Pasitikrinkite, kiek per šventes priaugote svorio: koks dydis yra normalus ir greitai pranyks, o kas yra per daug ir ką tada daryti ()

2020-01-09

Ar praėjus šventėms pasisvėrėte? Kiek priaugote? Jei jūsų masė išliko tokia pat – puiku, jei vos pora kilogramų – nieko tokio, jei daugiau – galbūt jau metas susirūpinti. Sveikos gyvensenos ir mitybos specialistas Artūras Sujeta papasakojo, ką apie tai turėtumėte žinoti.

Kiek priaugti – normalu?

Lietuvos sporto universiteto (LSMU) lektorius A. Sujeta sako, moksliškai, jeigu žmogus priauga daugiau nei 1 proc. savo kūno masės, tai jau reikia manyti, kad priaugo daugiau riebalinio audinio, o ne raumenų.

„Aš abejoju, kad žmonės per šventes sportavo, tikriausiai be fizinio krūvio priaugti raumenų nepavyksta. Tarkime, jeigu per pirmas 2-3 dienas po švenčių, kai žmogaus mityba jau stabilizuojasi svoris grįžta į pradines ribas, viskas yra gerai, – sako sporto klubo „Gym+“ mitybos specialistas, bet jei, tarkime, priaugote 3 kilogramus, praėjo pora dienų, prieaugis sumažėjo iki 1,5 kg ir liko stabilus, tai turite žinoti, kad tai yra riebalinis audinys ir jo yra daugiau nei reikia.“

Svarbu akcentuoti, svertis reikėtų ryte – nevalgius, negėrus vandens, išsituštinus.

Sveikos gyvensenos ir mitybos specialistas sako, kad teko matyti ir tokius atvejus, kai po švenčių žmonės priaugo net 6 kg.

„Visgi tokiais atvejais raminu klientus. Juk per šventes vartojote ir įvairių skysčių, daugiau valgėte sūraus maisto, o jis irgi gali kaupti skysčius, sulaikyti organizme. Yra natūralu, kad galite priaugti 5 kg, ypač, kai sveriate 100 kg ar daugiau, – sakė LSU lektorius A. Sujeta. – Jeigu žmogus sveria, tarkime, 70 kg, tai priaugti 2-3 kg jau nebūtų gerai.“

Ką reikėtų daryti?

Mitybos specialistas bent savaitei vakarienei pataria dažniau rinktis augalinės kilmės produktus.

Be to, rekomenduoja daugiau valgyti produktus, kurie turi sulforafano. Šie produktai padės kepenims detoksikuotis: Briuselio kopūstai, kopūstas, kalafiorai, Kiniški kopūstai, kale, Kiniški brokoliai, ropė, kaliaropė, garstyčia, pašarinė ropė, ridikas, sėjamoji gražgarstė, paprastasis rėžiukas.

„Gym+“ mitybos specialistas taip pat rekomenduoja atsisakyti gazuotų gėrimų, gerti daugiau vandens, galima papildomai pavartoti maistinių skaidulų, sugrįžti į fizinio krūvio normas.

„Galima atsisakyti pusryčių porą kartų per savaitę, padaryti protarpinį badavimą, tik jokiais būdais ne agresyviai visą dieną nevalgyti“, – pataria A. Sujeta.

Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Žiedūnė Juškytė

(1)
(7)
(-6)

Komentarai ()