Tragikomiška problema techninėje apžiūroje: kiek mašinoje yra vietų? (5)

2016-07-21

Neseniai pasigirdo kalbų, kad techninių apžiūrų centruose planuojama finansiškai skatinti sąžiningus darbuotojus. Tačiau ar nebus taip, kad kontrolieriai taps pernelyg uolūs ir priekabūs? Tokį klausimą kelia vairuotojas Tadas (vardas pakeistas).

Nuvykus atlikti techninės apžiūros jam iškilo gana kuriozinė problema – mašinos savininkui ir kontrolieriui nepavyko sutarti, kiek automobilyje yra vietų. Ir pasirodė, kad ne viskas taip paprasta, kaip galėtų pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

Nesutarė dėl vietų skaičiaus

Tadas dar prieš 8 metus iš JAV parsigabeno automobilį „Subaru Tribeca“. Iki šiol jokių problemų įveikiant techninę apžiūrą nekilo, nes mašina buvo atitinkamai perdaryta pagal europinius reikalavimus.

„Šį kartą apsilankius techninės apžiūros (TA) centre sužinojau, kad mano automobilis jau vėl nebeatitinka standartų! Darbuotojas, kuris tikrino mano automobilį, vėliau teisinosi, kad jis jau yra baustas ir jam nesvarbu sveikas protas - svarbu, kad nebaustų.

Kontrolierius viso patikrinimo metu rodė nepasitenkinimą ir kabinėjosi prie įvairių automobilio techninių parametrų, automobilis buvo patikrintas ir jo būklė įvertinta kaip atitinkanti reikalavimus. Išskyrus tai, kad “Regitros” išduotame registracijos liudijime pažymėtos 7 sėdimos vietos, o realybeje kontrolierius suskaičiavo 5 vietas.

Kontrolierius ilgai žiūrėjo ir skaičiavo vietas, o paskui priekaištavo, kad jis gali suskaičiuoti tik 5 vietas, tačiau, ar tie priekaištai turėtų būti išsakyti man, kaip automobilio savininkui? Juk ne aš pildau ir išduodu automobilio registracijos liudijimus, o tą liudijimą aš turiu jau 8 metus. Iki šiol tos sėdimos vietos nei man, nei kitiems TA darbuotojams nei policijos pareigūnams niekada neužkliuvo“, - rašo Tadas.

Problemą bandė išspręsti ir padalinio vadovas, tačiau ir jis priėmė nepalankų vairuotojui sprendimą.

Sėdynių gali ir nebūti

Ekspertų teigimu, pasitaiko atvejų, kad automobilyje skaičiuojama daugiau vietų, nei yra sėdynių.

„Privalomajai techninei apžiūrai teikiamoje transporto priemonėje turi būti įrengta tiek sėdimų vietų, kiek yra nurodyta registracijos liudijime, tačiau M1 klasės transporto priemonėje keleiviams skirtos sėdimos vietos gali būti be sėdynių, jei tos sėdynės yra trečios eilės sulankstomosios arba transporto priemonėje yra įrengta transformuojama sėdynių sistema.

Taigi Techniniuose reikalavimuose yra nustatyti atvejai, kuriais privalomajai techninei apžiūrai teikiamame lengvajame keleiviniame automobilyje sėdimosios vietos gali būti be sėdynių, tačiau tuo atveju techninę apžiūrą atliekantis kontrolierius turi turėti galimybę nustatyti, kad automobilyje yra tvirtinimo vietos (taškai) visoms registracijos liudijime nurodytoms (įregistruotoms) sėdimoms vietoms.

Vadovaujantis susiformavusia praktika bei Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie susisiekimo ministerijos išaiškinimu, apie sėdynių tvirtinimo vietų įrengimą (jų skaičių) yra sprendžiama remiantis vizualiai matomais požymiais, o jei to padaryti dėl objektyvių priežasčių nėra galimybės (pvz.: tvirtinimo vietos yra uždengtos), remiantis pateiktu atitinkamu patvirtinimu, išduotu transporto priemonės gamintojo ar jo atstovo“, - sako ekspertas Ramūnas Vėlavičius.

Galima skųsti

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus teigia, kad siekiama iš TA centrų išgyvendinti nepagrįstą kontrolierių kabinėjimasi. „Kontrolierių kontrolinius patikrinimus periodiškai atlieka Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos ir techninės apžiūros įmonės.

Kiekvienais metais kontrolieriams vykdomi kvalifikaciniai mokymai, jie yra supažindinami su bendravimo etika, su technologinėmis naujovėmis, kompetencijos ribomis, probleminiais klausimais ir jų sprendimais.

Nuo šių metų dar didesnis dėmesys bus skiriamas ir korupcijos prevencijos mokymams. Korupcijos prevencijos vienas iš tikslų pašalinti nepagrįstą perteklinių reikalavimų taikymą - nepagrįstą priekabiavimą - ir siekis, kad visi kontrolieriai techninius reikalavimus taikytų vienodai ir pagrįstai“, - teigia A. Glėbus.

Beje, jei automobilio savininkas nesutinka su TA rezultatais, jis turi teisę juos skųsti. „Transporto priemonės valdytojas, nesutinkantis su techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimu, pastarąjį apraše nustatyta tvarka gali apskųsti techninės apžiūros įmonės vadovui. Jeigu įmonės vadovo sprendimas valdytojo netenkina, techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimą valdytojas gali apskųsti Valstybinei kelių transporto inspekcijai prie susisiekimo ministerijos“, - galimybes aiškina A. Glėbus.
 

Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Paulius Garkauskas

(17)
(2)
(15)

Komentarai (5)