Kariniai lėktuvai JAV treniravosi kilti nuo greitkelio - kam reikia tokių galimybių? (Video) (3)

2021-08-09

Atakos lėktuvas „Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II“, geriau žinomas kaip „Warthog“, praeitą savaitę JAV kilo ne nuo aerodromo tako, o nuo greitkelio. Tik kodėl?

„Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II“, gamintas 1972–1984 m. ir tarnaujantis nuo 1977-ųjų, yra kiek neįprastas šiuolaikinis karinis lėktuvas. Jis turi du turboventiliatorinius variklius, galingą 30 mm „GAU-8/A Avenger“ automatinę patranką ir gali išgyventi stiprius pažeidimus. Tai - labai pajėgus lėktuvas, nors jau kurį laiką abejojama jo verte šiuolaikinio mūšio lauke. Mat A-10 nėra labai greitas ar lengvai pasislepiantis.

Tačiau vienas iš A-10 privalumų yra tai, kad jis gali tūpti ir ant žvyruoto tako - aukštai sumontuoti varikliai taip paprastai neįtraukia akmenų. Bet praėjusį ketvirtadienį Mičigane A-10 kilo nuo greitkelio.

Alpenos apygardoje vykę bandymai padėjo įsitikinti, kad tas M-32 greitkelio ruožas reikalui esant gali būti paverstas aerodromu. Tai išbandė ne tik A-10, bet ir C-146 transporteris. Bandymuose dalyvavo ir nemažai antžeminės technikos, kuri padėtų susitvarkyti su tokio laikino aerodromo darbu.

JAV tokie bandymai nėra dažni, tačiau Europoje jie kartais vyksta. Kodėl?

Aerodromas su visa savo infrastruktūra, žinoma, yra labai geras dalykas. Bet tai žino ir potencialūs priešai. Oro pajėgų bazės yra pažymėtos žemėlapiuose ir net kelio ženklais. Prasidėjus konfliktui aerodromai taptų potencialiais taikiniais, kurių sunaikinimas leistų apriboti karinės aviacijos veikimo galimybes. Bet ar gali sunaikinti visus aerodromus ir visas tiesias greitkelių atkarpas? Daug jų yra numatytos kaip galimi aerodromai - kai kurios sunkvežimių poilsio aikštelės yra pastatytos taip, kad ten galėtų įsikurti lėktuvai.

 

JAV tai nėra taip aktualu - ten aerodromų skaičius yra milžiniškas. Tačiau kitur tinkamų takų gali ir pritrūkti, todėl verta treniruotis, mokytis kurti tokias improvizuotas bazes. Jos praverstų ne tik jei būtų sunaikinti geri aerodromai, bet ir plečiant puolimo kryptis.

Aut. teisės: Technologijos.lt

(3)
(1)
(2)

Komentarai (3)