Lietuvos mokykloms siūlomi 3D spausdintuvai: vaikai kūrybinių darbų turi praktikuotis nuo mažumės (Video) (6)

2014-11-02

„Kažkodėl visiems suprantama, kad būsimasis smuikininkas turi praktikuotis nuo mažumės. O kodėl nesuteikus tokių galimybių būsimiesiems architektams, biotechnologams, chemikams ar inžinieriams?“, – klausia šiandien Kaune vykstančio K12 Forumo organizatoriai.

K12 Forumas – tai netradicinis švietimo renginys, kuriame mokytojai, švietimo inovatoriai, verslo atstovai diskutuoja apie tai, kaip turėtų atrodyti ateities mokykla, apie alternatyvius vaikų ugdymo būdus, inovatyvių technologijų vietą šiuolaikiniame ugdymo procese.

Mokyklinis eksperimentas tapo verslu

Renginio metu mokytojai turi galimybę susipažinti su įvairiomis specialiai mokykloms skirtomis technologijomis: chemijos, fizikos, biologijos laboratorijomis, interaktyviosiomis lentomis, automatinėmis staklėmis. Vienas iš įdomiausių eksponatų – 3D spausdintuvas.

Šiuo spausdintuvu iš plastiko galima išspausdinti beveik bet kokio daikto modelį, pavyzdžiui, miniatiūrinį namą. Spausdinimas būtų smagi, bet ne itin naudinga pramoga, jei pirmiausia spausdinimo objekto nereikėtų susiprojektuoti. Taigi prieš paleisdami spausdintuvą mokiniai turi pasidomėti daugybe dalykų: matematika, fizika, inžinerija, programavimu. Pasak pedagogų, kai domimasi tikslingai, kai teorinės žinios pritaikomos praktikoje, jų vertė nepalyginamai didesnė nei iškaltų taisyklių.

Vienas iš K12 Forumo organizatorių Mindaugas Pozingis, BMK verslo vystymo vadovas, papasakojo įkvepiančią istoriją, kaip moksleivio eksperimentai su 3D spausdintuvu virto verslu. Vienas JAV devintokas sumanė mokykloje buvusiu 3D spausdintuvu išsispausdinti sau telefono nugarėlę. Matyt, gydytojo tėvo paragintas, beprojektuodamas nugarėlę vaikinas sumąstė ją patobulinti – integruoti į ją miniatiūrinį stetoskopą – prietaisą širdies dūžiams matuoti. Tada sukūrė specialią programėlę telefonui ir taip atsirado unikalus produktas – telefonas-stetoskopas. Priglaudus šį telefoną prie širdies galima klausytis jos skleidžiamo garso, ekrane matyti širdies darbo diagramą, matavimo duomenis išsaugoti ir išsiųsti, pavyzdžiui, gydytojui. Telefonas netgi įspėja, jei širdies darbas neatitinka normų ir reikia kreiptis į medikus.

Iš štai dabar vaikinas, kuriam šiandien yra septyniolika metų, ne tik sėkmingai pardavinėja savo telefonus-stetoskopus JAV, bet ir eksportuoja į užsienį. Jų galima įsigyti interneto parduotuvėje stethio.com.

Moko mąstyti ir kurti

Išlaikyti vaikų dėmesį, susidomėjimą dėstomu dalyku šiandien yra nelengva užduotis mokytojams. Technologijos, suteikiančios galimybę praktiškai pritaikyti žinias, pamatyti, kaip jas galima prasmingai panaudoti, skatina vaikų sąmoningą domėjimąsi, įsitraukimą, motyvuoja mokytis.

„Žinoma, technologijos nėra panacėja ir neišspręs visų ugdymo iššūkių, – tvirtina K12 Forumo organizatoriai. – Visgi svarbiausias ugdymo procese yra mokytojas: ar jis yra atviras naujovėms, eksperimentams, ar yra smalsus, ar nebijo keistis. Šios savybės yra labai svarbios ugdant dabartinius vaikus, kurie greičiausiai gyvens dar sparčiau kintančiame pasaulyje nei mes. Tad mūsų forumo tikslas – paraginti mokytojus drąsiau bandyti naujus mokymo metodus, taikyti naujas ugdymo priemones.“

K12 Forume pranešimus skaitys Gražvydas Kazakevičius, Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros direktorius, doc. dr. Jurgita Šiugždinienė, Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto dekanė, doc. Eugenijus Jurkonis, Vilniaus Gedimino technikos universiteto 3D specializacijos vadovas, Rolanda Šliažienė, Babilono jaunimo centro direktorė, ir kt. Tačiau pagrindiniais konferencijos kalbėtojais taps patys mokytojai, diskutuosiantys, kaip mokykloje ugdyti kūrybingą, mąstantį žmogų, kuris būtų konkurencingas ateities pasaulyje.

K12 Forumas spalio 28 d. jau įvyko Vilniuje, o lapkričio 4 d. vyks Klaipėdoje.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(16)
(1)
(15)

Komentarai (6)