Traukinys „Saulė” sujungė Lietuvą ir Kiniją (25)

2011-11-10

Ketvirtadienio vidudienį Lietuvą pasiekė pirmasis Vakarų Europą su Kinija per Kazachstaną, Rusiją, Baltarusiją ir Lietuvą jungiantis reguliarus konteinerių traukinys „Saulė“. Traukinys, spalio pabaigoje startavęs Kinijoje, iškilmingai sutiktas Kenos geležinkelio stotyje Vilniaus rajone.

Sparčiai augant Azijos šalių ekonomikai, didėjant prekybai ir krovinių srautams į Europą „Saulei“ tenka labai svarbus vaidmuo – sujungti Europą ir Aziją sausumos logistikos tiltu per Lietuvą.

Šį naują geležinkelių projektą nuspręsta pavadinti lietuvių ir kazachų kalbomis vienodai tariamu žodžiu „saulė“. Kazachų kalba šis žodis reiškia „spindulys“.

Traukinio sąstatas su 41 konteineriu spalio 28 d. pajudėjo iš Kinijos geležinkelio stoties Čongčing, pasiekė Dostyko stotį Kazachstano ir Kinijos pasienyje, pervažiavo Kazachstano, Rusijos ir Baltarusijos teritoriją. Šiandien, lapkričio 10 d. traukinys pasiekė Lietuvą. Mockavos stotyje konteineriai bus perkrauti ant europinės vėžės platformų, ir krovinys iš Lietuvos patrauks per Lenkiją, Vokietiją į Belgiją, Antverpeno jūrų uostą. 41 vagono sąstato konteineriuose gabenama kompiuterinė technika.

Nauja traukinio linija gerokai sutrumpins prekių transportavimo laiką. Krovinio gabenimas iš Kinijos į Europą jūrų keliu užtrunka 40 dienų, paleidus šaudyklinį konteinerių traukinį „Saulė“, kroviniai Lietuvą pasiekia per 10 dienų. Sausumos kelias į Europą yra ne tik trumpesnis, bet ir saugesnis bei pigesnis būdas už jūrinį prekių gabenimą.

Projektas realiai įgyvendintas praėjus mėnesiui nuo prezidentės Dalios Grybauskaitės oficialaus vizito Kazachstane, kai abiejų šalių vadovai sutarė aukščiausiu lygiu palaikyti šaudyklinio traukinio projektą.

Prezidentės teigimu, keičiantis pasaulio geopolitinei situacijai Lietuva ir Kazachstanas išnaudoja unikalią galimybę tapti globalia jungtimi tarp Europos ir Azijos bei užtikrinti naują ekonominę perspektyvą savo šalies žmonėms. Įgyvendintas transporto projektas, nusidriekęs per Kiniją, Kazachstaną, Rusiją ir Lietuvą, pasak šalies vadovės, taps svarbia jungtimi, kurios naudą netrukus pajus daugelis šalių.

Ar projektas bus ilgalaikis ir sėkmingas, parodys ateitis. Reikia nepamiršti, jog „bet kuriuo atveju traukinys gali efektyviai dirbti tik tada, jei yra krovinių srautai į abi puses“, – apie šią iniciatyvą spalio pabaigoje kalbėjo Klaipėdos konteinerių terminalo bendrovės generalinis direktorius Vaidotas Šileika.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(1)
(0)
(1)

Komentarai (25)