Informacija lankytojams. Į portalą „atkeliaujant“ spaudos pranešimams, keičiami RSS srautų adresai (14)

2009-05-02

Mūsų portalas pribrendo dar vieniems pokyčiams: portale padidės spaudos pranešimų kiekis, todėl siekiant juos atskirti nuo įprastinių publikacijų, perderinama navigacija ir keičiami RSS srautų adresai.

Spaudos pranešimai – kodėl jų kiekis padidės?

Bėgant laikui mūsų pagrindinė pašto dėžutė sulaukia labai daug įvairių įmonių atsiųstų spaudos pranešimų. Kaip tai taisyklė, juose informuojama ne tik apie naują produktą, paslaugą ar įvykį, bet ir nevengiama pasigirti savimi. Argi tai kažkuo keistas noras?

Iki šiol mes publikuodavome tik mažiausiai „reklaminius“ ir kažkuo išskirtinius spaudos pranešimus, tačiau ir tai dažnai komentaruose paburbėdavote dėl neva „brukamos reklamos“. Taigi, iš vienos pusės informaciniai kanalai (kaip ir technologijos.lt) turi supažindinti su naujais įvykiais įvairiose rinkose, bet tuo pačiu ir nebrukti skaitytojui reklamos. Ką gi daryti? Perrašinėti visus spaudos pranešimus išmetant reklamą ar tiesiog į juos nekreipti dėmesio ir visai nepublikuoti? Nei vienas iš šių sprendimo būdų mums neatrodo idealiai tinkamas, todėl pribrendome trečiam variantui, kuris nuo šiol ir bus įdiegtas.

Kaip atskirti kas yra kas?

Nuo dabar visi spaudos pranešimai, kurie yra bent kiek susiję su portalo tematika, bus pas mus publikuojami – jeigu įmonė mano, kad ta informacija kažkam naudinga, kodėl mes turim jai kliudyti ją paskelbti? Tačiau skaitytojas turi turėti galimybę nesunkiai pasirinkti ar nori jis tokios informacijos, ar ne. Todėl spaudos pranešimai bus talpinami atskirame skyrelyje http://www.technologijos.lt/n/pranesimai_spaudai. Pirmajame projekto puslapyje jiems išskirta atskira erdvė tarp įprastinių portalo naujienų. Taigi, portalo redakcija nusiima atsakomybę (tam tikrose ribose) už tekstą ir informaciją, patekusią į šį skyrių.

Kadangi spaudos pranešimai bus susiejami su portale naudojamomis žymėmis ir vis tiek pateks į bendrą navigacijos srautą, nusprendėme įdiegti papildomus jų skiriamuosius bruožus:

  • Spaudos pranešimo pavadinime visada nurodysime įmonę, kuri yra parengusi arba užsakiusi šį pranešimą
  • Spaudos pranešimo viršuje virš pirmosios iliustracijos bus nurodoma, jog tai yra spaudos pranešimas.

Taigi, nuo šiol visos portalo publikacijos turės informacinę žymę virš pirmosios iliustracijos. Ši žymė atspindės teksto kilmę:

  • Standartinė publikacija - įprastinės įdomios mokslo ir technologijų naujienos bei straipsniai iš viso pasaulio
  • Pranešimas spaudai – įmonių arba informacinių agentūrų parengtos publikacijos apie naujus produktus ir paslaugas
  • Tiekėjo apžvalga – gaminio arba paslaugos tiekėjo atliktas produkto testas

Ateityje, plečiantis publikacijų įvairovei, šių žymių daugės.

Šis žingsnis turėtų palengvinti tarpusavio supratimą tarp redakcijos ir skaitytojų. Mums nepatogu kiekvieno nestandartinio straipsnio pradžioje aiškinti jo kilmės istoriją – ar tai spaudos pranešimas, ar gamintojo atlikta apžvalga, ar mūsų pačių nuomone įdomaus išradimo aprašymas. Tad nuo šiol pretenzijos dėl reklaminio teksto bus priimamos tik tuomet, jei straipsnis bus pažymėtas kaip „Standartinė publikacija“, o jo tekste matysis tiesioginė reklama.

Keičiasi RSS srautų adresai

Taigi, šie įvesti pakeitimai turėtų leisti nesunkiai atsirinkti ką norite skaityti, o kas geriau nelįstų į akis. Be to, tiems skaitytojams, kurie naudojasi RSS kanalais, taip pat bus suteikta galimybė pasirinkti kokias naujienas jie nori prenumeruoti – ar visas kartu su spaudos pranešimais, ar tik mūsų pačių parengtas be įmonių pateikiamų naujienų.

