Štai ko reikėtų vengti, kai sergate: atsisakius kur kas greičiau pasveiksite ()

2019-12-27

Labai dažnai kalbame apie tai, kokius produktus reiktų pasirinkti, kai mus užpuolė ligos. Jau gerai žinome, kad naudinga gerti imbiero ir citrinos arbatą, valgyti naminį sultinį ir įtraukti daugiau žuvies bei daržovių. Tad šį kartą norėčiau aptarti, kokių produktų būtų geriau vengti arba juos pakeisti, kai mus kamuoja sveikatos negalavimai.

1. Kofeino turinčių gėrimų

Šiuo atveju ne tik kalbame apie kavos sumažinimą ar atsisakymą, nereiktų padauginti ir žalios bei juodos arbatos, kuriose taip pat yra kofeino.

Pagrindinė atsisakymo priežastis yra ta, kad šie gėrimai gali dehidratuoti kūną, o pakankamas skysčių gavimas yra itin svarbus, kai mes kovojame su virusais ar bakterijomis.

Nepamirškime, kad jei daug prakaituojame, itin svarbu padidinti ir skysčių kiekį. Rekomenduočiau išgerti bent 4 stiklines vandens ir tuomet papildomai rinktis imbiero ir citrinos, čiobrelių ar aviečių lapų arbatą.

2. Cukraus

Ligos metu labai svarbu vengti bet kokio pridėtinio cukraus, tačiau nereiktų apsigauti, nes kai kurie mūsų dažnai vartojami produktai gali taip pat gausiai jo turėti. Siūlyčiau vengti vaisių sulčių ir geriau rinktis daržovių sultis, paruoštas iš saliero, agurko ir citrinos arba „glotnutį“, kuris bus daromas iš vaisių ir daržovių. Taip pat nereiktų persistengti ir su vaisiais, rekomenduočiau nesuvalgyti daugiau nei 3-4 vaisių per dieną ir rinktis tokius, kurie naudingi mūsų imunitetui, kaip uogos, citrusiniai vaisiai, kivi, ananasas su vidine jo šerdimi.

3. Pieno produktų

Jei jums pieno produktai tinka ir nesukelia neigiamos reakcijos, juos galime vartoti savo racione. Reiktų atsiminti, kad kamuojant virusams ar bakterijoms, itin naudinga rinktis fermentuotus pieno produktus, kaip jogurtas ar kefyras, kadangi juose esantys probiotikai, teigiamai veiks mūsų imuninę sistemą.

4. Troškintų daržovių

Norėčiau pabrėžti, kad reiktų vengti valgyti vien tik troškintas, virtas ar keptas daržoves, nes tokiu atveju mes negausime pakankamai mums reikalingo vitamino C. Ligos metu labai rekomenduočiau valgyti daugiau žalios spalvos daržovių, kaip špinatai, gražgarstės, kale lapai, saldžios paprikos ir pomidorai, kurie neapdoroti turės gerą kiekį imuninei sistemai reikalingo vitamino C.

5. Sausų pusryčių

Nors sausi pusryčiai, kad ir „sveikuoliški“, neturėtų dažnai dominuoti mūsų virtuvėje, gripo atveju juos siūlyčiau pakeisti į avižų košę. Pilno grūdo gerai virtos avižos nejautrins mūsų gleivinės, jei mus kamuoja kosulys, taip pat suteiks mums reikiamų mineralinių medžiagų, skaidulų ir net beta gliukanų, kurie naudingi mūsų imuninei sistemai.

6. Perdirbtas maistas

Nors atrodytų mes nusipelnėme suvalgyti kažką „skanaus ir nesveiko“, kai nesijaučiame gerai ir mūsų artimieji nori mus palepinti, ligos atveju reiktų itin vengti pusfabrikačių. Tai yra laikas, kai mūsų organizmui dar labiau reikia vitaminų ir mineralų, kurių gausu daržovėse ir vaisiuose; baltymų, kuriuos gauname iš kiaušinių, mėsos, ankštinių produktų ar žuvies; bei priešuždegiminių omega-3 riebiųjų rūgščių, kurių daugiausiai randame riebioje žuvyje.

Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Tautvilė Šliažaitė

(14)
(11)
(3)

Komentarai ()