„Dancer“ ruošiasi į gatves: paskelbta kokiu maršrutu kitais metais važinės lietuviškas elektrinis autobusas ()

2017-11-29

Lietuviškas elektrinis autobusas „Dancer“pasižymi keliomis įdomiomis savybėmis. Visgi, tai nėra vien gražus prototipas ar svajonė. Jau kitais metais autobusas pradės dirbti - paskelbta, kokiu maršrutu jis važinės.

Kitų metų antrąjį ketvirtį maršrutu Palanga–Klaipėda pradės važinėti pirmasis Lietuvoje elektrinis autobusas „Dancer“. Jį sukonstravo Klaipėdoje veikianti įmonė „Vėjo projektai“.

Unikalią transporto priemonę iš gamintojų nusipirko keleivių pervežimo paslaugas teikianti įmonė „Vlasava“. Elektrinį autobusą sukūrusios įmonės „Vėjo projektai“ projektų vadovas Tadas Kubilius praneša, kad „Dancer“ autobuso prototipas jau kitų metų sausį pasieks gatves, o pirmųjų autobusų gamyba prasidės balandį.

Nuvažiuos iki 80 kilometrų

Gamintojas žada, kad per šešias minutes autobuso bateriją bus galima įkrauti tiek, kad idealiomis sąlygomis jis nuvažiuotų iki 80 kilometrų atstumą.

Priklausomai nuo oro sąlygų, bei visu pajėgumu naudojant kondicionavimo arba šildymo sistemą, autobusas nuvažiuos ne mažiau 50 kilometrų. „Dancer“ kėbulas gaminamas iš lietuvių patentuotos medžiagos – stiklo audinio struktūrinės putos, todėl pavyko jį padaryti gerokai saugesnį ir dvigubai lengvesnį už įprastus autobusus – ekologiškas autobusas svers 6 tonas. Tai tai taip sumažina energijos suvartojimo kaštus.

Pasak T. Kubiliaus transporto rinkoje pagrindinis vaidmuo tenka didžiosioms autobusus gaminančioms bendrovėms, todėl nedidelės įmonės ar startuoliai norėdami konkuruoti, turi pelnyti investuotojų pasitikėjimą per modernius technologinius ar dizaino sprendimus.

Prie „Dancer“ autobuso kūrimo dirba 22 savo sričių specialistai. Šiame projekte reikėjo suburti mechanikos, elektronikos, dizaino, bei IT sistemų inžinierius. Skaičiuojama, kad elektra varomas autobusas ilgainiui gali sumažinti keleivių pervežimo kainą, nes yra gerokai saugesnis, pigesnis kuras – elektra – stipriai atpigina jo eksploatacijos kaštus.

Atnaujins technikos parką

„Perėjimas prie modernesnio ekologiško viešojo ir privataus transporto Lietuvoje būtų kur kas greitesnis, jei privatus verslas žinotų, kad atmesta paraiška paskolai gauti nereiškia užvertų durų – visuomet galima rasti alternatyvų. Stengiamės prisidėti prie gamtą tausojančio ir patogesnio keleivių pervežimo, todėl savo iniciatyva ieškojome lanksčių finansavimo sąlygų elektrinio autobuso įsigijimui“, – pasakoja įmonės „Vlasava“ komercijos direktorius Modestas Čeponkus.

Jis priduria, kad ateityje planuoja daugiau šiuo metu turimų dyzeliniu kuru varomų autobusų pakeisti elektriniais – pastarųjų eksploatacija dvigubai pigesnė, o kuro sąnaudos mažesnės bent 8 kartus.

Aut. teisės: Lrytas.lt

(48)
(3)
(45)

Komentarai ()