Tam sukurti nauji RSS srautai – jų adresai pateikti čia. Nepamirškite, nuo kitos savaitės senieji RSS srautai bus panaikinti, tad kviečiame iš karto atnaujinti jų adresus.

Išskirtiniai spaudos pranešimai

Šiais žingsniais mes ne tik susimažiname darbo krūvį kas kartą gilintis į spaudos pranešimus ir juos bandyti „koreguoti“, bet ir susikuriame dar vieną potencialią uždarbio galimybę. Nuo šiol įmonių spaudos pranešimai už tam tikrą nedidelį mokestį galės būti išryškinti ir ilgesnį laiko tarpą matomi pirmame puslapyje (spaudos pranešimų skiltyje). Kiek ši paslauga bus paklausi, pamatysime ateityje – tai dar vienas mūsų eksperimentas su lietuviško interneto rinka.

Iš kitos pusės, ši galimybė mums leis paremti įvairias socialines akcijas ar konkursus - jų pristatomieji straipsniai galės ilgesnį laiką būti portalo pirmame puslapyje.

Padėka už pagalbą ir "paramų subtilybės"

Prie to pačio norime padėkoti tiems skaitytojams, kurie iki gegužės 1 dienos mums pervedė 2% nuo pajamų mokesčio. Kol kas nežinome nei kiek tokių žmonių buvo, nei kokia bus galutinė paramos suma, tačiau svarbu ne tik tai, bet ir pats faktas, jog kai kam esame tikrai reikalingi. Na, o tie kas norėjo tai padaryti, bet pavėlavo, galės pervesti kitais metais.

Tiesa, kadangi kalba pasisuko apie šią paramos rinkimo akciją, tai galime papasakoti neplanuoto "psichologinio eksperimento" rezultatus. Tą dieną, kai mes publikavome prašymą pervesti 2%, daugelis skaitytojų apgailestavo, jog to arba negali padaryti, arba jie jau yra anksčiau pervedę. Tačiau komentaruose buvo prieita išvados, jog bent jau papildomai paspaudinės pas mus rodomą reklamą. Kaip ir vertėjo tikėtis, emocijos yra didelis dalykas – tą dieną už skydelių paspaudimus mes surinkome trigubai daugiau lėšų. Tačiau kitą dieną viskas vėl „važiavo senose vėžiose“. Ir tai yra gerai – reklamas spaudyti vien dėl spaudymo yra ir nuobodu, ir be to kenkia portalo reputacijai.

Tačiau akivaizdus psichologinis momentas – sužadinus emocijas, rezultatai iš karto pasijaučia. Na ir iš kitos pusės – nesant emocinio užtaiso, poelgių motyvus nulemia tik tiesioginis susidomėjimas arba koks nors poreikis. Tai puikiai atspindi situacija su skaitytojų pasiūlyta galimybe įdiegti tiesioginės paramos galimybę.

Nors mums tai atrodė šiek tiek „miręs reikalas“, tačiau eksperimento vardan įdiegėme paramos mygtuką (atsidarius straipsnį jis rodomas po pavadinimu) ir aprašėme kokiu būdų (pakankamai patogiu, naudojantis e-bankininkystės sistema) galima tiesiogiai paremti projektą.

Kaip manote, koks buvo rezultatas per beveik 3 savaites? Sakykim taip: „neįspūdingas“. Mus nusprendė paremti du skaitytojai – (100 Lt ir 10 Lt pervedimai) – didelis ačiū jiems už tai, tačiau kaip ir derėjo tikėtis, realios įtakos mūsų finansinei būklei tai nepadarė.

Visa ši istorija mus pamokė vieno dalyko – neverta daug gaišti laiko ir pastangų galvojant įvairias neįpareigojančias paramos formas – šiaip ar taip, vis tiek suveikia „žmogiškasis faktorius“ ir norint skatinti tokias paramas, reikia pastoviai sukelti „emocinį motyvavimą“. Kadangi tuo užsiimti mes nenorime, geriau yra mąstyti apie tai, kaip didinti surenkamas lėšas parduodant vienokias ar kitokias paslaugas.

Štai tokie pirmieji „internautų psichologijos tyrimo“ rezultatai. Galbūt po dar keliolikos įvairių eksperimentų bus galima parengti tikrą mokslinį straipsnį iš ekonomikos-IT srities apie lietuviška interneto rinką vidutinio dydžio portalo akimis, internautų įpročius ir kitas įdomybes.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (14)

Susijusios žymos: