10 įpročių, dėl kurių pažeidžiami inkstai: kaip pagerinti jų veiklą ir užtikrinti gerą sveikatą? ()

2019-05-30

Inkstai valo kraują, pasisavina mineralus iš maisto, reguliuoja druskos ir skysčių pusiausvyrą organizme. Taip pat jie yra atsakingi už toksinų pašalinimą iš organizmo. Tad inkstai yra gyvybiškai svarbūs organai.

Inkstų pažeidimas yra rimta sveikatos problema ir kadangi simptomai ne visada pasirodo anksti, svarbu vengti kai kurių įpročių, galinčių pažeisti šiuos organus.

1. Dehidratacija gali rimtai pakenkti inkstams. Todėl labai svarbu, kad organizmas gautų pakankamai skysčių, jog inkstai galėtų tinkamai atlikti savo darbą. Reguliarus vandens vartojimas valo organizmą ir sumažina šlapimo takų infekcijos bei inkstų akmenų atsiradimo riziką.

2. Daug natrio turinčių produktų vartojimas padidina inkstų pažeidimo, aukšto kraujo spaudimo, kulkšnių, kojų ir rankų patinimo grėsmę. Rekomenduojama apriboti perdirbtų, supakuotų ir konservuotų maisto produktų vartojimą.

3. Reguliariai vartojant raudoną mėsą, inkstai gali nukentėti nuo azoto ir amoniako, esančių gyvūno mėsoje ir baltymuose.

4. Įprotis ilgam sulaikyti šlapimą taip pat gali rimtai pakenkti inkstams, nes tai padidina šlapimo takų infekcijos bei šlapimo nelaikymo riziką. Be to, tai leidžia toksinams kauptis organizme.

5. Tyrimai rado sąryšį tarp hipertenzijos ir inkstų pažeidimo, nes inkstai valo toksinus per kraują ir kraujagysles. Todėl dažnai reikia stebėti kraujo spaudimą ir užkirsti kelią arterijų užsikimšimui bei sukietėjimui.

6. Per didelis saldaus maisto ir gėrimų vartojimas gali sukelti 2 tipo diabeto išsivystymą, kuris ilgainiui sukelia kraujagyslių ir inkstų pažeidimus.

7. Rūkymas ir dažnas alkoholio vartojimas skatina toksinų kaupimąsi organizme, didina kraujo spaudimą ir dehidratuoja organizmą, todėl inkstai gali būti stipriai pažeidžiami.

8. Miego trūkumas yra pavojingas visam kūnui, o taip pat ir inkstams. Jis gali padidinti kraujo spaudimą, paveikti inkstų veiklą, sukelti stresą, nuovargį ir daugybę kitų sveikatos problemų.

9. Kai nesilaikoma tikslių gydytojo nurodymų vartojant vaistus, galima taip pat pažeisti inkstus.

10. Fizinio aktyvumo stoka yra susijusi su įvairiomis lėtinėmis ligomis, širdies priepuoliais, cukriniu diabetu ir vėžiu, o inkstų ligos rizika gali padidėti net iki 30 proc.

Vengdami išvardytų įpročių galite laikytis dar ir šių patarimų, kurie padės pagerinti inkstų veiklą ir užtikrinti gerą sveikatą:

- Į savo mitybos racioną įtraukite inkstų veiklą padedančius palaikyti maisto produktus, tokius kaip petražolės, arbūzai, spanguolės, mėlynės, braškės, obuoliai, kopūstai, žiediniai kopūstai, pipirai, česnakai, svogūnai, alyvuogių aliejus.

- Pasistenkite, kad organizmas kasdien gautų probiotikų, kurie padeda inkstams apdoroti atliekas ir gerinti virškinimo sveikatą.

- Venkite skausmą malšinančių vaistų.

- Gerkite žalias sultis. Žali maisto produktai valo organizmą.

- Atsikratykite nepageidaujamo svorio, nes nutukimas didina inkstų vėžio riziką.

Parengta pagal „Healthy Food House“

Aut. teisės: Lrytas.lt

(9)
(4)
(5)

Komentarai ()