Kasdienis ko nors siekiančių žmonių palydovas - 12 patarimų, kaip įveikti stresą ()

2019-10-23

Stresas veikia mus visus. Streso simptomus galite pastebėti drausmindami savo vaikus, įtemptu metu darbe, tvarkydami finansus ar bandydami susidoroti su sudėtingais santykiais. Streso šaltinių  yra visur. Ir nors šiek tiek streso organizmui yra gerai, per didelis stresas gali jus nukamuoti ir priversti susirgti tiek psichiškai, tiek fiziškai.

Pirmasis žingsnis, norint suvaldyti stresą, yra žinoti streso simptomus. Tačiau atpažinti juos gali būti sunkiau nei manote. Daugelis iš mūsų esame taip įpratę patirti stresą, kad dažnai to nepastebime. 

Stresas reiškia skirtingus dalykus skirtingiems žmonėms. Kas vienam asmeniui sukelia stresą, kitam gali nekelti nė menkiausio susirūpinimo. Kai kurie žmonės geriau nei kiti pakelia stresą. Ir, kaip jau minėjome, ne visi stresai yra blogi. Mažomis dozėmis stresas gali padėti atlikti užduotis ir neleisti susižeisti. Mūsų kūnai yra prisitaikę suvaldyti mažas streso dozes. Tačiau mes nesame pasirengę susidoroti su ilgalaikiu, lėtiniu stresu be pavojingų padarinių.

Kas yra stresas?

Stresas yra kūno reakcija į kenksmingas situacijas. Kai jaučiate pavojų, jūsų kūne įvyksta cheminė reakcija, leidžianti veikti taip, kad nesusižeistumėte. Reakcijos į stresą metu padažnėja širdies susitraukimų dažnis, pasunkėja kvėpavimas, įsitempia raumenys ir pakyla kraujospūdis. 

Kokie yra streso simptomai?

Stresas gali paveikti visus jūsų gyvenimo aspektus, įskaitant emocijas, elgesį, mąstymą ir fizinę sveikatą. Kadangi patirdami stresą žmonės elgiasi skirtingai, streso simptomai gali skirtis. Jie gali būti neaiškūs ir gali būti tokie patys, kokius sukelia sveikatos sutrikimai. Taigi svarbu aptarti juos su gydytoju. Galite patirti bet kurį iš šių, žemiau įvardytų streso simptomų.

Emociniai streso simptomai:

  • Lengvai susijaudinate, nusiviliate, kamuoja nuotaikų kaita
  • Dažnai prarandate kontrolę 
  • Sunku atsipalaiduoti ir nuraminti protą
  • Bloga savijauta, vienišumas, prislėgtumas
  • Noras būti vienam

Fiziniai streso simptomai:

  • Mažai energijos
  • Galvos skausmai
  • Virškinimo sutrikimai, įskaitant viduriavimą, vidurių užkietėjimą ir pykinimą
  • Skausmai, įtempti raumenys
  • Krūtinės skausmas ir greitas širdies plakimas
  • Nemiga
  • Dažni peršalimai ir infekcijos, pavyzdžiui, pasikartojantis herpesas
  • Lytinio potraukio arba galimybių praradimas
  • Nervingumas ir drebulys, garsai ausyse, šalti ar prakaituoti delnai ir pėdos
  • Burnos džiūvimas ir sunku ryjimas
  • Dantų griežimas, žandikaulio įsitempimas

Kognityviniai streso simptomai:

Nuolatinis nerimas

  • Mintys veja viena kitą
  • Dažnai užsimirštate, sunku prisminti tam tikrus dalykus
  • Nesugebėjimas sutelkti dėmesio
  • Sunku priimti sprendimus
  • Pesimizmas

Kaip įveikti stresą?

  • Laikykitės teigiamo požiūrio
  • Sutikite, kad yra įvykių, kurių negalite valdyti.
  • Būkite ryžtingi, o ne agresyvūs. Paremkite savo jausmus, nuomonėmis ar įsitikinimais, užuot pykę, gynęsi ar nuleidę rankas.
  • Išmokite ir praktikuokite atsipalaidavimo technikas
  • Reguliariai sportuokite
  • Valgykite sveiką, gerai subalansuotą maistą
  • Išmokite efektyviau valdyti savo laiką
  • Tinkamai nustatykite ribas ir išmokite pasakyti „ne“ prašymams, kurie jūsų gyvenime sukeltų per didelį stresą
  • Skirkite laiko pomėgiams ir poilsiui
  • Pakankamai ilsėkitės 
  • Nepiktnaudžiaukite alkoholiu
  • Kreipkitės į gydytoją psichologą ar kitą psichikos sveikatos specialistą.

Parengta pagal „WebMD“ informaciją.

Aut. teisės: Lrytas.lt

(4)
(2)
(2)

Komentarai ()