinatės ()

2018-12-20

Labai daug viso pasaulio žmonių turi problemų dėl antsvorio. Nustatyta, kad Lietuvoje dėl netinkamos mitybos beveik 60 proc. suaugusiųjų turi antsvorio, o daugiau nei 26 proc. jų kenčia dėl nutukimo. Deja, kartais net ir labai stengiantis atsikratyti papildomų kilogramų ir sveikai maitinantis, to padaryti nepavyksta.

Niujorko universiteto Langone'o medicinos centro Svorio mažinimo programos direktorė ir gydytoja Holly Lofton naujienų portalui „Insider“ sakė, kad tai labai dažna problema, su kuria susiduria ir jos pacientai. Tačiau ji ramina, kad tam yra sprendimo būdų.

„Aš labai dažnai su tuo susiduriu. Vidutinio kūno sudėjimo asmenys žino, kaip numesti svorio, jie klauso mano nurodymų, skaičiuoja savo suvartojamas kalorijas, kasdien nueina po 10 tūkst. žingsnių ir jie niekaip nenumeta svorio, o priešingai – priauga“, – pasakojo ji. Štai keletas priežasčių, kodėl jums niekaip nepavyksta numesti svorio.

1. Šalutinis vaistų poveikis

Svoris gali augti ir dėl tam tikrų medikamentų, pavyzdžiui, antidepresantų, šalutinio poveikio. „Vartojant antidepresantus daugiau negu kelis mėnesius, galima priaugti svorio. Rinkdamiesi vaistus, paskaitykite internete, ar prie jūsų vartojamo vaisto nėra nurodyta, kad vienas iš šalutinių poveikių gali būti svorio augimas. Be to, visada galite pasitarti su šeimos gydytoju. Jeigu jūsų vartojami preparatai turi tokį šalutinį poveikį, galbūt galima juos pakeisti kitais, labiau jums tinkančiais medikamentais“, – aiškino gydytoja.

2. Kontraceptinės priemonės

Kai kurios kontraceptinės priemonės taip pat turi šalutinį poveikį, dėl kurio galima priaugti keletą nepageidaujamų kilogramų. Kaip rašoma internetinėje svetainėje „WebMd“, kontraceptinės tabletės turi mažesnį hormonų kiekį, todėl mažai tikėtina, kad jos prisideda prie svorio padidėjimo. Vis dėlto, H.Lofton atkreipia dėmesį į kitas priemones.

„Pastebėjau, kad tris mėnesius naudojant Depo-Provera injekcijas, galima per metus priaugti maždaug 6 kg“, – tvirtino ji.

3. Hormonų pusiausvyros sutrikimas

Hormonai yra cheminiai junginiai, kurie kontroliuoja didžiąją dalį kūno funkcijų. Jeigu priaugote svorio be aiškios priežasties, tai gali būti ženklas, kad sutriko jūsų hormonų pusiausvyra, rašė thisisinsider.com. Anot internetinės svetainės „StyleCraze“, hormonai, kurie daugiausiai prisideda prie svorio augimo, yra insulinas, leptinas, grelinas, estrogenas, kortizolis, testosteronas, progesteronas, melatoninas, gliukokortikoidai ir tie, kurie yra gaminami skydliaukės.

4. Ligos

H.Lofton manymu, viena iš labiausiai paplitusių sveikatos problemų, prisidedančių prie papildomų kilogramų augimo, yra policistinių kiaušidžių sindromas. Ši būklė gali prisidėti prie lytinių hormonų disbalanso ir tapti nevaisingumo priežastimi.

„Matau daugybę žmonių, turinčių šį sindromą ir negalinčių dėl to atsikratyti svorio. Tai sveikatos problema, kurią reikia gydyti ne tik vaistais, bet ir keičiant mitybos įpročius“, – pabrėžė gydytoja. Ji pridūrė, kad kalti gali būti ir tam tikri galvos smegenų pažeidimai, ypatingai hipotalamo srityje, kuri kontroliuoja apetitą. Pasak jos, yra vaistų, galinčių padėti valdyti apetitą.

5. Genetika

H.Lofton ramina, kad nors dėl genetikos galime priaugti svorio arba sunkiau jo atsikratyti, tai vis vien galima įveikti. „Neretai manome, kad jeigu abu tėvai turi antsvorį, tai ir vaikas to neišvengs. Tam dar galima užkirsti kelią jaunystėje ir laikytis aktyvaus bei sveiko gyvenimo būdo, kad būtų užkertamas kelias nutukimui. Aplinka gali viską pakeisti“, – sakė moteris.

6. Amžius

50 metų ir vyresnio amžiaus sulaukę asmenys dažnai klausia, kodėl tai, kas padėdavo jaunystėje numesti nereikalingus kilogramus, dabar visai neatlieka savo paskirties.

„Kas dvejus metus jūsų medžiagų apykaita sulėtėja 2 proc., todėl senstant darosi sunkiau numesti svorio. Norėdami to išvengti, galima atlikti pratimus, skirtus raumenų stiprinimui. Netreniruojant raumenų ir jų nestiprinant, vyresni žmonės praranda jų masę, bet vėlgi, šią problemą galima taip pat nesunkiai išspręsti. Turiu 85-erių ir 90-ies metų pacientus, kurie sveikai maitindamiesi ir sportuodami pasiekė savo norimų rezultatų. Tereikia atrasti, kas geriausiai jums tiktų“, – tęsė H.Lofton.

7. Stresas

Jos teigimu, reakcijos į grėsmę instinkto metu stresas duoda smegenims signalą, dėl kurio užsigeidžiame skanėstų. „Jūsų kūnas nesusitelkia ties svorio metimu, jis pradeda ruoštis bėgimui arba kovai. Lėtinis stresas, kurį dažnai patiria buhalteriai mokesčių sezono metu ar studentai per egzaminų sesiją, yra blogiausias. Stresas mūsų riebalų ląsteles padaro stabilesnėmis, todėl tikėtina, kad šiuo sunkiu laikotarpiu suvartosime daugiau kalorijų“, – perspėjo gydytoja.

8. Miego trūkumas

Miego trūkumas skatina streso hormonų išsiskyrimą, dėl ko norisi daugiau valgyti. „Suaugusiesiems reikia 7 val. miego ir jeigu tiek nemiegate, organizmas negauna hormonų atsako, kiek riebalų jam kaupti. Taigi, jei susiduriate su miego problemomis, organizmas tai supranta kaip stresą, todėl pradeda kaupti riebalus ir pažadina apetito jausmą. Be to, kuo ilgiau išbūnate nemiegoję, tuo daugiau turite galimybių išalkti ir pavalgyti, tad tai irgi trukdo svorio metimui“, – paaiškino H.Lofton.

9. Mažas fizinis aktyvumas

Gydytoja pridūrė, kad pradėjus kristi svoriui, organizmas reaguoja padidindamas alkio hormonų išsiskyrimą, kad susigrąžintumėte prarastus kilogramus. Tuo pačiu metu sulėtėja ir medžiagų apykaita. Taigi, pagrindinė prevencinė priemonė nuo papildomų kilogramų grįžimo yra sportas.

10. Raumenų masės augimas

Sportuojant dega riebalai ir vietoje jų gaminasi riebalų masė. Jeigu jūs sportuojate ir tinkamai maitinatės, tikriausiai svorio priaugote dėl raumenų masės, kuri yra sunkesnė už riebalus.

Aut. teisės: Lrytas.lt

(3)
(5)
(-2)

Komentarai ()