Mitybos specialistė atskleidė, kodėl kai kurie žmonės skundžiasi nuolat šąlančiomis galūnėmis ir ką galima išbandyti praktiškai ()

2019-12-15

Tikriausiai tai, kad cholesterolis sukelia daug ir sunkių ligų, kartoti nebereikia. Tačiau retai susimąstome, kokie produktai jį didina, o kokie atvirkščiai – gali padėti sumažinti. DELFI laidai „Sveikatos receptas“ mitybos specialistė, dietistė Vaida Kurpienė atskleidė, kodėl kai kurie žmonės skundžiasi nuolat šąlančiomis galūnėmis ir dėl ko šio pojūčio priežastimi gali būti cholesterolis.

Jausti šaltį metant svorį – visiškai normalu

„Dalis žmonių skundžiasi, kad šąla jų galūnės, rankos, kojos, nepriklausomai nuo to, koks oras, nebent labai karšta. Priežasčių gali būti įvairių. Tarkime, kai žmogus mažai juda, geria mažai skysčių, gali būti, bet nebūtinai, kad jam trūksta tam tikrų elementų organizme, pavyzdžiui, geležies, nikotino rūgšties arba kitų mineralų, taip pat kai yra žemas kraujospūdis“, – kalbėjo V. Kurpienė.

Kartais šąlančios galūnės yra visiškai normalu, sako dietistė, pavyzdžiui tada, kai žmogus meta svorį.

„Dažnai visi nustemba ir man sako, kad meta svorį ir jiems labai šalta. Tačiau tai įprasta, nes esant kalorijų trūkumui taip ir turime jaustis. Kai kūnas pripranta ir pradedame valgyti tiek, kiek reikia, toks pojūtis praeina“, – paaiškino dietistė.

Dar viena galima šąlančių galūnių priežastis – susiaurėję kapiliarai dėl per didelio cholesterolio kiekio, todėl gali sutrikti kraujotaka. Cholesterolis yra tiesiogiai susijęs su mityba. Dalį jo gauname su gyvūninės kilmės produktais – pienu, mėsa, jūrų gėrybėmis, krevetėmis, ikrais, tačiau daugiausia jo pagamina mūsų kepenys, kai valgome perdirbtą maistą, turintį transriebalinių rūgščių ar paprastų angliavandenių.

Jauno žmogaus organizmas su didesniu cholesterolio kiekiu, gaunamu su maistu, įprastai susitvarko geriau nei vyresniame amžiuje, todėl, kuo žmogus vyresnis, tuo didesnę įtaką jo sveikatai daro mityba. Pasirodo, jog tam tikri produktai, kurie nėra susiję su riebalais, stipriai skatina kepenis gaminti cholesterolį.

„Pavyzdžiui, balti miltai, perdirbti įvairūs angliavandeniai, tokie, kaip balti ryžiai. Taip pat įvairūs saldumynai, net jei ir yra pagaminti tik su natūraliomis medžiagomis. Didelis cukrų kiekis skatina mūsų kepenis patį gaminti cholesterolį“, – pasakojo V. Kurpienė.

Padėti gali žuvis ir skaidulos

Tačiau nusiminti neverta – kai kurie produktai cholesterolį kaip tik mažina. Pavyzdžiui, tirpios skaidulos, kurios yra avižose, kituose grūduose, vaisiuose ir daržovėse.

Taip pat ir jūrinė riebi žuvis, pavyzdžiui, silkė, nes joje yra daug omega-3, todėl, paprastai tariant, ji „valo“ kraujagysles. Tos pačios medžiagos gausu ir lašišoje, deja, ji žymiai brangesnė ir klausimas, ar vertingesnė.

Taigi, pasak dietistės, yra daugybė produktų, kuriuos valgydami mes savo organizmui bandome pasakyti: šiek tiek pailsėk ir negamink tiek daug cholesterolio. Tačiau verta prisiminti, kad mūsų kūnui reikalingas ir cholesterolis, bet tik tam tikras nedidelis kiekis.

„Reikia vengti produktų, kurie skatina cholesterolio gamybą. Ypač perdirbtų angliavandenių. Pastaruoju metu daug kalbama ir net priimtas naujas įstatymas dėl transriebalų, dabar juos privaloma žymėti, ši medžiaga irgi skatina blogojo cholesterolio gamybą. Tad yra produktų, kurie gerina situaciją, yra ir tokių, kurie ją blogina. Todėl norint sureguliuoti savo cholesterolio kiekį kraujyje, pirmiausia reikia sutvarkyti mitybą. Kai tai padarome teisingai, pakitusius rodiklius galime įprastai pamatyti jau per kelis mėnesius“, – patarė mitybos specialistė V. Kurpienė.

Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Gabrielė Grinkaitė

(14)
(3)
(11)

Komentarai ()