Didžiulis tyrimas rodo, kaip galima paprasčiausiu būdu net dvigubai sumažinti mirties riziką jei sergate širdies ir kraujagyslių ligomis ()

2019-09-11

Reguliari mankšta padeda palaikyti širdies ir kraujagyslių sveikatą. Fizinis aktyvumas ilgina gyvenimą ir gerina jo kokybę. Tačiau iki šiol mokslas mažai tyrinėjo, ar fizinis aktyvumas padeda tuomet, kai žmogus jau serga širdies ir kraujagyslių ligomis. Todėl dabar Seulo nacionalinio universiteto mokslininkai nusprendė tai išsiaiškinti.

Į tyrimą buvo įtraukti 441798 žmonių duomenys, surinkti 2009-2015 metais. Visi dalyviai buvo vyresni nei 40 metų amžiaus, tačiau vidutinis jų amžius siekė 60 metų. 131558 iš jų jau sirgo širdies ir kraujagyslių ligomis, likę tokių sveikatos problemų neturėjo. Kai buvo renkami jų duomenys, dalyviai turėjo atsakyti į keletą klausimų apie savo fizinį aktyvumą. Tuomet buvo atlikti kai kurie medicininiai testai. Galiausiai, mokslininkai dalyvius sekė net 6 metus, siekdami stebėti jų sveikatą ir mirtingumą.

Mokslininkai išsiaiškino, kad reguliarus fizinis aktyvumas gerokai sumažino mirties riziką visiems. Tačiau širdies ir kraujagyslių ligomis sergantys žmonės iš jo naudos turėjo dvigubai daugiau. Kuo daugiau žmonės sportavo, tuo labiau jie sumažino savo mirties riziką. Tuo tarpu tarp žmonių, neturinčių širdies ligų, visiškai fiziškai neaktyvūs žmonės susidūrė su 27 % didesne mirties rizika.

Maždaug pusė tyrime dalyvavusių žmonių nepasiekė rekomenduojamų fizinio aktyvumo normų, o ketvirtadalis buvo visiškai fiziškai neaktyvūs. Mokslininkai taip pat pastebėjo, kad širdies ir kraujagyslių ligų kamuojami žmonės yra mažiau aktyvūs nei sveiki. Įprastai taip yra dėl to, kad sergantys žmonės silpnai jaučiasi, greitai pavargsta ar tiesiog nenori sportuoti. Tai ir yra pagrindinis šio tyrimo atradimas - fizinis aktyvumas širdies ligomis sergantiems žmonėms atneša daugiau naudos nei sveikiems. Sportas jiems padeda sumažinti mirties riziką.

Kodėl taip yra? Viskas labai paprasta - sėdimas gyvenimo būdas yra vienas iš pagrindinių širdies ligų riziką didinančių faktorių. Pašalinę tą faktorių iš savo gyvenimo žmonės padeda savo širdžiai. Treniruojamas širdies raumuo sustiprėja. Kartu tai padeda kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje, cholesterolio lygį ir kraujo spaudimą.

Suaugę žmonės, nepriklausomai nuo amžiaus, turėtų bent 150 minučių per savaitę praleisti neintensyviai sportuodami. Jei ketinate užsiimti intensyvia mankšta, pakaks 75 minučių. Ir tai - absoliučiai mažiausias priimtinas fizinio aktyvumo laikas. Jei norite išlikti sveiki, sportuokite dažniau. Palaikyti motyvaciją padės įvairūs žaidimai - žaiskite krepšinį, futbolą ar tenisą. Keiskite savo mankštos režimą, kad šis laikas būtų ne tik naudingas sveikatai, bet ir smagus.

Aut. teisės: Technologijos.lt

(15)
(0)
(15)

Komentarai ()