Viešieji pirkimai: nuo ko pradėti? ()

2020-01-01

Sparčiai modernėjančiame pasaulyje, viešieji pirkimai atsiduria mažai dėmesio sulaukiančių sąvokų kontekste. O tai vienas geriausių būdų, sukurti stabilų pagrindą verslui. Tai galimybė įmonėms ne tik parduoti savo prekes ar paslaugas, bet ir gauti patikimus užsakovus. Tačiau nuo ko pradėti norint būti sėkmingiems viešuosiuose pirkimuose?

TRUMPAI – VIEŠIEJI PIRKIMAI

Viešieji pirkimai – tai viešosios organizacijos, perkančios tam tikras paslaugas ar prekes vykdomas oficialus konkursas, kuris yra reglamentuotas viešųjų pirkimų įstatymų.

Būtent todėl, viešieji pirkimai – gera opcija verslui, nes tai padeda sudaryti sutartis su potencialiais ilgalaikiais klientais. Viešieji pirkimai sukuria daugiau galimybių sutikti naujų verslo partnerių, padidina įmonės apyvartą.

Viešųjų pirkimų tikslas – užtikrinti, kad visos įmonės ar fiziniai asmenys turėtų lygias galimybes parduoti savo prekes, paslaugas ar darbus valstybei.

Viešųjų pirkimų konkursai

Viešieji pirkimai ir jų konkursai reikalauja daug laiko. Įmonės darbuotojai dažniausiai jo tiek investuoti negali ir  nuodugniai išanalizuoti viešuosius pirkimus nepavyksta. Todėl dažnai įmonėms tenka pripažinti konkurentų pranašumą, kurie viešajame sektoriuje jau turi patirties.

Geriausias variantas bendradarbiauti su įmonėmis, kurios užsiima būtent viešųjų pirkimų konkursais. Bėda, kad ne visi gali sau leisti bendradarbiauti su tokiomis įmonėmis, todėl pateikiame keletą taisyklių, kaip didinti galimybes laimėti viešąjį konkursą.

Sėkmės receptas – kaip laimėti viešuosius pirkimus?

1. Būkite realistai

Dažnas verslininkas svajoja apie bendradarbiavimą su didelėmis organizacijomis ir apie didelės vertės konkursų laimėjimą. Įmonė turi nepamiršti, kokie yra jos pajėgumai: kokius kvalifikacinius reikalavimus gali atitikti. Ieškokite ne tik tų pirkimų, kurie geriausiai atitinka jūsų veiklos profilį, bet atkreipkite dėmesį ir į pirkimo dydį. Paprastai tai skirtoma į tris lygius: tarptautiniai viešieji pirkimai, supaprastinti pirkimai ir  mažos vertės pirkimai. Žinoma reikėtų pradėti nuo nedidelės vertės pirkimų, kadangi ten taikomi mažiausi reikalavimai.  

2. Sekite konkurso instrukcijas

Pasiūlymuose pateikiamos atsakymo formos, kuriose nustatyti aiškūs reikalavimai bei užduodami klausimai. Prieš pildydami formą įsitikinkite, kad perskaitėte visus nurodymus ir instrukcijas. Netinkamai ar atmestinai užpildžius pateiktą dokumentą, maža tikimybė, kad į jūsų įmonę bus atkreiptas dėmesys.

3. Nuolat dalyvaukite ir tobulėkite

Yra posakis - tobulumui ribų nėra. Ypač taip sparčiai modernėjančiame pasaulyje. O geriausias būdas tobulėti, mokytis iš padarytų klaidų. Laimėti visus konkursus, kuriuose dalyvaujate – sunku, o gal net neįmanoma. Nuolat gilinkite savo žinias apie pirkimų niuansus, o tam puikiai padės viešųjų pirkimų įstatymas.

4. Prieš teikdami pasiūlymą – patikrinkite organizacijos suplanuotą biudžetą

Ruošdami pasiūlymą - pasitikrinkite, kiek pirkimų plane numatyta skirti lėšų konkrečiam pirkimui. Galbūt perkančiosios organizacijos biudžetas kelis kartus mažesnis, nei jūsų planuojama teikti kaina. Jeigu konkrečiam pirkimui nerandate planavimo dokumentų – pabandykite patikrinti istoriją. Daugelis pirkimų yra cikliški - galbūt praeitais metais jau buvo perkama tokia pati prekė ar paslauga ir galite matyti, kokia kaina buvo sudaryta sutartis.  Tikėtina, kad konkrečiu metu vykdomam pirkimui yra skirtas panašus biudžetas.

