Holivudo filmą primenanti istorija – dykumoje įstrigęs vyras pats susikonstravo motociklą ir grįžo namo (7)

2016-10-17

Ši istorija skamba gan neįtikimai ir primena filmo scenarijų, tačiau ji visiškai tikra. Tiesa, viskas įvyko jau senokai, 1993 metais.

Prancūzas Emile‘is Leray vienui vienas keliavo šiaurine Afrikos dalimi, vairuodamas specialiai paruoštą automobilį „Citroen 2CV“.

Nelaimei, jo automobilis sugedo viduryje dykumos, už dešimčių  kilometrų nuo artimiausios civilizacijos. Kad išgyventų, Emilis iš savo sugedusio automobilio sukonstravo važiuojantį motociklą.

Savo kelionę Emilis pradėjo Maroko mieste Tan Tane ir savuoju „Citroen 2CV“ važiavo Sacharos dykuma. Pasiekęs pasienio punktą, jis buvo sustabdytas – įvažiuoti į vakarinę Sacharos dalį negalima dėl vykstančių neramumų.

Pasieniečiai liepia jam apsisukti ir važiuoti atgal bei paprašo kartu su savimi paimti dar vieną keleivį. Emilis atsisakė – to daryti neleido jo automobilio draudimo sąlygos.

Apsisukęs jis ėmė važiuoti dideliu greičiu, bijodamas, kad kareiviai jį gali sekti. Vis dėlto, vyras nusprendė prasmukti pro pasienio postą apsukdamas didžiulį ratą ir važiuodamas bekele.

Žinoma, važiuojant bekele, jo „Citroen“ netrukus sugedo – sulūžo visa priekinė dešinioji automobilio ašis. Taigi Emilis įstrigo viduryje dykumos.

Maisto ir vandens atsargų jam būtų užtekę išgyventi dykumoje ne daugiau nei 10 dienų. Civilizacija buvo nutolusi per dešimtis kilometrų, todėl eiti pėsčiomis buvo beprasmiška.

Emilis manė, kad realiausia jo viltis išsigelbėti yra sukonstruoti kažką važiuojančio iš sugedusio automobilio.

Kitą dieną Emilis ėmė konstruoti motociklą, išmontuodamas savąjį „Citroen“.

Pirmiausiai jis išmontavo automobilio kėbulą, kurį panaudojo kaip užuovėją nuo smėlio audrų. Jis apvertė pusašį ir pavertė jį motociklo pakaba, o ant jo pritvirtino variklį ir pavarų dėžę. Jis taip pat paliko vietos akumuliatoriui, degalų bakui ir bagažui.

Kadangi automobilis ir motociklas gan skirtingos transporto priemonės, Emilis turėjo sumontuoti pavarų dėžę taip, jog motociklas galėjo važiuoti tik atbulas.

Bene įspūdingiausia – ne Emilio inžinerinės žinios, bet tai, jog visa tai jis atliko neturėdamas jokių grąžtų, suvirinimo aparto bei kitų elementarų įrankių transporto priemonei konstruoti. Motociklą Emilis sukūrė viską suverždamas veržliarakčiu.

Kad pasidarytų reikiamas skyles, vyras perlenkdavo plieno lakštus 90 laipsnių kampu, kad susilpnintų reikiamas vietas, o skylę pramušdavo plaktuku.

Emilis tikėjosi motociklą sukonstruoti per 3 dienas, tačiau užtruko 12 dienų. Turėdamas vos puslitrį vandens, Emilis sugebėjo savo sukonstruotu motociklu išvažiuoti iš dykumos ir sveikas grįžti namo.

Aut. teisės: Lrytas.lt

(151)
(6)
(145)

Komentarai (7)