Už mūsų galaktikos ribų aptikta „nematoma“ juodoji skylė  ()

Už Paukščių Tako galaktikos ribų aptikta maža juodoji skylė. Ji tiesiog ramiai tūno šalia ir rūpinasi savo reikalais.

Komanda teigia, kad tai pirmas kartas, kai pavyko galutinai aptikti ir identifikuoti neaktyvią juodąją skylę, kuri nėra mūsų galaktikos ribose.

Nors apie panašų atradimą buvo paskelbta praėjusiais metais, įrodymai kėlė abejonių. Šis naujesnis atradimas, pasak autorių, yra tvirtas įrodymas.

Tiesa, šis objektas nėra taip toli nuo Paukščių Tako galaktikos. Juodoji skylė randasi Didžiąjame Magelano debesyje – netaisyklingoje galaktikoje, esančioje mūsų kaiminystėje.

Šis atradimas gali padėti ateityje surasti daugiau tokių juodųjų skylių ir padės mokslininkams geriau suprasti juodųjų skylių veikimą.

Juodosios skylės yra klastingi kosminiai objektai. Jų didelis tankis sukuria itin stiprų gravitacinį lauką, o tai reiškia, kad net šviesa, sklindanti per vakuumą negali ištrūkti, rašo „Science Alert“.

Tai reiškia, kad jas gaubia tamsa ir jos neskleidžia jokios šviesos, kurią galėtume aptikti. Išimtis – kai juodosios skylės aktyviai „maitinasi“ arba kaupia medžiagą. Tai sudėtingas procesas, kurio metu iškart aplink juodąją skylę susidaro rentgeno spinduliuotės požymis.

Neaktyvios, arba ramybės būsenoje esančios, juodosios skylės yra daugiau ar mažiau nematomos. Tačiau gravitacija gali jas išduoti, jei žinote, kaip ieškoti. Jei žvaigždės masės juodoji skylė yra dvinarėje sistemoje su kita žvaigžde, palydovo judėjimas orbita aplink tai, kas atrodo kaip tuščia erdvė, gali parodyti juodosios skylės buvimą.