5. Stebėkite rinkos kainas

Po įvykusių konkursų – susiraskite informaciją apie sudarytas pasiūlymų eilės. Jos leidžia matyti visus pirkime dalyvavusius tiekėjus ir analizuoti ne tik laimėtojo kainą, tačiau ir kitų tiekėjų kainas konkrečiame pirkime ar pirkimo dalyje. Taip, pagal savo teikiamas prekes ar paslaugas, galėsite jausti kainų lygį viešajame sektoriuje ir ,,nešaudyti” pro šalį sekančiuose pirkimo konkursuose. 

6. Analizuokite konkurentų pasiūlymus

Po įvykusio pirkimo – privaloma viešinti sutartis su tiekėjas. Tai leidžia analizuoti tiesioginių konkurentų sudarytas sutarčių sąlygas. Įvertinkite konkurentų taikomą kainodarą viešajame sektoriuje. Identifikuokite, kur Jūsų stiprybės, o kur - konkurentų. Sudarytose sutartyse dažnai matomas laimėjusiojo dalyvio komercinis pasiūlymas. Tai reiškia, kad viešinama ne tik bendra pasiūlymo kaina, bet ir konkrečių produktų ar paslaugų įkainiai. Ši informacija padės jausti viešųjų pirkimų rinkos pulsą, geriau pasiruošti sekantiems konkursams.

7. Atkreipkite klientų dėmesį

Jūsų pasiūlyme pagrindinis dėmesys turėtų būti skiriamas parodyti, kokią vertę galite sukurti pirkėjui. Reikia aiškiai pateikti savo unikalią paslaugų naudą. Nepamirškite sutelkti dėmesio į rezultatus, kuriuos galėtumėte sukurti organizacijai, vykdančiai konkursą. Tai padaryti padėtų sklandi komunikacija su konkurso vykdytojais. Išsiaiškinkite kaip jie veikia, kas jiems reikalinga ir kaip galite išspręsti jų problemą.

8. Patikrinkite ar pateikdami paraišką dalyvauti konkurse neįvėlėte rašybos ar gramatinių klaidų

Pasiūlymo redagavimas svarbus žingsnis prieš pateikiant galutinį dokumento variantą. Tai pirmasis įvaizdis apie jūsų įmonę. Praleiskite daugiau laiko skaitydami dokumentą, paprašykite kolegų pagalbos. Dažnai patys nepastebime savo klaidų, tuo tarpu, visi sakiniai atrodo logiški.

9. Apsvartykite dokumento dizainą ir estetiką

Jeigu nurodyta prisegti papildomą medžiagą kartu su konkurso dokumentais, pvz.: darbų pavyzdžiais, įmonės prisatytumu. Svarbu peržiūrėti dabartines dizaino ypatybes. Atkreipti dėmesį, kaip pateikiami logotipai, firminiai blankai ar kiti estetiniai aspektai. Atrodo turėtų būti svarbus tik pateikiamas turinys, tačiau estetinis vaizdas prideda profesionalumo.

10. Pateikite savo pasiūlymą, kaip įmanoma anksčiau

Nedelskite siųsdami klientui savo pasiūlymą. Kad vykstant nenumatytoms techninėms kliūtims galimas uždelsimas neįtakotų jūsų dalyvavimo viešųjų pirkimų konkurse. Pasitaiko tokių atvejų, kad paskutinę minutę teikiant pasiūlymus - nefunkcionuoja oficiali viešųjų pirkimų sistema ir jūsų pasiūlymas nepasiekia konkurso vykdytojų.

Taigi, norint dalyvauti konkursuose, niekaip nepaneigsite fakto, jog tai reikalauja daug laiko. Jūs turite išanalizuoti ne tik savo įmonę bei jos teikiamas paslaugas ir stiprybes. Didelio dėmesio reikalauja tiek konkurso vykdytojų, tiek konkurentų analizės. Norint pasilengvinti dalyvavimą konkurse – bendradarbiaukite su įmonėmis, kurių pagrindinė veikla susijusi su viešaisiais pirkimais.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(3)
(0)
(3)

Komentarai ()

Susijusios žymos: