Profesorius nurodė net 13 priežasčių, kodėl nepaisant pastangų svoris vis tiek nekrenta - problema ne tik kalorijos ()

2019-05-22

Valgote sveikai, tačiau svoris nemažėja – su tokia problema susiduria daug žmonių. Trukdyti numesti svorio gali daugybė iš pirmo žvilgsnio nesusijusių dalykų, pavyzdžiui, vaistai ar miegas.

LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas nurodė net 13 priežasčių, dėl ko kilogramai netirpsta, kad ir kaip stengtumėtės.

„Atrodo, valgote tik sveikatai palankų maistą, jūsų iš kelio neišveda net sausainiai ar saldainiai. Bet atsistoję ant svarstyklių savaitė po savaitės matote tuos pačius skaičius. Nesuprantate, kas vyksta, ir klausiate savęs: ką gi aš darau ne taip?“ – sako A. Unikauskas.

Jeigu ši situacija jums pažįstama, darote kažkokią klaidą – daktaras atskleidė, dėl kokių dažnai žmonių daromų klaidų net ir sveikai maitinantis nepavyksta numesti svorio.

1. Riebalus pakeičia raumenys

Jei tinkamai maitinatės, o svoris nekrinta, pasimatuokite kūno apimtis centimetrine juostele – valgant sveiką maistą ir ypač daugiau judant riebalus ima keisti raumenys, tad net jeigu svoris ir nekrinta, darotės sveikesni.

„Svorio kritimas nėra rodiklis, kad darotės sveikesnis. Geros sveikatos rodikliai yra padidėjusi energija, nuolatinio alkio nejautimas ir potraukio nesveikiems maisto produktams nebuvimas“, – teigia daktaras.

2. Valgote per dažnai

Tai viena svarbiausių priežasčių – būtent dėl to A. Unikauskas rekomenduoja pradėti taikyti protarpinį badavimą. „Jis yra netgi svarbesnis ir efektyvesnis negu ketogeninė dieta. Neužkandžiaukite, darykite ilgesnius tarpus tarp valgymų, valgykite du kartus per dieną“, – aiškina jis.

3. Valgote per daug angliavandenių

Nors jums atrodo, kad valgote jų labai mažai, jeigu jūsų medžiagų apykaita lėta, jeigu jums – menopauzė arba turite problemų su skydliauke, angliavandenių valgykite dar mažiau.

4. Ketogeninės mitybos laikotės tik iš dalies

Jei laikotės ketogeninės mitybos principų, tačiau tik iš dalies – tai dar viena labai svarbi priežastis, dėl ko jums gali nekristi svoris.

„Daugelis žmonių tik iš dalies, retkarčiais laikosi ketogeninės dietos arba savaitgaliais leidžia sau atsipalaiduoti“, – sako daktaras.

5. Vartojate cukraus alkoholius

Tai – malitolis, sorbitolis, ksilitolis. Šios medžiagos paprastai būna dirbtiniai saldikliai. Anot A. Unikausko, dėl jų gali sutrikti žarnyno mikroflora, organizme gali užsilaikyti skysčiai. Būtent šis stresas virškinimo sistemoje gali neleisti numesti svorio.

6. Stresas

Jei patiriate stresą, išsiskiria kortizolis, kuris iš raumenų ištrauktus baltymus paverčia cukrumi. Daktaras tikina, kad išmokti valdyti stresą galima net tinkamai kvėpuojant.

7. Miego stoka

Jeigu neišsimiegate, sustiprėja alkio jausmas, organizme mažėja augimo hormono, daugėja kortizolio.

8. Valgote per daug riebalų

Pradėjus laikytis ketogeninės dietos reikia padidinti suvartojamų riebalų kiekį, tačiau kai jūsų organizmas prisitaiko, riebalų kiekį vėl reikia sumažinti, taip aiškina gydytojas. Tai reikalinga tam, kad organizmas pradėtų deginti savo paties, o ne suvalgomus riebalus.

„Požymis, kad jums nebereikia valgyti daug riebalų – dingęs alkis. Tada reikia padidinti suvalgomų baltymų kiekį“, – sako A. Unikauskas.

9. Vartojate pieno produktus ir riešutus

Šie maisto produktai gali sukelti žarnyno uždegimą.

10. Valgote daug krakmolingų daržovių

Jeigu jūsų medžiagų apykaita lėta, venkite krakmolingų daržovių, tokių kaip moliūgai, pupelės, morkos, pomidorai, burokėliai. „Ne visos daržovės yra gerai norintiems numesti svorio!“ – perspėja profesorius.

11. Vaistai

Kai kurie vaistai, pavyzdžiui, antidepresantai, antibiotikai, stimuliuoja insuliną. Ar taip nutinka ir jums, išsiaiškinti padės gydytojas.

12. Nesportuojate

Kiekvienas, norintis gerai jaustis, turi judėti, sportuoti, mankštintis.

13. Per dažnai sportuojate

Tačiau per dažna itin aktyvi sportinė veikla nėra gerai, nes jūsų kūnas negali susigrąžinti pusiausvyros.

Parengė Indrė Česnauskaitė.

Aut. teisės: lrt.lt

(9)
(7)
(2)

Komentarai ()